رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی: هزارو ۸۵۰ زندانی در بخش‌های صنعتی و تولیدی استان مشغول کار هستند

10:36 - 31 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۱۲۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی: هزارو ۸۵۰ زندانی در بخش‌های صنعتی و تولیدی استان مشغول کار هستند
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با اشاره به اشتغال مولد بیش از ۳ هزارو ۲۰۰ نفر در سطح زندان‌های استان آذربایجان غربی گفت: از این تعداد بیش از هزارو ۸۵۰ نفر در واحد‌های تولیدی و صنعتی خارج از زندان در شهرک‌های صنعتی و مجموعه‌های تولید معتبر به صورت گروهی با نظارت مشغول کار و کمک به تولید کشور هستند.

خبرگزاری میزان - دویست و دومین جلسه هیئت اجرایی اشتغال بنیاد تعاون زندانیان استان آذربایجان غربی با هدف سرمایه گذاری و ایجاد فرصت‌های اشتغال برای زندانیان با رویکرد توسعه فرصت‌های سرمایه گذاری در واحد‌های تولیدی بنیاد تعاون زندانیان استان برای ایجاد اشتغال صنعت محور زندانیان تشکیل جلسه داد.

جلسه هیئت اجرایی بنیاد تعاون زندانیان استان به ریاست عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی مصوبه مهم ایجادو توسعه اشتغال صنعت محور را با راه اندازی دو سوله بزرگ در شهرک‌های صنعتی ارومیه برای اشتغال بیش از ۱۵۰ نفر مددجو تشکیل داد.

در این جلسه محمدرضا رستمی خیّر کار آفرین ارومیه‌ای و صاحب هلدینگ مارال صنعت با ارائه راهکار‌های بهره برداری از ۱۹۰۰ مترمربع سوله با کارکرد صنعتی بنیاد تعاون زندانیان استان گفت: بعد از تکمیل ۵۰ درصد بقیه سازه سالن‌های تولید صنعتی تا پایان آبان ماه ۱۵۰ زندانی در دو شیفت می‌توانند در امر تولید قطعات شرکت مارال صنعت در این دو سوله مشغول کار باشند.

قرارداد همکاری بین بنیاد تعاون زندانیان ومجتمع تولیدی مارال صنعت به مدت ۵ سال امضا می‌شود تا ضمن استقرار صنعت تولید قطعات فلزی موجبات اشتغال ۱۵۰ زندانی در بخش‌های خدماتی تا کارگر نیمه ماهر و استاد کار همچنین تکنسین برق و قالب بندی با شناسایی قابلیت‌های مددجویان در شرکت‌های زیر مجموعه کار آفرین خیّر ارومیه‌ای اقدام شود.

همچنین در جلسه هیئت اجرایی بنیاد تعاون زندانیان استان آذربایجان غربی در خصوص راه اندازی خط تولید دستکش‌های صنعتی و عقد قرار داد با شرکت‌های اقماری ایران خودرو گزارشی ارائه شد.

مصوبات دیگر هیئت اجرایی بنیاد تعاون زندانیان استان شامل راه اندازی و تجهیز مجموعه کارگاه‌های های قالی بافی در شهر‌های ارومیه، خوی، سلماس، نقده و ایجاد فروشگاه عرضه فرش و مصنوعات تولیدی زندانیان در مرکز استان مورد تاکید بود.

عتباتی با اشاره به اشتغال مولد بیش از ۳ هزارو ۲۰۰ نفر در سطح زندان‌های استان آذربایجان غربی گفت: از این تعداد بیش از ۱ هزارو ۸۵۰ نفر در واحد‌های تولیدی و صنعتی خارج از زندان در شهرک‌های صنعتی و مجموعه‌های تولید معتبر به صورت گروهی با نظارت مشغول کار و کمک به تولید کشور هستند.

وی در ادامه به توسعه اشتغال نشسته در داخل اندرزگاه‌های زندان اشاره کرد و گفت: نیاز‌های بازار و نحوه عرضه و فروش دست ساز‌های تولیدی زندانیان داخل بند‌ها را با شرایط مناسب فراهم سازید تا با شوق مولد بودن و تامین هزینه‌های معاش خانواده این امر گسترش یابد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در جهت توسعه اشتغال صنعت محور تاکید به حضور و دعوت از کارآفرینان موفق در سطح استان کرد و گفت: ظرفیت دستگاه قضا برای کمک به تولید صنعتی استان بسیار بالاست و فرصت بسیار ارزشمندی است تا از اشتیاق کار آفرینان و سرمایه گذاران در جهت ایجاد اشتغال برای زندانیان و خانواده نیازمند آن‌ها نهایت بهره برداری را ببریم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *