دیدار رئیس کل دادگستری استان تهران با خانواده شهید صدیقیان/ آغاز مستندسازی از زندگینامه شهدا

15:19 - 05 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۲۱۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دیدار رئیس کل دادگستری استان تهران با خانواده شهید صدیقیان/ آغاز مستندسازی از زندگینامه شهدا
رئیس کل دادگستری استان تهران به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در منزل شهید حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد صدیقیان کاشی از قضات شهید دادگستری کل استان تهران حضور یافت و با خانواده ایشان دیدار کرد.

خبرگزاری میزان- علی القاصی به‌مناسبت هفته دفاع مقدس و به‌منظور ادای احترام به مقام شامخ شهدا و خانواده‌های معظم ایشان در منزل شهید حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد صدیقیان کاشی از قضات شهید دادگستری کل استان تهران حضور یافت و با خانواده ایشان دیدار کرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران در جریان این دیدار ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی، عزت، استقلال و پیشرفت ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف را مدیون خون شهدا دانست و گفت: این ایام یادآور دوران بسیار طلایی انقلاب اسلامی است که بسیاری از جوانان پاک، انقلابی و دلباخته به اسلام به فرمان امام (ره) لبیک گفتند و داوطلبانه برای دفاع از کشور و شریعت در جبهه‌های جنگ تحمیلی حضور یافتند و جان خود را برای آبادانی، استقلال و عزت ایران اسلامی در طبق اخلاص نهادند.

القاصی ضمن اشاره به خصوصیات و سیره شهید صدیقیان عنوان کرد: این شهید بزرگوار در آن زمان از قضات فاضل دستگاه قضا بود که با روحیه تکلیف‌مدارانه و با بینشی عمیق پس از حضور در سنگر قضاوت در سنگر دفاع از حق حضور یافتند و با بذل جان خویش از حق و راه حق دفاع کردند.

وی دست کشیدن و گذر از ارزش‌های دنیوی و مادیات به‌منظور کسب رضایت خداوند متعال و دفاع از ارزش‌های اسلامی را بالاترین ارزش انسانی برشمرد و اظهار کرد: به‌معنای اخص کلمه سعادت بزرگی است که انسان در ابتدای جوانی از همه هستی خود از جمله خانواده و فرزندان برای کسب رضایت خداوند متعال و دفاع از ارزش‌های اسلامی دست بکشد و با شهادت به دیدار حق بشتابد.

القاصی ضمن اشاره به صبوری تحسین برانگیز خانواده معظم شهدا در مقابل مشقت‌های توصیف ناپذیر خاطرنشان کرد: یقینا اجر خانواده شهدا و به‌طور خاص همسر شهید کمتر از شهید بزرگوار نیست؛ چراکه ایشان بخشی از وظایف شهید را نیز ایفا کردند و فرزندان باتقوا و صالحی به جامعه اسلامی تقدیم نمودند که از این جهت جای قدردانی دارد و قطعا دارای اجر اخروی در نزد پروردگار متعال خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود مسئولیت‌ها و کسوت‌های گوناگون را امانت شهدا دانست و اظهار کرد: بدون شک درباره نحوه عملکرد خود در مسئولیت‌ها و جایگاه‌های مختلف باید پاسخگوی شهدا باشیم و بر همین اساس، از خانواده معظم شهدا می‌خواهیم با دعای خیر خود در صیانت از این امانت، همه مسئولان و مدیران را یاری نمایید تا شرمنده شهدای گرانقدر نشویم.

وی در پایان با تاکید بر ضرورت زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا، تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: خوشبختانه در حال حاضر مستندسازی سیره شهدا در دستگاه قضا به‌منظور بهره‌برداری نسل جدید و آینده آغاز شده و در همین راستا، از ۷۱ شهید مربوط به دادگستری کل استان تهران، در وهله اول ۲۰ شهید، برای جمع‌آوری مستندات و زندگینامه ایشان انتخاب شده‌اند که تا پایان سال این مستندات و زندگی نامه شهدا و خاطرات خانواده ایشان به صورت کتاب تدوین و رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: تهران

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *