رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه: یکی از راه‌های مؤثر در تحکیم وحدت برای خنثی کردن نقشه‌های دشمنان روشنگری است

13:07 - 26 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۳۷۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه: یکی از راه‌های مؤثر در تحکیم وحدت برای خنثی کردن نقشه‌های دشمنان روشنگری است
رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه یکی از راه‌های مؤثر در تحکیم وحدت، برای خنثی کردن نقشه‌های دشمنان بیان به موقع و روشنگری است، گفت: خط فکری دشمن در ایجاد شبهه، اختلاف، پاشیدن بذر نفرت و ایجاد کدورت در بین آحاد جامعه است.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی؛ رئیس حفاظت واطلاعات قوه قضاییه در سومین نشست بین‌المللی وحدت اقوام، ادیان و مذاهب که روز شنبه ۲۴ شهریور ماه در آذربایجان غربی برگزار شد، ضمن تبریک هفته وحدت اظهار داشت: نام گذاری این ایام به عنوان هفته وحدت از ابتکارات مدبرانه و هوشمندانه امام راحل عظیم الشأن در ایجاد وحدت، همدلی و یک پارچه کردن امت اسلامی و خنثی کرددن نقشه‌های دشمنان اسلام صورت گرفت و امروز ما شاهد هستیم که اقوام و ادیان مختلف در سیطره نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحت لوای اسلام در کنار یکدیگر در اوج همبستگی و اتحاد همراه با امنیت و آرامش زندگی می‌کنند.

وی درادامه با بیان این مطلب که نظام استکبار همواره در تلاش است تا با ایجاد تفرقه، بویژه در بین امم دینی، این وحدت را از بین ببرد افزود: بی تردید یکی از عوامل اقتدار همین وحدت و همدلی در بین ادیان و مذاهب هست که با تکیه بر روی مشترکات خود در مقابل نظام سلطه و استکبار ایستاده اند و ترس دشمن هم از همین یک صدا شدن در مسیر حق طلبی و دفاع از مظلوم است که مصداق عملی آن دفاع از مردم مظلوم غزه و فلسطین است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی با تأکید بر لزوم اهتمام و توجه جدی به جهاد تبیین گفت: یکی از راه‌های مؤثر در تحکیم وحدت، برای خنثی کردن نقشه‌های دشمنان بیان به موقع و روشنگری است چرا که خط فکری دشمن در ایجاد شبهه و اختلاف وپاشیدن بذر نفرت و ایجاد کدورت در بین آحاد جامعه است که باید ضمن حفظ هوشیاری و بصیرت افزایی با تبیین مسائل این نقشه شوم را نقش بر آب کرد.

وی ادامه داد: امروز مهمترین خواسته رهبری معظم انقلاب اسلامی، برای استقرار وحدت و امنیت روانی جامعه، پیوستن به جرگه عدالت با محتوای جهاد تبیین است. اگر دست اندرکاران این مسئولیت بتوانند خود و جامعه اطراف خود را با جهاد تبیین در آنچه که این دو فرضیه مهم حیاتی را استقرار می‌دهد مسلح بنمایند، قاعدتاً جهان اسلام و انسانیت در هیچ کجا با مساله‌ای مانند فلسطین مواجه نخواهند بود.

رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه پیامبر اسلام، رحمه‌للعالمین است و نه رحمت برای یک فرقه خاص گفت: در جمهوری اسلامی یک ملاک برای ما نهادینه شده است که در مقابل هیچ اخافه‌ای از خود ترس نشان نداده؛ چرا که هراس مساوی با عقب‌نشینی است. نظام استکباری بنای این دارد که با تفکر تکفیری به جوامع اسلامی آسیب برساند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی با تشریح مسئله توحید گفت: مبدأ هستی توحید است و مبیّن توحید هم رسالت است و ادامه دهنده رسالت هم امامت و پایان دهنده آنچه که توسط این سه اهرم اصلی حیات، موجب تحقق هدایت می‌شود، معاد است، لیکن سفره گسترده فی مابین این ۴ حلقه متحد الشکل، عدالت است. اگر جامعه‌ی با پیوست عدالت، چراغ راهی برای جهاد تبیین داشته باشد و اگر یک وکیل خود را نماینده دنیای انسانیت بداند و خود را در محضر انسانیت خادم به حساب بیاورد، هیچ علمی در معرفت حقوق انسان‌ها بر علم حقوق برتری نداردو اگر شما بزرگواران در راستای تکالیفی که در مسیر خدمت به انسانیت به عنوان جامعه حقوقی دارید عمل نمائید، حتما دنیای انسانیت مزه شیرین صلح و دوستی را در آتیه نه چندان دور حس خواهد کرد.

وی گفت: زمینه فراهم شدن حاکمیت مستضعفین بر روی زمین، شناخت حق است. امروز اگر یک حقوقدان احساس کند، قانونی که تصویب شده، فاصله طبقاتی را رقم می‌زند و صدایش در نیاید، طبیعی نیست. این وعده حتمی الهی است که می‌فرماید: وَنُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى ٱلَّذِینَ ٱستُضعِفُواْ فِی ٱلأَرضِ وَنَجعَلَهُم أَئِمَّة وَنَجعَلَهُمُ ٱلوَرِثِینَ، این بیان غلطی که بعضی افراد متحجر گاه به لسان و قلم خود بر روی کاغذ و پشت تریبون اعلام می‌کنند، که برای چشیدن این وعده الهی، باید بستر ظلم و جور را فراهم نمود، این غیر از جهالت و حماقت نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی گفت: اولین درخواستم از مرکز وکلای قوه قضاییه این است که افکار حقوقی را در معرض صدور قرار دهید. یک وکیل دانشمند باید با زبان‌های زنده دنیا برای اثبات حقانیت آنچه در دین مبین اسلام و ادیان الهی عنوان شده است، آشنا باشد که بی شک این امر موجب تقویت جایگاه عدالت خواهد بود، در غیر این صورت هر روز ظلم ریشه دوانی می‌کند. اگر بنا بر این است که جامعه وکالت در جهاد تبیین جایگاه خود را پیدا کند. باید علم حقوق متکی بر فقه و قضای اسلامی صادر شود.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در ادامه گفت: اگر دنیای حقوق بتواند علم و تخصصی که در علم حقوق دارد را بروز بدهد، هیچ وقت استعمار و استکبار قادر به ایجاد افتراق و مقابله با وحدت ما نخواهد بود و اسرائیل هم نمی‌توانست در مقابل ملت فلسطین این گونه وحشی گری و کودک کشی راه بیندازد.

وی ادامه داد: جامعه حقوقی ایران باید بتواند در حقوق دریا، نجوم، آمایش سرزمینی در بلاد اسلامی و … بهره‌های علمی خود را نسبت به حقوقدانان مدعی به عنوان تمدن بشری روز و … به دنیا ارائه بدهد. بیایید نشان بدهید متخصص هستید، و این تخصص شما در سرشت امنیت دنیا تاثیر گذار هست، امروز متنبه کردن دنیای استکبار بر عهده شماست، مبارزه با سیرت شیطانی صهیونیست و کودک کشان اسرائیل بر عهده شماست.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی تأکید کرد: در جمهوری اسلامی یک ملاک برای ما نهادینه شده و آن این است که در مقابل هیچ تهدیدی از سوی دشمنان، از خود ترس نشان نداده است، چرا که پذیرش ترس مساوی است با رکود و عقب نشینی، پیامبر اسلام (ص) نیز وقتی خواستند وارد مرحله تمدن سازی و ایجاد حاکمیت بشوند، دیگر برایشان مهم نبود که چه کسی می‌خواهد ایجاد دشمنی کند و یا در مقابل او بایستد، امروز محتوای حاکمیت مظلوم اسلامی مقابله با کفر است، نظام استکباری بنای این را دارد تا با تفکر تکفیری، به جوامع اسلامی آسیب برساند و با ایجاد اختلاف دینی در بین پیروان ادیان موجبات تشتّ و از بین بردن وحدت ملی شان را فراهم کند، لذا باید امروز جامعه حقوقی بعنوان پرچمداران دفاع از حق و حقیقت، در برابر نظام تکفیر، ید واحده باشند و در مقابل این ادعای باطل با مبنای حقوقی مقابله کنند.

وی در ادامه با طرح این سوال که ما برای رسیدن به این مساله چه می‌خواهیم؟ ابزار کارمان چیست؟ گفت: راهکار همین جهاد تبیین مورد انتظار، ولی امر مسلمین است. ایشان توانستند در دنیای استکبار یک قاعده کلی را جا بیندازند و تمام محاسبات استکبار را با یک راهبرد عملیاتی میدانی متلاشی نمایند، امروز مدعیان حقوق باید این طور باشند. رهبری معظم انقلاب به اتکای به ملت بزرگ ایران توانستد در دنیا دست قدرت را بالا ببرند و امروز با ایجاد ثبات و و آرامش در مملکت اسلامی در بحث امنیت، صاحب اولین حرف در منطقه باشد.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه ادامه داد: اگر در یک شب مهمترین مراکز امنیتی رژیم صهیونیستی مورد هدف قرار می‌گیرد بواسطه همین نقطه اتکا یعنی ملت هست، اگر رزمندگان اسلام در عرصه میدان جهاد در مقابل صهیونیست موفق می‌شوند، به اتکای این افکار نورانی متحد ملت هست، فلذا ما امروز به برکت این اتحاد و به لطف خداوند، علیرغم وجود مشکلات، روز به روز اقتدارمان بیشتر می‌شود؛ و این همان وعده خدا (ان تنصرالله ینصرکم) که باید اتفاق بیفتد و ما داریم به این نقطه می‌رسیم؛ و یقیناً اسرائیل عددی در مقابل اسلام و فهم جوامع اسلامی نیست.

وی در پایان گفت: امروز برای شما عزیزان حقوق دان و جامعه حقوقی، تمسک به حبل الله یعنی حضور در میدان است، صدور علم حقوق است، تخصص در علم حقوق است نباید خودتان را در یک پرونده محدود بکنید، چرا که حتما دشمن برای ما دسیسه خواهد کرد، من معتقدم وکلای ما برای هر نوع تخصصی که دارند باید یک لُجنِه‌ای داشته باشند، این هم صدایی در فرهنگ سازی مدیریت حقوقی کشور باید تاثیر گذار باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *