رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی: افراد دارای سابقه سرقت‌های خشن با پابندالکترونیک کنترل می‌شوند

10:17 - 26 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۳۱۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی: افراد دارای سابقه سرقت‌های خشن با پابندالکترونیک کنترل می‌شوند
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: فعالیت و تردد افراد دارای سابقه سرقت‌های خشن و مهم تحت رصد و کنترل دقیق دستگاه قضایی و پلیس است و در این زمینه ۳۰ فقره پابندالکترونیک جهت رصد افراد دارای سابقه سرقت‌های خشن در مرحله اول نصب شده است.

خبرگزاری میزان- ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در سومین جلسه کمیته راهبردی قضایی آذربایجان غربی که عصر روز یکشنبه ۲۵ شهریورماه در سالن جلسات فرماندهی نیروی انتظامی استان و با حضور مدیران قضایی، فرماندهان انتظامی و حضور ویدیوکنفرانسی روسا و دادستان‌ها و فرماندهان انتظامی حوزه‌های قضایی استان برگزار می‌شد، گفت: انسجام، اتحاد و همدلی مجموعه‌های قضایی و انتظامی موجب رشد و ارتقای امنیت استان و پیشبرد مطلوب امور است لذا باید این همدلی‌ها حفظ و تقویت شود.

عتباتی افزود: چشم امید مردم در عرصه تامین نظم و امنیت به قلم قضات و دستان پرتوان برادران انتظامی است و این یک امتیاز ارزشمند است که شهروندان دردمند در اولین مرتبه دستگاه‌های قضایی و انتظامی را پناهگاه خود می‌دانند و برای تظلم‌خواهی به ما مراجعه می‌کنند و این امر تکلیف خادمین ملت در دستگاه قضایی و انتظامی را چندین برابر سنگین‌تر می‌کند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به ضرورت آموزش و نظارت درون سازمانی و برون سازمانی گفت: نباید از مقوله آموزش ضابطان به هیچ وجه غفلت کرد خصوصاٌ در فرآیند‌های قضایی انتظامی باید تمام نکات لازم به ضابطین آموزش داده شود.

وی افزود: ملاطفت و ملایمت و خوشرویی در کار هیچ منافاتی با قاطعیت ندارد و بسیار موثر و مکمل یکدیگر هستند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به سختی کار در آذربایجان غربی هم اشاره و گفت: کار در این استان جهاد مضاعف است و هر کسی در قبال شغلی که بر عهده دارد مسئول و پاسخگو هست.

عتباتی در ادامه به مقوله امنیت و آسایش مردم اشاره و گفت: نباید اجازه داد امنیت روانی مردم توسط تعداد اندکی اراذل و اشرار به مخاطره بیافتد و فضا باید برای چنین افرادی در استان ناامن شود چرا که افراد شرور و اراذل و اوباش در استان آذربایجان غربی جایی ندارند.

رئیس کل دادگستری استان جهت برخورد جدی و قاطع پلیس و مقامات قضایی با اراذل و اوباش دستور قاطع صادر کرد و تاکید کرد به هیچ وجه نباید اجازه قدرت‌نمایی به مجرمان خطرناک داده شود.

وی افزود: فعالیت و تردد افراد دارای سابقه سرقت‌های خشن و مهم تحت رصد و کنترل دقیق دستگاه قضایی و پلیس است و در این زمینه ۳۰ فقره پابندالکترونیک جهت رصد افراد دارای سابقه سرقت‌های خشن در مرحله اول نصب شده است و تا پایان سال بقیه سارقان خطرناک استان با نصب پابند‌های الکترونیکی مورد رصد و کنترل قرار خواهند گرفت.

عتباتی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و تلاش‌های مجموعه انتظامی استان گله‌ای هم در خصوص ساماندهی پارکینگ‌های خودرو‌های توقیفی داشت و خطاب به دادستان‌ها تاکید به پیگیری جدی تعیین تکلیف خودرو‌های توقیفی با نظارت و همکاری مجموعه انتظامی کرد و نیز تاکید کرد از توقیف‌های غیرضروری و خارج از مقررات قانونی به جد پرهیز شود.

در ادامه جلسه سردار جهانبخش فرمانده انتظامی استان هم به تقویت همکاری‌ها و ارتباطات موثرکاری دو مجموعه تاکید کرد و گفت: می‌بایست حداقل هفته‌ای یکبار فرماندهان انتظامی با روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی جلسه تعاملی و هماهنگی برگزار کنند.

جهانبخش هم به تعیین تکلیف خودرو‌های توقیفی پارکینگ‌ها تاکید و گفت: باید با استفاده از ظرفیت‌های مقامات قضایی تعیین تکلیف‌ها سرعت بگیرد.

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این جلسه به پیگیری جدی و قاطع احکام جلب متهمین و محکومین تاکید کرد و اظهار داشت: قرارگاه جلب باید کار خود را مستمراً و با قاطعیت ادامه دهد و مقامات قضایی هم در این قرارگاه حضور یابند و دستورات جلب صادره از طریق این قرارگاه مدیریت و به نتیجه مطلوب بینجامد.

دادستان مرکز استان برخورد‌ها و دستگیر‌های به موقع را بسیار حائز اهمیت خواند و گفت: دستگیر‌های به موقع خصوصاً در زمان تحقیقات مقدماتی بسیار مهم است و در واقع تحقیقات مقدماتی وقت طلایی هست چرا که اگر زمان را از دست بدهیم تحقیقات منتج به نتایج موردنظر نخواهد بود.

مجیدی در ادامه صحبت خود از ضابطان خواست کارتابل مکاتبات قضایی را به روز کنند و به هیچ وجه اجازه ندهند نامه‌ای در کارتابل بلااقدام بماند و در سریعترین زمان اقدام لازم را انجام و نتایج را به مقام قضایی صادرکننده دستور ارائه کنند.

دستگیری و معرفی محکومین غایب و متواری تاکید بعدی مجیدی بود و از ضابطین خواست با جدیت در این مقوله اقدام و نتایج را اعلام کنند.

در ادامه جلسه تعدادی از فرماندهان انتظامی و مقامات قضایی حاضر در جلسه به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *