نشست شورای امنیت درباره موضوع هسته‌ای ایران

23:30 - 04 تير 1403
کد خبر: ۴۷۷۹۹۸۵
نشست شورای امنیت درباره موضوع هسته‌ای ایران
نشست شورای امنیت درباره موضوع هسته‌ای ایران برگزار شد.

خبرگزاری میزان - نشست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل درباره قطعنامه ۲۲۳۱ این شورا در خصوص ایران و بررسی هفدهمین گزارش آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد درباره اجرای این قطعنامه و توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام برگزار شد.

در این نشست نماینده اتحادیه اروپا با بیان این ادعا که آژانس دیگر قادر به راستی‌آزمایی توانمندی‌های هسته‌ای ایران نیست، اظهار کرد: نگرانی عمیق خود را از عدم همکاری ایران با آژانس ابراز می‌کنیم.

وی در این راستا افزود: آژانس دیگر قادر به اطلاع از تحولات برنامه هسته‌ای ایران نیست و برنامه هسته‌ای ایران بیش از هر زمان دیگری پیشرفته شده است.

نماینده اتحادیه اروپا تاکید کرد: از آمریکا می‌خواهیم که در‌های گفتگو را درباره موضوع هسته‌ای ایران باز نگه دارد.

نماینده آمریکا نیز در این جلسه مدعی شد که برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای به تمام ابزار‌های موجود متوسل می‌شویم.

وی در این راستا تصریح کرد: شورای امنیت باید در مقابله با تهدید‌های ایران متحد باشد؛ ایران مانع تلاش‌های آژانس برای راستی‌آزمایی و بازرسی می‌شود.

نماینده چین نیز اظهار کرد: از آمریکا می‌خواهیم تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران را لغو کند.

دبیرکل سازمان ملل در گزارش خود درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ اظهار کرد: آمریکا تحریم‌های ایران را از سال ۲۰۱۸ تاکنون تعلیق یا رفع نکرده و همچنین معافیت‌های نفتی را تمدید نکرده است.

وی تاکید کرد: از اعضای این توافق و آمریکا می‌خواهم که همه راه‌های موجود برای گفتگو و همکاری را دنبال کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *