رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از حوزه قضایی چهاربرج بازدید کرد

12:13 - 02 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۵۱۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از حوزه قضایی چهاربرج بازدید کرد
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به همراه جمعی از مدیران قضایی استان در بازدید از حوزه قضایی چهاربرج آن را از لحاظ حرکت بر مدار و مسیر تحقق اهداف برنامه عملیاتی۱۴۰۳ مورد ارزیابی قرار دادند.

خبرگزاری میزان-صبح روز دوشنبه ۲ مهرماه ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در رأس هیئتی متشکل از مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و جمعی از مدیران قضایی از حوزه قضایی چهاربرج بازدید کردند.

عتباتی و همراهان در این بازدید با حضور در دادگستری و شورای حل اختلاف، ضمن دیدار با همکاران و گفت‌وگو با تعدادی از مراجعین، عملکرد حوزه قضایی چهاربرج را از لحاظ حرکت بر مدار و مسیر تحقق اهداف برنامه عملیاتی۱۴۰۳ مورد ارزیابی قرارداده و ارشادات لازم را ارائه کردند.

وی همچنین درنشستی با رئیس دادگستری و کارکنان پای صحبت‌ها و مشکلات آن‌ها نشسته و دستورات لازم را برای رفع این مشکلات صادر و نیز توصیه‌هایی را به کارکنان حوزه کرد.

عتباتی در حاشیه این بازدید با اشاره به اهداف سفر کاری گفت: امروز فرصتی شد تا به همراه تعدادی از مدیران قضایی استان در حوزه قضایی چهاربرج حضور پیدا کرده و از نزدیک کیفیت و وضعیت خدمت‌رسانی قضایی را به مردم عزیز و متدین این شهرستان مورد ارزیابی قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی ضمن تقدیر از کارکنان حوزه قضایی چهاربرج گفت: کمبود‌ها و نواقصی از جمله کمبود کادر قضایی وجود دارد که در این مورد از مهر ماه یک قاضی برای ارائه خدمات بیشتر و تسریع در فرآیند رسیدگی‌ها تعیین شده است.

وی افزود: از دیگر مواردی که پیگیری خواهد شد تقویت ضابطین قضایی است و این مورد از طریق فرماندهی انتظامی پیگیری خواهد شد چراکه برای این شهرستان با این تعداد جمعیت و روستا‌های آن یک کلانتری کم است.

تقویت شورای حل اختلاف با توجه به تشکیل دادگاه صلح در حوزه قضایی چهاربرج از دیگر مواردی بود که عتباتی به آن پرداخت و گفت که افرادی به عنوان صلح یار برای کمک به سازش شناسایی شده اند که به زودی ابلاغ صلح یاری آن‌ها صادر خواهد شد.

رئیس شورای قضایی استان آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به تصویب مصوباتی در نشست با کارکنان حوزه برای افزایش کمی و کیفی خدمت رسانی قضایی به مردم از جمله تعیین تکلیف پرونده‌های مسن و معوق گفت که این مصوبات در بازدیدی که در پایان سه ماهه سوم صورت خواهد پذیرفت مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

عتباتی در پایان از شهروندان چهاربرج خواست دستگاه قضایی را در اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع جرم و نیز پایان دادن به دعاوی با صلح و سازش یاری کنند تا قضات فرصت بیشتری برای رسیدگی به پرونده‌های مهم داشته باشند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *