رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه: ارتباط برخط کلانتری‌ها با مجتمع‌های قضایی با هدف صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌های مردم انجام شده است

16:25 - 05 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۲۲۰
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه: ارتباط برخط کلانتری‌ها با مجتمع‌های قضایی با هدف صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌های مردم انجام شده است
مشکلات اجرای برخط ماده ۳۷ آیین دادرسی کیفری استان سمنان در نشست رئیس مرکز آمار فناوری و اطلاعات قوه قضاییه با معاون و جانشین مرکز فناوری اطلاعات فراجا استان سمنان بررسی شد.

خبرگزاری میزان - در جریان سفر رئیس قوه قضاییه و هیئت عالی قضایی به استان سمنان، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با حضور در این استان از برخی سازمان‌های تابعه قوه قضاییه با هدف رفع مشکلات و ارتقای فناوری استان بازدید کرد و در جمع معاونین فناوری قضایی و معاونین مرکز فناوری و اطلاعات فراجای سمنان  حضور یافت و پس از شنیدن نقطه نظرات آنان، راهکار‌های لازم برای حل مشکلات و ارتقای فناوری استان را صادر کرد.

در این دیدار معاون ارجای دادسرای سمنان به بیان مشکلات این حوزه درباره اجرای برخط ماده ۳۷ آیین دادرسی کیفری پرداخت و  تکرار شکایات و صدور دو کد رهگیری برای یک پرونده، عدم کیفیت مدارک اسکن‌شده ارسالی ازسوی مراجع انتظامی و ارسال فیزیک پرونده را از عمده مشکلات این حوزه عنوان کرد. 

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه از رفع مشکل کلانتری‌ها با مجتمع‌های قضایی در سمنان با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین خبر داد و گفت: در جهت ارتقای خدمات برخط در کلانتری‌ها مشکلاتی وجود دارد و در جهت برطرف‌شدن آن‌ها راهکار‌ها ودستوراتی صادر شد. با ارائه این راهکار‌ها فرآیند‌های الکترونیک در کلانتری‌ها و مجتمع‌های قضایی استان  سرعت بخشیده می‌شود.

کاظمی‌فرد در این دیدار با تاکید بر اینکه استفاده از فناوری‌های نوین، تبدیل روش‌های سنتی به روش‌های هوشمند از تاکیدات سند تحول قضایی است، گفت: ارتباط برخط و آنلاین کلانتری‌ها با مجتمع‌های قضایی با هدف صرفه جویی در وقت و هزینه‌های مردم صورت گرفته است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با تاکید بر اینکه در ارتباط برخط کلانتری‌ها با مراجع قضایی امکان دریافت مستقیم و در لحظه شکواییه در راستای اجرای ماده ۳۷ آیین دادرسی کیفری فراهم‌ شده است، تاکید کرد: در این طرح اگر فردی به کلانتری مراجعه کند، شکواییه بعد از تنظیم به‌صورت آنلاین و در همان لحظه برای مراجع قضایی ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه در طرح ارتباط برخط میان کلانتری‌ها و مجتمع‌های قضایی مردم تنها با یکبار حضور در کلانتری‌ها شکایت خود را ثبت می‌کنند گفت: این شکایت‌ها پس از ثبت به صورت برخط و در لحظه به دادسرا و مجتمع‌های قضایی ارسال می‌شود و اگر نیاز به اقدام دیگری وجود داشته باشد دیگر نیاز به حضور فرد نیست و این باعث کاهش هزینه‌های مردم و صرفه جویی در وقت مردم می‌شود.

همچنین رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه  توضیحاتی در خصوص سامانه ساما و دستگیری محکومین دارای حکم جلب  و جلب سراسری  در مراجع قضایی و انتظامی استان  ارائه کرد.

کاظمی‌فرد در پایان این نشست بهره‌گیری از فناوری‌های نوین را مورد توجه قرار داد و با تاکید بر اینکه فناوری‌های نو و تکنولوژی‌های روز دنیا، زمینه خدمات با کیفیت‌تر به مردم را فراهم کرده است بر لزوم ارتقای خدمات شایسته‌تر تاکید کرد.

لازم به ذکر است در این نشست ارتباط الکترونیک میان پزشکی قانونی و فراجا این استان را مورد بررسی قرار گرفت  و راهکار‌های لازم برای حل مشکلات در زمینه فناوری و همچنین ارتقای آن صادر شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *