ورود دستگاه قضایی و برخورد قاطع با مقصرین حوادث ریزش معادن/ برخورد با ترک فعل‌های رخ داده در دستورکار قوه قضاییه

14:02 - 01 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۳۵۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
ورود دستگاه قضایی و برخورد قاطع با مقصرین حوادث ریزش معادن/ برخورد با ترک فعل‌های رخ داده در دستورکار قوه قضاییه
قوه قضاییه در پی وقوع حوادث مختلف ریزش معدن در استان‌های مختلف به سرعت به موضوع ورود کرده و با مقصران حوادث برخورد کرده است.

خبرگزاری میزان- در پی وقوع حوادث مختلف مانند ریزش معادن، دستگاه قضایی به سرعت به موضوع ورود کرده و دستورات قضایی مقتضی را صادر و به ترک فعل مدیران و قصور‌های رخ داده رسیدگی می‌کند. 

امروز نیز در پی وقوع حادثه انفجار در معدن زغال سنگ در شهرستان طبس، رئیس قوه قضاییه طی تماسی با رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی، به وی دستور داد تا ضمن همکاری و مساعدت با دستگاه‌های مسئول به منظور تسهیل و تسریع در روند امدادرسانی و جستجوی مفقودین و درمان مصدومین این حادثه دلخراش، به سرعت ابعاد مختلف حادثه را مورد بررسی و رسیدگی قرار دهد و با مقصرین و خاطیان احتمالی، برخورد مقتضی و قانونی را به عمل آورد.

همچنین بلافاصله بعد از وقوع این حادثه مسئولان قضایی استان از جمله رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان خراسان جنوبی در محل حاضر و دستورات لازم برای امدادرسانی به مصدومان را صادر کردند.

پیش از این نیز حوادث مشابهی در استان‌های مختلف رخ داده بود که مسئولان قضایی به موضوع ورود کرده و برای مقصرین پرونده قضایی تشکیل و با متخلفین برخورد شده است.

۱۲ شهریور ماه سال گذشته به دلیل تجمیع گاز در یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ البرز شرقی در منطقه طزره واقع در حوزه قضایی دامغان و ریزش تونل، ۶ نفر از کارگران این معدن فوت کردند، بلافاصله بعد از این حادثه برای مقصرین پرونده قضایی تشکیل شد. 

با رسیدگی به این پرونده در دستگاه قضایی، کارفرمای این معدن به اتهام قتل غیرعمدی ناشی از حوادث کار ۶ کارگر معدن، ناشی از بی احتیاطی و بی مبالاتی در حین کار در معدن طزره، محکوم به حبس تعزیری شد.

در تاریخ ۱۹ شهریورماه امسال حادثه‌ای در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان رخ داد که منجر به فوت تعدادی از کارگران این معدن شد.

در پی این حادثه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رفسنجان با حضور در محل، دستور بازداشت ۳ نفر از مسئولین مرتبط با این حادثه را صادر کرد. 

این پرونده در مرجع قضایی در حال رسیدگی است.

در موردی دیگر، ۲۷ خرداد ماه سال جاری، معدن شماره پنج شازند در جاده اراک - توره ریزش کرد که در این حادثه ۴ ماشین معدن کاری به همراه راننده‌ها زیر آوار ماندند. در پی وقوع این حادثه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شازند به موضوع ورود کرد و با دستور قضایی صاحب معدن بازداشت شد. 

انتهای پیام/


برچسب ها: ریزش معدن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *