گزارش عراقچی از دیدارهای دیپلماتیک در نیویورک

11:25 - 05 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۱۳۷
گزارش عراقچی از دیدارهای دیپلماتیک در نیویورک
وزیر امور خارجه گزارشی درباره دیدارهای دیپلماتیک خود در حاشیه هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل ارائه کرد.

خبرگزاری میزان - سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه گزارش‌هایی درباره دیدارهای دیپلماتیک خود در حاشیه هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در شبکه‌های اجتماعی ارائه کرد.

وی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در جریان دیدار با دیوید لامی، وزیر خارجه انگلیس، صریحا در مورد تبعات مصیبت‌بار تجاوز رژیم اسرائیل علیه لبنان هشدار دادم؛ برای جلوگیری از خطر بی‌سابقه بروز یک فاجعه تمام‌عیار در منطقه، حملات اسرائیلی‌ها باید فورا متوقف شود؛ حامیان و تامین‌کنندگان اسرائیل وظیفه قانونی و اخلاقی دارند که قبل از آنکه کاملا دیر شود به مسئولیت خود عمل کنند.

وزیر امور خارجه درباره چهارمین روز از حضور و دیدار‌ها در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک هم گزارش زیر را ارائه کرد:

چهارمین روز از حضور در نیویورک با سخنرانی رئیس‌جمهور در هفتادونهمین مجمع عمومی سازمان ملل همراه بود.

ایشان سخنرانی خود را یاد از شهید رئیسی، رئیس‌جمهور فقید کشورمان آغاز کردند و در ادامه نکات مبسوطی از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی ارائه کردند.

به همراه دکتر پزشکیان در نشست دوجانبه با روسای جمهور فرانسه و صربستان شرکت کردیم و پذیرای وزیر خارجه جمهوری خلق چین بودیم.

دیدار جمعی از رهبران ادیان الهی و علمای دینی از دیگر برنامه‌های دکتر پزشکیان بود.

همچنین دیدار‌های مفیدی با وزرای امور خارجه ایتالیا، جمهوری آذربایجان، انگلیس و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا داشتم و درباره وضعیت روابط فی‌مابین و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر و گفت‌وگو کردیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *