کمک به دستگاه قضا برای احقاق حق مهمترین نقش پزشکی قانونی است

16:35 - 05 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۲۲۲
کمک به دستگاه قضا برای احقاق حق مهمترین نقش پزشکی قانونی است
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به نقاط قوت این سازمان، گفت: کمک به دستگاه قضایی برای احقاق حقوق مردم و پایمال نشدن حق افراد مهمترین نقش پزشکی قانونی است.

خبرگزاری میزان - عباس مسجدی در سفر به استان سمنان، ظهر امروز پنجشنبه، پنجم مهر، ضمن بازدید از اداره کل پزشکی قانونی استان، در دیدار با کارکنان، گفت: خوشبختانه و با تلاش همه همکاران پزشکی قانونی، سازمان امروز در سطح قوه قضاییه و در بین مردم از جایگاه رفیع و قابل قبولی برخوردار است که این موضوع سرمایه اجتماعی بزرگی برای آن محسوب می‌شود.

وی افزود: بنابه گفته مسئولان ارشد قضایی نظریه پزشکی قانونی امروزه جزء لاینفک و فصل‌الخطاب پرونده‌های قضایی است در حالیکه در گذشته اظهار نظر پزشکی قانونی تنها نظری مشورتی برای قضات محسوب می‌شد.

مسجدی با تأکید بر اینکه پزشکی قانونی دستگاهی حاکمیتی است، تصریح کرد: پزشکی قانونی دستگاهی حاکمیتی است و بسیاری از خدمات آن قابل واگذاری به بخش‌های خصوصی نیست و بخش کوچکی از خدمات که قابل واگذاری است باید در قالب طرحی دقیق تعریف و نهایی شود.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور درباره برخی مشکلات سازمان همچون کمبود نیروی انسانی، اعتبارات و مشکلات فضای فیزیکی نیز گفت: تمام تلاش سازمان اخذ مجوز‌های لازم برای رفع این مشکلات است که در این خصوص اقدامات جدی صورت گرفته و در دست انجام است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *