رئیس کل دادگستری استان کرمان:باید راه‌های ارتباطی مردم با دبیرخانه هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی تقویت شود

15:39 - 26 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۳۹۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان کرمان:باید راه‌های ارتباطی مردم با دبیرخانه هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی تقویت شود
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: وضعیت ایست بازرسی مرصاد در محور مواصلاتی کرمان- بم را از مصادیق نقض حقوق شهروندی است باید تعریض جاده، افزایش لاین‌ها و افزایش تعداد نیرو‌های فراجا انجام پذیرد تا در این محور مسافران ساعت‌ها در صف معطل نشوند.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در نشست هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی، بر افزایش راه‌های ارتباطی بین مردم و دبیرخانه حقوق شهروندی تاکید کرد و گفت:مسئولان عالی قضایی استان به صورت ویژه شکایات و گزارشات نقض حقوق شهروندی در استان را پیگیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه در جهت ساماندهی ایست بازرسی مرصاد برای هر کدام از دستگاه‌های متولی تکالیفی تعیین شده است، گفت: بایستی سازمان بازرسی استان به مسئولیت‌ها و وظایف دستگاه‌های اجرایی در این حوزه ورود کند و سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کرمان نیز نظارت‌های خود را بر ضابطین افزایش دهد تا وضعیت ایست بازرسی راین بهبود یابد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان وضعیت ایست بازرسی مرصاد در محور مواصلاتی کرمان-بم را از مصادیق نقض حقوق شهروندی خواند و گفت: این مجموعه در چندین دهه قبل ساخته شده است و مناسب ترافیک جاده‌ای کنونی نیست، بایستی تعریض جاده، افزایش لاین‌ها و افزایش تعداد نیرو‌های فراجا انجام پذیرد تا در این محور مسافران ساعت‌ها در صف معطل نشوند.

دبیر هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی استان کرمان گفت: طی دو سال اخیر، ۴۳ مورد شکایت مبنی بر نقض حقوق شهروندی در دبیرخانه این شورا در کرمان ثبت شده است.

محمد باقر اسلامی در نشست هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی با بیان اینکه طبق آمار نقض حقوق شهروندی در استان کرمان از میانگین کشوری بسیار پائین‌تر است، گفت: رعایت حقوق شهروندی همان حق الناس در مسائل شرعی است و هم اکنون در هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی به شکایات واصله، رسیدگی می‌شود و جلسه هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی هر دوماه یکبار برگزار می‌گردد.

وی افزود: اعضای هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی هر ۶ ماه یک مرتبه از زندان‌های استان بازرسی می‌کنند، اما نیاز است تعداد بازرسی‌ها از زندان‌ها افزایش یابد.

گفتنی است هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی برای نظارت برحسن اجرای قانون احترام به آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی تشکیل شد و به شکایات مردم از ظابطین و مراجع انتظامی، قضات و کارمندان دستگاه قضایی، زندان‌ها و بازداشت‌گاه‌ها رسیدگی می‌کند و اعضای این هیئت در مرکز استان رئیس کل دادگستری، دادستان، مدیر کل بازرسی و جمعی از معاونین قضایی استان است.

انتهای پیام/


برچسب ها: نقض حقوق بشر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *