مصونیت افسران متجاوز پلیس انگلیس از مجازات

8:20 - 28 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۶۸۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مصونیت افسران متجاوز پلیس انگلیس از مجازات
گزارش‌ها نشان ‌می‌دهد که افسران پلیس انگلیس که متهم به آزار جنسی و خشونت خانگی هستند، با ارتقا شغلی مواجه می‌شوند.

خبرگزاری میزان - گزارشی به‌تازگی منتشر شده که نشان می‌دهد افسران پلیس در انگلیس که خود به آزار خانگی متهم هستند، به‌جای مجازات، در سمت‌های شغلی قرار گرفتند که مربوط به مقابله با تجاوز و خشونت  است.

گزارش «مرکز عدالت زنان» مبتنی بر شهادت دادن بیش از ۲۰۰ زن است که حمله را از سوی اعضای خانواده خود که افسر پلیس هستند، گزارش کردند. 

نتیجه‌گیری می‌شود که باوجود وعده‌های روسای پلیس مبنی بر تغییر، پیشرفتی حاصل نشده و شکست‌ها در این نیرو ساختاری هستند. 

تقریبا نیمی از زنان قربانی، خود کارمند اداره پلیس بودند و بیشتر آن‌ها حوادث و ناکامی‌ها را در ۴ سال گذشته گزارش کردند.

یکی از متهمان باوجود داشتن ۲ اتهام جداگانه در موضوع آزار جنسی (که از سوی ۲ زن قربانی مطرح شده بود)، به مقام بازرس ارشد ارتقا یافت.

یک افسر دیگر با ۲ اتهام جداگانه از ۲ زن، در بخش مبارزه با فساد نیروی پلیس قرار گرفت.

در مورد دیگری گفته شده که یک افسر پلیس آزارگر در زمینه مدیریت در بخش محافظت از زنان در برابر خشونت فعالیت می‌کند؛ قربانی خود از زنان کارمند اداره پلیس است، که در نهایت مجبور به استعفا شد. 

این گزارش می‌گوید: هنوز شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد باوجود اتهام‌های متعدد سوءاستفاده، هنوز تعداد بسیار زیادی از افسران پلیس از مجازات فرار می‌کنند؛ همچنین برخی از آن‌ها در رتبه‌های کاری بالاتری قرار گرفته و حتی به سمت‌هایی با مسئولیت در موضوع تجاوز جنسی و آزار خانگی ارتقا یافتند. 

گزارش مذکور اضافه می‌کند که ۴۵ درصد از زنانی که به دادگاه مراجعه کردند، خود افسران پلیس یا کارمندان اداره پلیس هستند و اغلب قربانی شدن را گزارش می‌کنند. 

روسای پلیس مدعی شده‌اند که درپی این شکایت‌ها وضعیت را تغییر دهند.

تحقیقات نشان داد که وین کوزنز هرگز نباید افسر پلیس می‌شد؛ شکست‌ها در زمینه بازرسی (باوجود اتهام‌ها در زمینه حمله‌های جنسی) باعث شد که کوزنز به درجه افسر ویژه پلیس ارتقا یافته و یک اسلحه به او سپرده شود؛ این افسر پلیس سارا اورارد را در مارس ۲۰۲۱ (اسفند ۱۳۹۹) ربوده و به قتل رسانده بود.

دیوید کریک هم باوجود شکایت‌های متعدد علیه او، قبل از محکوم شدن در ۸۵ جرم جدی ازجمله ۴۸ تجاوز، در اداره پلیس باقی ماند. 

گزارش مذکور می‌گوید که پلیس انگلیس همچنان در حال نادیده گرفتن قربانیان است؛ پلیس با نداشتن استقلال در تحقیقات، به حداقل نرساندن رفتار توهین‌آمیز از سوی افسران تحقیق، پاسخ نامتناسب به اتهام‌ها، پیگیری نکردن تحقیقات سوءرفتار و جمع‌آوری ضعیف داده‌ها در این زمینه به‌طور مناسب عمل نکرده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *