باقری: مسیر مذاکرات رفع تحریم‌ها برای دولت چهاردهم هموار است

11:09 - 06 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۱۶۷
باقری: مسیر مذاکرات رفع تحریم‌ها برای دولت چهاردهم هموار است
سرپرست وزارت امور خارجه با اشاره به مسیر مذاکرات رفع تحریم‌ها، گفت که این مسیر برای دنبال کردن مذاکرات جهت احقاق حقوق اساسی مردم ایران چه در زمینه رفع تحریم‌ها و چه در زمینه تثبیت حقوق هسته‌ای، هموار است.

خبرگزاری میزان – علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه در حاشیه نشست هیئت دولت در روز چهارشنبه، ششم تیر در جمع خبرنگاران، گفت: مسیر مذاکرات رفع تحریم برای دولت چهاردهم هموار است.

باقری با اشاره به اینکه دولت آیت‌الله رئیسی در عرصه‌های مختلف سیاسی خارجی به گونه‌ای عمل کرد که مسیرها، مسیر‌های اجماعی است، اظهار کرد: به‌عنوان مثال، سیاست همسایگی دولت آیت‌الله رئیسی هیچ معارضی در داخل و خارج ندارد؛ فقط دشمنان منطقه مخالف آن هستند؛ همه دوستان ایران و منطقه خواهان چنین رویکرد و سایه انداختن چنین فضایی در منطقه هستند.

مقام ارشد وزارت امور خارجه در ادامه درباره روند مذاکرات رفع تحریم‌ها با بیان اینکه شهید رئیسی به صراحت از ابتدای دولت اعلام کرد هم مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها و هم مسیر مذاکرات را دنبال می‌کند، اضافه کرد: مسیر مذاکرات هم در این دوره به‌صورت جدی دنبال شد، هرچند به دلیل مشکلات داخلی ناشی از بحث‌های انتخاباتی و اختلال‌های در سازوکار‌های داخلی آمریکا یا سوءمحاسباتی که اروپایی‌ها در پرتو اغتشاش‌های ۱۴۰۱ داشتند، روند مذاکرات با دست‌اندازهایی مواجه شد؛ با وجود این، امروزه همه شاهد هستند که ایران یک مسیر درست و منطقی را در عرصه مذاکرات دنبال کرده و ما امروز در شرایط ممتازی در عرصه مذاکرات قرار داریم.

سرپرست وزارت امور خارجه در بخشی دیگر درباره مسیر مذاکرات رفع تحریم‌ها در آینده، بیان کرد: قاعدتا دولت جدید با انرژی و نیروی جدید می‌تواند در این بستر هموار حرکت کند.

باقری با تاکید بر اینکه برای دولت چهاردهم مسیر مذاکرات برای رفع تحریم‌ها مسیر درست و همواری است، گفت: مسیر فعلی مسیر بسیار خوب و همواری برای دنبال کردن مذاکرات برای احقاق حقوق اساسی مردم ایران چه در زمینه رفع تحریم‌ها و چه در زمینه تثبیت حقوق هسته‌ای است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *