معاون راهبردی قوه قضاییه با مدیران واحد‌های فناور پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان دیدار کرد

15:03 - 05 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۲۰۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
معاون راهبردی قوه قضاییه با مدیران واحد‌های فناور پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان دیدار کرد
معاون راهبردی قوه قضاییه همزمان با سی و چهارمین سفر رئیس قوه قضاییه به استان سمنان، با مدیران واحد‌های فناور پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان در محل پارک علم و فناوری استان دیدار کرد.

خبرگزاری میزان- سید محمد صاحبکار خراسانی ضمن بازدید پارک علم و فناوری استان سمنان، در دیداری که با مدیران واحد‌های فناور پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان داشت از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات و چالش‌های قضایی و حقوقی پیش‌روی پارک علم و فناوری استان سمنان و این واحد‌ها که به عنوان یکی از مراکز اصلی تاثیرگذار در تحقق شعار سال است قرار گرفت و دستورات مقتضی و پیگیری‌های لازم را صادر کرد.

 معاون راهبردی قوه قضاییه در این دیدار گفت: در سفر‌های استانی که سران سه قوه به استان‌ها دارند از نزدیک به کف میدان آمده و با مشکلات کسب و کار و اقتصادی و قضایی آشنا شده و در صدد رفع این مشکلات هستند.

وی اظهار کرد: رسیدگی به برخی از مشکلات باید توسط قوه مجریه برطرف شود و معضلات دیگری که مربوط به حوزه قضاست باید توسط قوه قضاییه حل و فصل شود.

صاحبکار خراسانی با اشاره بر اینکه توسعه تولیدات دانش‌بنیان مورد تاکید سران سه قوه است اظهار کرد: نیرو‌های جوان و با دانش و انگیزه زیاد در این حوزه‌ها مشغول به کار هستند و از این حیث حمایت از تولید یکی از برنامه‌های مهم در مجموعه قضایی است و قطعا در سال جاری با تلاش سه قوه تولیدات دانش بنیان توسعه خواهد یافت.

 معاون راهبردی قوه قضاییه بیان کرد: برخی از مشکلاتی که در این دیدار مطرح شد باید استانی پیگیری شود و برخی از مشکلات ملی و یا بین استانی است که دستور پیگیری آن داده خواهد شد.

صاحبکار خراسانی اذعان کرد: در ثبت برند و فرآیند‌ها عامل انسانی درگیر است و از شرکت‌های دانش بنیان‌های خوبی در این زمینه کمک گرفته ایم و تا آخر سال قابلیت ثبت برند و شرکت را تقویت خواهیم کرد. از دارایی‌های افراد باید محافظت نمود، زیرا سنگ بنای اقتصاد، دارایی افراد است.

به گفته صاحبکار خراسانی، باید کار ویژه‌ای برای مشارکت فکری برای تمام شرکت‌های دانش بنیان در دستورکار قرار بگیرد و پیگیری‌های لازم انجام شود.

وی بحث رمز ارز را یک موضوع جدید در کشور و دنیا بیان کرد و اظهار کرد: پول یک ابزاری است که قدزت حاکمیت در کشور‌ها را تغییر می‌دهد و استخراج رمز ارز موضوعی جدا از صنعت نیست.

معاون راهبردی قوه قضاییه بیان کرد: پیوند زدن شرکت‌های مختلف بسیار کار پسندیده‌ای است و اگر شرکت‌هایی قرار است در قالب‌های حقوقی ادغام شوند باید مشکلات پیش رو را حل کنند و در بحث صادرات برخی از شرکت‌های دانش بنیان کمک شایانی کنند.

صاحبکار خراسانی گفت: در تولید دانش بنیان‌ها باید خدمات توسعه کسب و کار داشته باشیم و از شرکت‌هایی که تولیدات فناورانه در حوزه صادرات دارند حمایت شود و از ظرفیت‌های موجود این شرکت‌ها استفاده کرد.

 معاون راهبردی قوه قضاییه  اذعان کرد: باید از ظرفیت مشاور حقوقی در پارک علم و فناوری سمنان استفاده شود تا شرکت‌های دانش بنیان بتوانند از مشاوران؛ مشورت‌های قضایی و حقوقی گرفته تا قبل از نوشتن قرارداد با مشکلی مواجعه نشوند.

وی مهمترین مشکل یک شرکت را مشکل در بحث فروش آن دانست و اشاره کرد: اگر این معضل حل شود قطعا مشکلاتی که به تبع آن رخ خواهد داد نیز برطرف می‌شود.

معاون راهبردی قوه قضاییه افزود: در مسائل حقوقی باید شرکت‌های دانش بنیان قرارداد‌های خوبی را منعقد کنند و از مشاوران مشورت بگیرند تا در مسائل حقوقی دچار مشکل اصلی و یا همان مرگ خاموش نشوند.

وی استان سمنان را یک استان نخبه خیز دانست و خاطر نشان کرد: باید از ظرفیت‌های جوانان نخبه و کارآمد به نحو احسن استفاده کرد.

صاحبکار خراسانی تأکید کرد: قوه قضاییه این آمادگی را دارد که در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل‌گری کند و با آسیب‌شناسی مشکلات این شرکت‌ها را در حل مسائل حقوقی و قضایی برطرف کند و از این رو باید از همه ظرفیت‌ها و اختیارات قانونی دستگاه قضایی برای گره‌گشایی از کار دانش‌بنیان‌ها به ویژه مراکز تولیدی دانش بنیان استفاده شود.

در ادامه این دیدار  داود مداح، رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان نیز گفت: خوشبختانه توانستیم احراز صلاحیت شرکت‌های دانش بنیان را از پارک علم و فناوری بگیریم و به سمت پروژه محوری به جای وام محوری گام برداریم که در این راستا پیش پرداخت پروژه‌ها گرفته شد و ۶۰ برابر پروژه‌ها توسط پارک علم و فناوری دریافت شد و در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار داده شد.

 رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان گفت: در وضعیت مالی در خشکسالی قرار گرفتیم و از این رو مشکل و معضل واحد‌ها را به شدت درگیر کرده است و تقاضای رفع این مشکل را داریم.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: سمنان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *