مهاجران پشت سد کرونا و قوانین سختگیرانه دولت آمریکا

12:27 - 15 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۷۸۷۱
گزارش‌ها از آمریکا نشان می‎دهند که کاخ سفید حتی پیش از شیوع کرونا نیز به بهانه مبارزه با بیماری قصد جلوگیری از ورود مهاجران به این کشور را داشته است.

- پیش از شیوع ویروس «کووید ۱۹»، مشاور «دونالد ترامپ»، رییس جمهور آمریکا، به دنبال بستن مرز‌های آمریکا بوده است.

نشریه «نیویورک تایمز»، با اعلام این خبر، می‎نویسد «استفن میلر، مشاور ترامپ در زمینه مهاجرت، مدت‌ها در تلاش بوده تا پایگاه‌های مهاجرت را با مطرح کردن موضوع سلامت عمومی، متوقف کند، اما به نتیجه‌ای نرسید تا اینکه ویروس کرونا در این کشور شیوع پیدا کرد.»

نیویورک تایمز می‌افزاید«از اوایل دولت ترامپ، استفن میلر، بار‌ها و بار‌ها تلاش کرده تا از قانونی مبهم در زمینه محافظت از آمریکا در برابر بیماری‌هایی که از خارج انتقال می‌یابند، به عنوان بهانه‌ای برای محدود کردن ورود مهاجران در مرز‌های این کشور استفاده کند. اما سوال اینجاست که کدام بیماری ها؟»

در حالی که مشاور ترامپ، تلاش‌هایی طی سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ برای محدود کردن ورود مهاجران در مرز‌ها آن هم با بهانه پیشگیری از انتقال بیماری‌ها به این کشور انجام داده، اما تنها در یک مورد و در سال ۲۰۱۸ ده‌ها نفر از مهاجران در بازداشتگاه‌های آمریکا که تعدادی از آن‌ها نیز کودک بودند به بیماری مبتلا شدند و ۲ کودک ۱۰ ساله به فاصله سه هفته جان خود را از دست دادند.

این تلاش‌ها برای اعمال فشار به مهاجران در مرز‌ها ادامه یافته تا اینکه با شیوع ویروس کرونا در آمریکا، دونالد ترامپ، بهانه‌ای برای محدود کردن ورود مهاجران پیدا کرده و در نهایت ورود مهاجران را با ادعای تلاش برای محافظت از مشاغل در آمریکا به مدت ۶۰ روز ممنوع اعلام کرد.

اگرچه این دستور مهاجرتی دو ماهه است، اما ترامپ اعلام کرده که احتمال تمدید آن وجود دارد.

از زمان آغاز به کار دونالد ترامپ در کاخ سفید تاکنون، دولت آمریکا بارها با اعمال قوانینی، مهاجران را هدف اقدامات محدود کننده‎ای قرار داده است که این اقدامات، مشکلات بسیاری را برای مهاجران و پناهجویان در این کشور به همراه داشته است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *