رئیس کل دادگستری استان بوشهر از حوزه قضایی شهرستان دیر بازدید کرد

13:56 - 26 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۳۹۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان بوشهر از حوزه قضایی شهرستان دیر بازدید کرد
رئیس کل دادگستری استان به همراه رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان بوشهر با حضور در حوزه شهرستان دیر از دادگستری شهرستان دیر، اسکله این شهرستان و مجموعه پرورش ماهی و از ۵ خانواده نیازمند زندانی این شهرستان بازدید و سرکشی کرد.

خبرگزاری میزان - مهدی مهرانگیز، رئیس کل دادگستری استان بوشهر در ابتدای حضور در شهرستان دیر ضمن دیدار و گفتگو با همکاران این حوزه قضایی با حضور در شعب مختلف از روند فعالیت‌های انجام شده مطلع شد و توصیه‌های لازم را به منظور ارتقای کمی و کیفی عملکرد ارائه کرد.

مهرانگیز در این بازدید ضمن اشاره به تلاش بیشتر همکاران جهت رسیدن به وضعیت مطلوب اظهار کرد: از اولویت‌های دستگاه قضایی تکریم ارباب رجوع و رضایتمندی مردم، کیفیت وکاهش زمان رسیدگی پرونده‌ها، پیشگیری از وقوع جرم و تلاش در جهت ارتقای فرهنگ صلح و سازش در جامعه است که می‌بایست همکاران برای خدمت رسانی به مردم و احقاق حقوق مردم اهتمام ویژه داشته و در این راستا تمام تلاش خود را بکار گیرند.

وی به موضوع رعایت و حفظ حقوق شهروندی، حقوق بیت‌المال و حقوق عامه تاکید کرد و افزود: مسئولین قضایی شهرستان به طور مستمر جهت بازرسی از مراجع انتظامی، بازداشتگاه‌ها، زندان‌ها بازدید کنند و در خصوص جلوگیری و پیشگیری از ساخت و ساز‌ها و تغییر کاربری غیر مجاز و تعرضات اراضی دولتی نیز تمام تلاش خود را بکار گیرند.

مهرانگیز در ادامه برنامه‌های خود در شهرستان دیر به همراه فرماندار این شهرستان از اسکله شناور‌های این حوزه بازدید و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این اسکله قرار گرفت و توصیه‌های لازم نیز ارائه کردند.

در ادامه رئیس کل دادگستری استان بوشهر از مجموعه پرورش ماهی در قفس این شهرستان بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند پرورش این نوع آبزی قرار گرفت و با اشاره به حمایت از فعالان اقتصادی در جهت رشد تولید و اشتغال بیان کرد: دستگاه قضایی استان با حمایت قضایی خود در چارچوب قانون به رونق و فعال‌تر شدن شرکت‌ها و مجموعه‌های اقتصادی که فعالیت دارند کمک می‌کند.

در ادامه این سفر رئیس کل دادگستری استان بوشهر به همراه رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان و رئیس و دادستان شهرستان دیر و فرماندار شهرستان دیر از ۵ خانواده زندانی نیازمند این شهرستان نیز سرکشی کرد.

مهرانگیز با حضور در منزل خانواده زندانیان نیازمند گفت: سرکشی و حمایت از خانواده‌های نیازمند از منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات ریاست قوه قضاییه است که در دستور کار دادگستری استان قرار دارد و در این راستا تمام تلاش خود را بکار میگیریم تا به طور مستمر سرکشی و تا جایی که امکان دارد علاوه بر استفاده از ارفاقات قانونی به مشکلات معیشتی آن‌ها نیز رسیدگی کنیم.

مهرانگیز با حضور در این ۵ خانواده زندانی به درخواست‌های قضایی آن‌ها رسیدگی و دستورات لازم صادر کرد و در ادامه با بررسی مسائل و مشکلات این خانواده ها، کمک‌های نقدی نیز به آن‌ها اهدا کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *