مهم‌ترین اخبار حوزه قضایی در هفته‌ای که گذشت|

سفر رئیس قوه قضاییه به استان چهارمحال و بختیاری / توضیحات رئیس دیوان عدالت اداری در رابطه با آزادسازی نرخ بلیت هواپیما / صدور کیفرخواست رائفی‌پور

16:47 - 05 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۳۹۳۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
سفر رئیس قوه قضاییه به استان چهارمحال و بختیاری / توضیحات رئیس دیوان عدالت اداری در رابطه با آزادسازی نرخ بلیت هواپیما / صدور کیفرخواست رائفی‌پور
سفر استانی رئیس قوه قضاییه به استان چهارمحال و بختیاری، توضیحات رئیس دیوان عدالت اداری در رابطه با آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، حضور معاون اول قوه قضاییه در نشست با فعالان اقتصادی، صدور کیفرخواست رائفی‌پور و صدور رأی بدوی یسنا ربایندگان کودک کلاله‌ای از جمله مهمترین اخبار قضایی در یک هفته گذشت است.

خبرگزاری میزان - سفر استانی رئیس قوه قضاییه به استان چهارمحال و بختیاری، برگزاری اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده عرضه خارج از شبکه آرد در گلستان، توضیحات رئیس دیوان عدالت اداری در رابطه با موضوع آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، حضور معاون اول قوه قضاییه در نشست با فعالان اقتصادی، نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه، صدور کیفرخواست رائفی‌پور و ادامه تحقیقات در مورد موسسه مصاف، صدور رأی بدوی یسنا ربایندگان کودک کلاله‌ای، پاسخی به تحریف صحبت‌های رئیس کل دادگستری تهران در اینترنشنال و بازدید دادستان تهران از انبار‌های گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) مهمترین اخبار قضایی در یک هفته گذشت است.

سفر استانی رئیس قوه قضاییه به استان چهارمحال و بختیاری

اخبار هفته

رئیس قوه قضاییه چهارشنبه ۳ مرداد در سفری رسمی و در رأس هیئت عالی قضایی، به شهرستان شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، در نخستین برنامه از سفر خود به استان چهارمحال و بختیاری، از زندان مرکزی شهرکرد بازدید به عمل آورد.

رئیس عدلیه در جریان این سفر در جلسه شورای قضایی استان چهارمحال و بختیاری حضور پیدا کرد. رئیس قوه قضاییه از اختصاص ۴۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز اماکن و حوزه‌های قضایی استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و دستوراتی را درباره پیشبرد رسیدگی به یک پرونده کثیرالشاکی استان صادر کرد.

همچنین رئیس قوه قضاییه در جریان سفر به استان چهارمحال و بختیاری، در منزل شهیدان والامقام کریمی پیر بلوطی، حاضر شد و با مادر بزرگوار این سه شهید به گفتگو پرداخت و جویای احوال این مادر صبور و مقاوم و شهیدپرور شد.

برگزاری اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده عرضه خارج از شبکه آرد در گلستان

اخبار هفته

نخستین جلسه دادگاه علنی رسیدگی به پرونده عرضه خارج از شبکه آرد استان گلستان با ریاست قاضی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا مزیدی، شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ در گرگان برگزار شد.

توضیحات رئیس دیوان عدالت اداری در رابطه با موضوع آزادسازی نرخ بلیت هواپیما

مهم‌ترین اخبار حوزه قضایی در هفته‌ای که گذشت|

رئیس دیوان عدالت اداری در پاسخ به حواشی ایجاد شده در زمینه آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، گفت: شاخص و معیار عملکرد دیوان مبتنی بر قانون است و اگر نیاز است که در این زمینه اصلاحات جدیدی اتفاق بیفتد باید قانون‌گذار برای آن قانون جدید وضع کند.

معاون هیئت عمومی دیوان عدالت اداری نیز در این رابطه توضیحاتی ارائه داد و گفت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه دستورالعمل آزادسازی نرخ بلیت هواپیما نوشته شده، اما همچنان خدمات فرودگاهی و تخفیفات تکلیفی برقرار است که این تخفیفات و خدمات نیز باید لغو و نرخ این خدمات نیز واقعی شود.

حضور معاون اول قوه قضاییه در نشست با فعالان اقتصادی

اخبار هفته

حجت‌الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی ۳ مردادماه در نشست با فعالان اقتصادی چهارمحال و بختیاری به میزبانی اتاق بازرگانی گفت: تحریم‌های سختی علیه کشور ایران اعمال شده است، بنابراین برای برطرف کردن تنگنا‌های اقتصادی نیازمند کمک از سوی تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی هستیم، تمام قد از تولیدکنندگان حمایت می‌کنیم.

نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه

اخبار هفته

اصغر جهانگیر، سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری دوم مردادماه با حضور اصحاب رسانه، آخرین وضعیت پرونده‌های کوروش کمپانی، دوج کوین، وزیر سابق جهاد کشاورزی، فساد در فوتبال، موضوع پست‌فروشی در شهرداری تهران و برخی دیگر از پرونده‌های قضایی را تشریح کرد.

صدور کیفرخواست رائفی‌پور و ادامه تحقیقات در مورد موسسه مصاف

اخبار هفته

کیفرخواست علی اکبر رائفی‌پور در یک عنوان اتهامی صادر و پرونده وی به دادگاه ارسال شد، همچنین در مورد مسائلی که پیرامون موسسه مصاف مطرح شده بود، تحقیقات قضایی آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

صدور رأی بدوی یسنا ربایندگان کودک کلاله‌ای

اخبار هفته

رئیس کل دادگستری گلستان از صدور رای بدوی متهمان پرونده آدم ربایی کودک کلاله‌ای خبر داد.

پرونده آدم‌ربایی کودک کلاله‌ای ۴ متهم داشت که ۲ نفر از آن‌ها به حبس و مجازات‌های تکمیلی متهم شدند.

۲ متهم دیگر این پرونده هم به علت فقدان دلایل اثباتی مبنی بر مشارکت یا معاونت آنان در این آدم‌ربایی، تبرئه شدند.

پاسخی به تحریف صحبت‌های رئیس کل دادگستری تهران در اینترنشنال

اخبار هفته

رئیس کل دادگستری تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان گزارشی از اقدامات انجام شده از سوی این مرجع قضایی درباره بازگشت بدهی بدهکاران کلان بانکی به خزانه کشور ارائه کرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران در رابطه با یکی از بدهکاران کلان که ۳۰ هزار میلیارد تومان به شبکه بانکی کشور بدهی دارد گفت: «با این شخص توافق کردیم که ۱۲ هزار میلیارد از بدهی خود را با معرفی اموال به شبکه بانکی کشور برگرداند.»

پس از انتشار اظهارات رئیس کل دادگستری تهران به همراه فیلم مصاحبه در خبرگزاری میزان، سایت اینترنشنال در راستای ماموریت همیشگی خود ضمن تحریف اظهارات این مقام قضایی در یک خبرسازی آشکار به گونه‌ای عنوان کرد که انگار فقط قرار است ۱۲ هزار میلیارد از بدهی این محکوم وصول شود و مابقی عدد در حق بیت المال پرداخت نخواهد شد.

اینترنشنال در حالی اقدام به تحریف اظهارات علی القاصی کرد که رئیس کل دادگستری تهران همانطور که در فیلم نیز موجود است، تاکید می‌کند بخشی از اموال این ابربدهکار با معرفی اموال وی وصول شده و این فرد در حال حاضر در زندان است و اقدامات لازم برای پرداخت مابقی بدهی در حال انجام است.

بازدید دادستان تهران از انبار‌های گمرک فرودگاه امام خمینی (ره)

اخبار هفته

علی صالحی در راستای تاکیدات ریاست قوه قضاییه مبنی بر سرکشی و بازدید مستمر از انبار‌های گمرک و سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی به‌منظور ساماندهی و صیانت ازکالا‌های موجود در این مراکز صبح روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۳/۵/۳ به همراه جمعی از معاونین، مدیران شرکت شهر فرودگاهی، اداره کل گمرک، شرکت انبار‌های عمومی وخدمات فرودگاهی، تعزیرات شهر تهران وشهرستان‌های استان تهران ضمن بازدید از انبار‌های گمرگی ومدیریت جمع‌آوری وفروش اموال تملیکی واقع در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) درجریان وضعیت انبار و ترخیص و تعیین تکلیف کالا‌ها در این انبار‌ها قرار گرفت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *