رایزنی تلفنی باقری و وزیر خارجه عربستان درباره آخرین تحولات فلسطین

23:28 - 08 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۶۹۱
رایزنی تلفنی باقری و وزیر خارجه عربستان درباره آخرین تحولات فلسطین
سرپرست وزارت امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه عربستان به تبادل نظر درباره آخرین تحولات مربوط به فلسطین پرداخت.

خبرگزاری میزان - علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه در  گفت‌وگوی تلفنی با فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان درباره موضوع‌های مورد علاقه طرفین و آخرین تحولات مربوط به فلسطین و جنایت‌های صهیونیست‌ها رایزنی و تبادل نظر کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه از تسهیلات و خدمات مطلوب ارائه‌شده به زائران بیت‌الله الحرام به‌ویژه زائران عزیزان ایرانی تشکر کرد.

باقری با اشاره به حضور قائم‌مقام وزارت خارجه عربستان در نوزدهمین نشست وزرای خارجه کشور‌های عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا (ACD) در تهران، روند پیشرفت همکاری‌های تهران و ریاض را امیدوارکننده ارزیابی کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه با اشاره به تداوم جنایت‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری، تاکید کرد: تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه لبنان در تداوم جنایت‌های این رژیم علیه مردم غزه است و رژیم متوهم اشغالگر قدس در تلاش است تا به‌زعم خود شکست در غزه را با گسترش دامنه جنگ و جنایت به دیگر مناطق جبران کند.

سرپرست وزارت امور خارجه همچنین تاکید کرد: لازم است کشور‌های اسلامی برای توقف هر چه سریع‌تر جنایت‌ها، تهدیدها و تجاوزهای صهیونیست‌ها در غزه و دیگر مناطق تلاش کرده و همه ظرفیت‌های خود را به‌کار گیرند.

فیصل بن فرحان نیز ضمن سازنده ارزیابی کردن رایزنی‌های دو کشور در حاشیه نوزدهمین نشست وزرای خارجه کشور‌های عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا در تهران، روند روابط تهران- ریاض را دارای استحکام کافی دانست.

وزیر خارجه عربستان با ابراز نگرانی از تشدید تنش میان رژیم صهیونیستی و لبنان، تلاش برای کاهش دامنه جنگ را خواستار شد.

طرفین همچنین بر گسترش مناسبات همه‌جانبه میان دو کشور تاکید کردند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *