باقری: بحث‌های سیاسی داخلی و انتخاباتی وارد موضوع سیاست خارجی نشوند

11:50 - 30 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۸۸۳۷
باقری: بحث‌های سیاسی داخلی و انتخاباتی وارد موضوع سیاست خارجی نشوند
سرپرست وزارت امور خارجه با توصیف سیاست خارجی به عنوان سرمایه‌ای ملی، گفت که وظیفه همه ما است که از مرز‌های سیاست خارجی به‌عنوان یک گنجینه ملی صیانت کنیم و موضوع‌های انتخاباتی و بحث‌های سیاسی داخلی را وارد این موضوع نکنیم.

خبرگزاری میزان – علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه روز چهارشنبه، ۳۰ خرداد  در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: باید از سیاست خارجی به‌عنوان گنجینه و سرمایه ملی حفاظت کنیم.

باقری با اشاره به اینکه در جریان رقابت‌های انتخاباتی نباید از سرمایه سیاست خارجی هزینه کنیم، اظهار کرد: سرمایه سیاست خارجی یک سرمایه ملی است و غنمیت نیست که عده‌ای بخواهند در بازار رقابت‌های سیاسی و انتخاباتی آن را به تاراج برده یا به غنیمت بگیرند.

مقام ارشد وزارت امور خارجه تاکید کرد: وظیفه همه ما است که از مرز‌های سیاست خارجی به‌عنوان یک گنجینه ملی صیانت کنیم و موضوع‌های انتخاباتی و بحث‌های سیاسی داخلی را وارد این موضوع نکنیم.

سرپرست وزارت امور خارجه همچنین اظهار کرد: در دولت آیت‌الله رئیسی و هزار و ۲۰ فعالیت این دولت و شهید بزرگوار امیرعبدالهیان به‌عنوان وزیر امور خارجه دستاوردهای سیاست خارجی ملموس و محسوس و تقریبا بسیاری از این دستاورد‌ها مورد تایید همه است.

وی با بیان اینکه ما باید در مناسباتمان با کشور‌های همسایه، دوست و منطقه تنش‌زدایی کرده و به دنبال تهدیدزدایی از کشور‌های رقیب یا دشمن باشیم، اضافه کرد: بحث سیاست همسایگی به‌عنوان سیاست راهبردی که چندبار مورد تایید و تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفت؛ همچنین موضوع تثبیت و نهادینه کردن جایگاه ایران در سازوکار‌های چندجانبه‌گرایی مانند مجموعه بریکس و شانگهای و همینطور استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی و نقش‌آفرینی در عرصه‌های مهم بین‌المللی در دستور کار است.

باقری در بخشی دیگر عنوان کرد: تا جایی که حتی وقتی جمهوری اسلامی ایران از حق دفاع مشروع خود استفاده کرد و به جنایت صهیونیست‌ها در دمشق پاسخ داده و آن‌ها را تنبیه کرد، آمریکا و اسرائیل و همپیمانانشان نتوانستند از هیچ ظرفیت بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.

سرپرست وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه همراهی میدان و دیپلماسی یک واقعیت بارز و غیرقابل انکاری است که در طول هزار و ۲۰ روز فعالیت دولت آیت‌الله رئیسی خود را نمایش داد، ادامه داد: واقعیت این است که اگر دیپلماسی بدون میدان باشد، دیپلماسی تبدیل به تریبونی برای اعلام مواضع می‌شود.

باقری، در بخشی دیگر گفت: همواره باید میدان و دیپلماسی هم‌افزا و پشتیبان هم باشند و این مسئله به‌طور عینی در موضوع‌های مختلف در دولت آیت‌الله رئیسی و دوره وزارت امور خارجه امیرعبداللهیان تثبیت شد و ما آثار آن را در عرصه‌های مختلف دیدیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *