رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه: دستگاه قضایی با کسانی که بخواهند برخلاف قانون موجب سلب آرامش روحی و روانی جامعه شوند قاطعانه برخورد می‌کند

17:42 - 05 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۲۲۹
رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه: دستگاه قضایی با کسانی که بخواهند برخلاف قانون موجب سلب آرامش روحی و روانی جامعه شوند قاطعانه برخورد می‌کند
رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه شناخت دشمن نسبت به جریان انقلاب، اعتقادات مردم ایران و مکتب ولایت بسیار دقیق است، گفت: آن‌ها امروز برای نفوذ و ضربه زدن راه‌های مختلفی را دنبال می‌کنند که یکی از آن‌ها نفوذ در حوزه‌های علمیه هست، تا طلاب و روحانیت را از مسیر انقلاب و ولایت منحرف کنند.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی، رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در حاشیه سفر رئیس قوه قضاییه، در مجمع علما و روحانیون استان سمنان که در مدرسه علمیه خواهران این استان، با حضور نماینده، ولی فقیه و امام جمعه سمنان و همچنین ائمه جمعه و جماعات این استان برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دوران پر افتخار دفاع مقدس در تاریخ نظام اسلامی و همچنین تاریخ اسلام حاوی روز‌های شیرین و به یادماندنی است که آحاد مردم یکدست و یکصدا در حفظ و حراست از کیان این سرزمین هر آنچه که داشتند خالصانه و بی ادعا به میدان آوردند که نتیجه آن هم این شد که علیرغم هجوم گسترده دشمن حتی یک وجب از خاک مقدس این سرزمین را از دست ندادیم.

وی افزود: در حوزه تاریخ دفاع مقدس و حوادث آن دوران در قالب تصاویر و نگارش کتاب غفلت شده است که باید صاحبان اندیشه و قلم برای انتقال ذخایر ارزشمند این گنجینه پربها به نسل‌های آینده قلم‌فرسایی و تبیین کنند.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و ایثارگری‌ها و جانفشانی رزمندگان، جانبازان و آزادگان آن دوران اظهار کرد: راه شهیدان راه سعادت، استقامت و اقتدار بود که باید از این الگو در تمام اعصار بهره برد و ادامه دهنده این مسیر نورانی و مبارک آن‌ها باشیم.

عبداللهی در ادامه با اشاره به اهمیت جایگاه طلاب و روحانیت بیان کرد: باید گفت اگر نبودند علما و مبلغان دین مبین اسلام و بزرگانی همچون صاحب جواهر‌ها و سید رضی‌ها آیا اسمی از دین باقی می‌ماند؟

وی با اشاره به نقش جاودان اهل علم و دیانت برای بقای دین و ولایت فقیه تصریح کرد: دشمنان می‌خواهند دین نباشد و به عبارتی آن‌ها بقای اعتقادات توحیدی ما را نمی‌خواهند، بنابراین هر کاری می‌کنند تا ما را از دین، فرهنگ دینی و اعتقادات واقعی خارج و دور کرده تا به این وسیله جامعه اسلامی را به ورطه سقوط و انحطاط بکشانند.

عبداللهی با بیان اینکه در طول ۴۵ سالی که از عمر انقلاب می‌گذرد در هر دهه آن یک برنامه، فتنه و تهدید جدید برای ضربه زدن و نابودی انقلاب طراحی و اجرا کردند، که اگر اگر نبود هوشیاری مردم، و روشنگری روحانیت، با چالش‌های جدی روبرو می‌شدیم.

وی با تشریح حوادث و فتنه‌های دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون گفت: بعد از جنگ هر چند سال یک بار دشمنان با ترفند‌های گوناکون و نقشه‌های مختلف فتنه جدیدی را در کشور رقم زدند که هدف آن‌ها القا ناکارآمدی نظام و  جدا کردن مردم بویژه جوانان از ولایت بود و می‌دانستند اگر می‌خواهند توفیقی داشته باشند باید اعتقادات مردم را خدشه دار کنند، اما دیدید که خودشان رسماً اعلام کردند «ما باختیم».

وی اظهار کرد: تمامی این خاکریز‌هایی که دشمن برای خود برای ضربه زدن به انقلاب و نظام ترسیم کرده بود با یک ستون و علم یعنی ستون ولایت فقیه به دست جوانان مومن و‌انقلابی و مردم وفادار به نظام اسلامی و به برکت خون شهیدان فتح گردید و به شکست انجامید،   به عبارتی به فرجام نرسید و باید گفت این ستون استوار ولایت فقیه بود که هیچگاه از هیچ تهدیدی نترسید و حزن و اندوهی به خود راه نداد تا جامعه در آرامش باشد، و اینگونه بود که محاسبات دشمن به هم ریخت.

وی با بیان اینکه شناخت دشمن نسبت به جریان انقلاب، اعتقادات مردم ایران و مکتب ولایت بسیار دقیق است، اظهار کرد: آن‌ها امروز برای نفوذ و ضربه زدن راه‌های مختلفی را دنبال می‌کنند که یکی از آن‌ها نفوذ در حوزه‌های علمیه است، تا طلاب و روحانیت را از مسیر انقلاب و ولایت منحرف کنند.

این مقام عالی قضایی بر لزوم تبعیت از سیاست‌های کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و راهبرد‌های ولایت فقیه تأکید‌کرد و افزود: فرهنگ باطل درست کردن و دور کردن جامعه روحانیت از اشاعه فرهنگ صحیح دینی از اهداف دشمن است؛ لذا باید حوزه‌های علمیه برای این برنامه دشمن نیز برنامه ریزی داشته باشند.

عبداللهی تصریح کرد: امروز طلاب باید مخاطب‌شناس، زمان‌شناس، آشنا به جهاد تبیین و منشور گام دوم انقلاب باشند و در راستای اشاعه مکتب اسلام از هیچ کوششی فروگذار نکنند.

وی اظهار کرد: سنگر مساجد به عنوان خیمه گاه اسلام برای تربیت نسل جوان باید حفظ شوند و از این ظرفیت غنی و  فرهنگ حسینی مانند پیاده روی اربعین به خوبی استفاده شود.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با بیان اینکه ایجاد تفرقه در حوزه با ترفند حوزه انقلابی و غیرانقلابی از اهداف دشمنان است، گفت: ما حوزه غیرانقلابی نداریم، اصل روحانیت و طلبگی برگرفته از دین اسلام و در مسیر انقلاب است ولاغیر.

عبداللهی اظهار کرد: نقش آفرینی حوزویان در فرهنگ سازی مسائل دینی مستلزم حرکت در مسیری است که ولایت و نظام اسلامی ترسیم می‌کند.

وی تصریح کرد: قوه قضاییه نیز بعنوان ملجا و پناهگاه مردم و پاسدار شریعت اسلام است و با کسانی که بخواهد بر خلاف قانون و بر خلاف شرع عملی را مرتکب که موجب سلب آرامش روحی و روانی جامعه گردد بدون هیچ ملاحظه‌ای، قاطعانه برخورد خواهد کرد.

گفتنی است رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در ادامه برنامه خود با حضرت آیت الله شاهچراغی نماینده محترم، ولی فقیه و امام جمعه سمنان دیدار و در خصوص مسائل قضایی استان و مطالبات و انتظارات ایشان و مردم سمنان از نظام قضایی کشور گفت‌وگو کردند، همچنی در نشستی صمیمانه با کارکنان شورای حل اختلاف این استان ضمن شنیدن درخواست‌ها و مشکلات آن‌ها، از زحمات و خدمات آن‌ها در کاهش پرونده‌ها و ایجاد صلح و سازش قدردانی کرد.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه: دستگاه قضایی با کسانی که بخواهند برخلاف قانون موجب سلب آرامش روحی و روانی جامعه شوند قاطعانه برخورد خواهد کرد

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *