تقویت تعاملات در جهت افزایش آگاهی‌های حقوقی در دیدار مسئولان قضایی و صدا و سیمای فارس در دستور کار قرار گرفت

16:08 - 26 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۴۲۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
تقویت تعاملات در جهت افزایش آگاهی‌های حقوقی در دیدار مسئولان قضایی و صدا و سیمای فارس در دستور کار قرار گرفت
افزایش همکاری‌ها در راستای تولید محتوای جذاب و با کیفیت با هدف افزایش آگاهی‌های حقوقی مردم در نشست تعاملی مشترک مسئولان قضایی استان و صدا و سیمای فارس مورد تاکید قرار گرفت.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در دیدار با مدیر کل صدا و سیمای فارس با بیان اینکه از گذشته تا امروز صدا و سیما مرکز فارس تعامل بسیار خوب و سازنده‌ای با دادگستری داشته و این روند همچنان ادامه دارد گفت: باید در موضوع آموزش های حقوقی  تعاملات افزایش یابد.

رئیس کل دادگستری فارس به اثرگذاری آموزش‌ها توسط رسانه ملی اشاره کرد و گفت: بسیاری از مشکلات موجود به واسطه همین آموزش ها برطرف و در نتیجه زمینه کاهش ورودی پرونده و تمرکز بیشتر دستگاه قضایی به پرونده‌های مهم تر و حساس‌تر فراهم می‌شود.

وی خواستار تهیه برنامه‌های آموزشی با موضوع تشریح صلاحیت مراجع مختلف قضایی به خصوص دادگا‌ه های صلح که در راستای اجرای قانون جدید شوراهای حل اختلاف در سراسر کشور در حال اجرا است؛ شد و تصریح کرد: برجسته‌تر شدن برنامه مجله قضایی که از جمله تولیدات مشترک و اختصاصی با موضوعات قضایی است و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت‌های رادیو فارس در انتشار پیام‌های حقوقی توسط قضات برجسته استان می‌تواند علاوه بر هدایت جامعه به سمت قانونمداری،آگاهی عمومی مردم نسبت به حقوق متقابل یکدیگر را افزایش دهد.

دادستان مرکز استان فارس هم در این نشست گفت: صدا و سیمای مرکز فارس تاکنون اقدامات سازنده‌ای را در راستای تحقق عدالت با مجموعه دادگستری فارس داشته و این اقدامات سبب شد دادگستری در بسیاری از زمینه‌ها پیشرو باشد و  در حوزه پیشگیری از وقوع جرم، کاهش آسیب‌های اجتماعی و همچنین پیگیری حقوق عامه جایگاه ویژه‌ای در کشور داشته داشته باشد.

سید مصطفی بحرینی با بیان اینکه دادگستری فارس سه رویکرد اصلی را در دستور کار دارد، افزود: پیشگیری از وقوع جرایم و کاهش آسیب‌های اجتماعی، صیانت از حقوق عامه و ارتقای امنیت و آسایش عمومی در جامعه به‌صورت جدی دنبال می‌شود و می‌توانیم با هم‌افزایی و تعامل بیشتر رسانه و دادگستری این موضوعات را در راستای خدمت بیشتر به مردم به‌صورت گسترده‌تر و ویژه‌تر در دستورکار قرار دهیم.

وی با اعلام آمادگی دادستانی مرکز استان برای هرگونه همکاری در حوزه پیگیری حقوق عامه با صدا و سیمای مرکز فارس، گفت: در زمینه رضایت‌مندی عمومی و پیگیری مطالبات مردمی در همه زمینه ها آمادگی وجود دارد که بتوان صورت شایسته و بایسته با همکاری رسانه به آن بپردازیم.

مدیر کل صدا و سیمای فارس نیز در دیدار با رئیس کل دادگستری فارس گفت: همه ظرفیت‌های رسانه ملی برای توجه به قانون‌مداری در جامعه در خدمت دستگاه قضا است و نگاه و دیدگاه ما بر این امر متمرکز است که رسانه باید قانون مداری در جامعه را فرهنگ سازی کند.

امیر رئوف، در این نشست به جایگاه ممتاز دستگاه قضایی در جامعه اشاره کرد و افزود: در رسانه خصوصاً صدا و سیما باید با تولید برنامه ها، احساس امنیت در جامعه را ارتقا داد و در برنامه‌ها محتوا با محوریت عدالت تولید شود.

وی ادامه داد: توجه به قانون‌مداری در جامعه بیش از پیش باید فرهنگ سازی شود و برای تحقق این امر،  همه ظرفیت‌های رسانه ملی  در استان در خدمت دستگاه قضا است.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: فارس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *