عبدلیان‌پور: جایگاه وکلای مرکز باید در تراز جهانی و بین المللی باشد

18:46 - 05 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۲۳۴
عبدلیان‌پور: جایگاه وکلای مرکز باید در تراز جهانی و بین المللی باشد
رئیس مرکز وکلا در مراسم بزرگداشت مقام وکیل و خدمات حقوق عامه، گفت: شأن وکالت را در زمینه اخلاق رعایت کنید تا وقتی وارد محاکم می‌شوید همه متوجه باشند که شما وکیل قوه قضاییه هستید.

خبرگزاری میزان - همزمان با مراسم «بزرگداشت مقام وکیل و خدمات حقوق عامه» که توسط هیئت مدیره وکلای مرکزاستان گلستان برگزار شد، آیین تحلیف وکلای ورودی سال ۱۳۹۹ نیز انجام شد. 

دراین مراسم که باحضور حسن عبدلیان‌پور، رئیس مرکز و حیدر آسیابی، رئیس کل دادگستری استان گلستان و حجت‌الاسلام والمسلمین سلطانی، رئیس مرکز تحقیقات فقهی و حقوقی قوه قضاییه برگزار شد، پروانه وکالت پایه یک جمعی از وکلای استان گلستان اعطا شد. 

عبدلیان‌پور با بیان اینکه امروز خانواده بزرگ مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه دیگر آن خانواده سابق نیست و هم از حیث کثرت و هم از تعداد وکیل و کارشناس و مشاور رشد و افزایش بسیاری داشته و هم از لحاظ کیفیت توان علمی مجموعه ما به صورت فزاینده‌ای افزایش پیدا کرده است. 

وی افزود: بحث عدالت آموزشی را در دستور کار قرار داده‌ایم و اساتید بزرگی در حوزه علوم مختلف حقوقی در سراسر کشور با ما همکاری دارند و کلاس‌های آموزشی ما مستمر درحال برگزاری است و رسالت آموزشی ما به صورت تخصصی پیگیری می‌شود. 

عبدلیان‌پور در زمینه وکالت تخصصی گفت: منتظر فرصتی هستیم تا از ریاست قوه قضاییه برای فارغ‌التحصیلی اولین گروه وکلای تخصصی خود دعوت کنیم تا کاری که از سه سال پیش شروع کردیم امروز نتیجه آن را علنی کنیم و جمعی از وکلای تخصصی را رسماً به جامعه حقوقی کشور معرفی نماییم.

رئیس مرکز وکلا در ادامه افزود: من تقاضا دارم از وکلایی که امروز آیین تحلیفشان برگزار می‌شود به مسئله ورود تخصصی به حوزه وکالت توجه ویژه داشته باشند. چراکه ما با داشتن ۷ دپارتمان تخصصی و ۳۶ بخش مجزا در این حوزه به خصوص در موضوعات جدید همچون رمزارز، بورس، جرایم اینترنتی درحال فعالیت هستیم. ما حتی درمورد احوال شخصیه اهل سنت و دیگر ادیان وکیل تخصصی تربیت کرده ایم که در پرونده‌های این عزیزان به صورت تخصصی وکالت می‌کنند.

وی ادامه داد: شأن وکالت را در زمینه اخلاق رعایت کنید تا وقتی وارد محاکم می‌شوید همه متوجه باشند که شما وکیل قوه قضاییه هستید. 

عبدلیان‌پور، بیان کرد: در حوزه تربیت آموزشی نهایتاً تلاش خود را گذاشته‌ایم تا شما وکلایی با درایت و با مهارت شوید.

رئیس مرکز وکلا با بیان اینکه با لطف خداوند متعال ما در سطح جهانی گفتمان حقوقی و سبک خاص خود را داریم و همین مسئله موجب شد تا از مرکز وکلا به عنوان نماینده حقوقی نظام مقدس جمهوری اسلامی در اجلاس بریکس دعوت شود، گفت: مواضع حقوقی ما در بریکس مورد توجه و الگو قرار گرفت و این نشان می‌دهد که ما از مرز‌های داخلی عبور کرده ایم و وجهه‌ای جهانی پیدا کرده‌ایم. 

وی ادامه داد:  در اجلاس بریکس شاهد بودیم که ابرقدرت‌های حقوقی جهان در برابر سیستم و نظام مدیریتی مرکز تامل و توجه داشتند و از آن به عنوان یک الگوی مناسب حقوقی یاد کردند و این برای ما افتخار بود.

عبدلیان‌پور افزود: بحث دیپلماسی حقوق قضایی را به طور ویژه در بریکس مطرح کردیم و مورد توجه همگان قرار گرفت؛ لذا این را گفتم که بدانید وقتی مرکز در سطح ملی و جهانی فعالیت می‌کند نباید در گیر برخی حواشی در ظاهر وکلای خود باشد. ما باید وکیل در تراز انقلاب و شأن مرکز تربیت و تحویل دستگاه قضا و جامعه قرار دهیم.

عبدلیان‌پور درپایان خطاب به وکلایی که در آیین تحلیف شرکت کرده بودند گفت: امروز یک روز به یاد ماندنی برای شما عزیزان خواهد بود و تا آخر عمر این روز به یادگار خواهد ماند لذا قدر این روز را بدانید و به شخصه ورود رسمی شما به عرصه وکالت را تبریک می‌گویم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *