رویوران: هدف از طرح آتش‌بس بین حزب‌الله و رژیم صهیونیستی خارج کردن صهیونیست‌ها از بحران است

19:14 - 05 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۲۳۶
رویوران: هدف از طرح آتش‌بس بین حزب‌الله و رژیم صهیونیستی خارج کردن صهیونیست‌ها از بحران است
کارشناس مسائل غرب آسیا، گفت: هدف از طرح آتش‌بس موقت بین حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی که هم اکنون عمدتاً از سوی آمریکا و فرانسه دنبال می‌شود، خارج کردن رژیم صهیونیستی از بحران است.

خبرگزاری میزان - حسین رویوران، کارشناس مسائل غرب آسیا درباره تحولات لبنان و طرح آتش‌بس موقت بین حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی که هم اکنون عمدتاً از سوی آمریکا و فرانسه دنبال می‌شود، گفت: هدف این طرح خارج کردن رژیم صهیونیستی از بحران است؛ رژیم صهیونیستی با این جمع‌بندی وارد درگیری با حزب‌الله شد که سیستم ارتباطات و فرماندهی لبنان دچار مشکل شده و اگر وارد رویارویی با حزب‌الله شود، حزب‌الله توان مقابله نخواهد داشت و پیروزی که در غزه به دست نیامده ممکن است در لبنان حاصل شود.

وی اظهار کرد: ما شاهد این بودیم که حزب‌الله در اولین روز پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی، ۴۰۰ موشک به اراضی اشغالی شلیک کرد و همچنان روزی چند صد موشک شلیک می‌کند که این نشان می‌دهد سیستم ارتباطات و فرماندهی حزب‌الله همچنان پابرجاست و سیستم آتش باری حزب‌الله هیچ آسیبی ندیده است.

کارشناس مسائل غرب آسیا، بیان کرد: شلیک موشک قاهر۱ به سوی شرق تل‌آویو نشان می‌دهد که حزب‌الله توان آتش باری به هر نقطه‌ای از فلسطین اشغالی را دارد که این برای اسرائیل یک مشکل است چراکه نتانیاهو اعلام کرده قصد دارد صد هزار آواره جنگی مناطق شمال را برگرداند، اما با این آتش باری حزب‌الله شاید الان بیش از نیم میلیون آواره جنگی روی دستش مانده ضمن آنکه اسرائیل عمق زیادی ندارد که بتواند این تعداد را دربربگیرد.

رویوران، تصریح کرد: با ویرانگری رژیم صهیونیستی علیه مردم غیرنظامی در لبنان، بخش وسیعی از مردم جنوب لبنان ناچار به کوچ شدند و به راحتی می‌توانند به سوریه و مکان‌های دیگری بروند این در حالی است که رژیم صهیونیستی عمق آنچنانی ندارد؛ کل فلسطین اشغالی با احتساب کرانه باختری و نوار غزه ۲۷ هزار کیلومتر و جایی که رژیم صهیونیستی اعلام موجودیت غاصبانه خود را داشته ۲۱ هزار کیلومتر است لذا برای جابجایی افراد در این محدوده حاشیه مانور زیادی وجود ندارند و به همین دلیل است که غربی‌ها به سرعت بحث آتش‌بس را مطرح کردند.

وی با طرح این سوال که آیا حزب‌الله آتش‌بس را خواهد پذیرفت، گفت: آتش‌بس بین حزب‌الله و رژیم صهیونیستی هدف اسرائیل است تا حزب‌الله را از غزه منفک کند. قطعا اگر بحث، آتش‌بس بین لبنان و رژیم صهیونیستی باشد حزب‌الله آن را نخواهد پذیرفت، اما اگر آتش‌بس همزمان با غزه باشد می‌تواند مورد پذیرش قرار بگیرد و حزب‌الله روی این مسئله تاکید کرده است و به همین دلیل است که آمریکا و فرانسه نیز بحث آتش‌بس ۲۱ روزه در لبنان و غزه را بدون قیدوشرط مطرح کرده‌اند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *