تحولات لبنان و اراضی اشغالی|

حمله موشکی حزب‌الله به مقر اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی؛ شهادت ده‌ها نفر درپی تجاوز صهیونیست‌ها به جنوب لبنان

10:25 - 05 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۱۱۹
حمله موشکی حزب‌الله به مقر اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی؛ شهادت ده‌ها نفر درپی تجاوز صهیونیست‌ها به جنوب لبنان
تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه لبنان موجی از اعتراض‌ها و درخواست برقراری آتش‌بس را به‌دنبال داشته است.

خبرگزاری میزان - تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان طی روزهای اخیر در میانه انفعال جامعه بین‌المللی ادامه یافته است؛ گزارش‌ها از آغاز دور جدید حمله‌های رژیم صهیونیستی به لبنان حکایت دارند.

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت

ارتش رژیم صهیونیستی دور جدید حمله به مناطق جنوبی بیروت، پایتخت لبنان را آغاز کرد؛ ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که حمله‌های هدفمندی را علیه ضاحیه جنوبی بیروت انجام داده است؛ رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع نظامی ادعا کرد: نیروی هوایی یک عملیات ترور در حومه جنوبی بیروت انجام داد.

تداوم گمانه‌زنی‌ها درباره توافق آتش‌بس

ادعای اکسیوس آمریکا به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرد: تهیه پیش‌نویس بیانیه مشترک بین‌المللی و بیانیه جو بایدن و امانوئل مکرون، روسای جمهور آمریکا و فرانسه با لبنان و اسرائیل هماهنگ شده است؛ کشور‌های امضاکننده بیانیه معتقدند که یک آتش‌بس ۲۱ روزه برای حل‌وفصل بین اسرائیل و لبنان کافی است.

ارزیابی رسانه عبری‌زبان از توانمندی حزب‌الله

رسانه عبری‌زبان یدیعوت احرونوت نوشت: حمله‌های ارتش اسرائیل به لبنان به این معنا نیست که حزب‌الله توانایی خود را برای زدن ضربه شدید به اسرائیل از دست داده است؛ ارزیابی این است که حزب‌الله به دلیل ملاحظاتی که دارد، تاکنون همه قدرت خود را به‌کار نگرفته است؛ ارزیابی‌ها در اسرائیل نشان می‌دهند که حزب‌الله در حال برنامه‌ریزی برای پاسخ به حمله‌های اسرائیل است.

حمله رژیم صهیونیستی به لبنان ادامه دارد

حمله‌های رژیم صهیونیستی به جبشیت در نبطیه و عرمتی و بلاط در جنوب لبنان ادامه دارد؛ توپخانه رژیم صهیونیستی نیز شهرک کفرشوبا را در جنوب لبنان گلوله‌باران کرد.

نتانیاهو به دنبال آتش‌بس به نیویورک می‌رود

خبرگزاری سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام صهیونیست اعلام کرد: مذاکرات آتش‌بس بین اسرائیل و حزب‌الله دلیل سفر نتانیاهو به نیویورک است.

رسانه آمریکایی بلومبرگ به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت: بلینکن در حال کار روی پیشنهاد آتش‌بس بین اسرائیل و حزب‌الله در نیویورک است.

لبنان امضای توافق آتش‌بس را تکذیب کرد

دفتر نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان اعلام کرد: خبر امضای پیشنهاد آتش‌بس را تکذیب می‌کنیم.

شمار آوارگان لبنانی به بیش از ۷۰ هزار نفر رسید

وزیر کشور لبنان اعلام کرد که تعداد آوارگانی که در حال حاضر در اقامتگاه‌های آوارگان هستند به ۷۰ هزار و ۱۰۰ نفر رسید که در ۵۳۳ پناهگاه توزیع شدند.

بیانیه حزب‌الله درباره عملیات علیه حیفا

حزب‌الله لبنان اعلام کرد: مجتمع‌های صنعتی نظامی شرکت رافائل در منطقه زوولون در شمال شهر حیفا را با انفجار موشک بمباران کردیم.

حزب‌الله همچنین شهرک کریات موتسکین را هم در حمایت از غزه و ملت لبنان هدف حمله موشکی گسترده قرار داد.

دفتر نتانیاهو: آتش‌بس برقرار نمی‌شود

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد: خبر آتش‌بس نادرست است و نخست‌وزیر به پیشنهاد آتش‌بس آمریکا - فرانسه پاسخ نداد؛ جنگ در نوار غزه نیز تا رسیدن به اهدافش ادامه خواهد داشت.

هشدار صلیب سرخ لبنان درباره وضعیت بیمارستان‌ها

صلیب سرخ لبنان اعلام کرد: موجودی و ذخایر تجهیزات پزشکی و خون در حال کاهش است؛ کمک‌ها باید به بیمارستان‌های بیروت منتقل شوند؛ در ساعات گذشته ۲۵ نفر بر اثر حمله‌ها کشته شدند.

اظهارنظر دوحه درباره توافق آتش‌بس در لبنان

وزارت خارجه قطر درباره توافق احتمالی آتش‌بس در لبنان، اعلام کرد: نمی‌دانیم بین آتش‌بس در غزه و آتش‌‍بس در لبنان ارتباطی وجود دارد یا خیر.

عملیات موشکی گسترده حزب‌الله علیه عکا و خلیج حیفا

منابع عبری‌زبان از حمله موشکی گسترده از لبنان به منطقه عکا و خلیج حیفا در اراضی اشغالی خبر دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ده‌ها موشک به سمت عکا و خلیج حیفا شلیک شده است.

 



برخی منابع عبری زبان نیز تاکید کردند که دست‌کم ۳۰ موشک به سمت این مناطق شلیک شده است؛ رادیو ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که ۴۵ موشک به سمت الجلیل غربی شلیک شده است.

روزنامه عبری‌زبان یدیعوت احرونوت اشاره کرد که پس از حمله موشکی شدید به عکا، بسیاری از شهرک‌های منطقه الجلیل و جولان در انتظار عملیات حزب‌الله علیه مناطق شمالی هستند.

 



جبهه داخلی رژیم صهیونیستی از شهرک‌نشینان در مناطق الجلیل، جولان و کریات شمونا خواسته در پناهگاه‌ها بمانند و فعلا ترددی نداشته باشند.

ادعای منابع عبری‌زبان: آتش‌بس موقت بین اسرائیل و حزب‌الله تا ساعاتی دیگر اجرا خواهد شد

منابع عبری‌زبان از دستیابی به توافق آتش‌بس موقت بین حزب‌الله و رژیم صهیونیستی خبر دادند؛ این منابع ادعا کردند که آتش‌بس موقت ۲۱ روزه خواهد بود و قرار است در این مدت طرفین برای دستیابی به توافق نهایی جهت بازگشت ساکنان مناطق مرزی در لبنان و فلسطین اشغالی به خانه‌های خود مذاکرات را ادامه دهند.

روزنامه عبری‌زبان یدیعوت احرونوت نیز به نقل از مسئولان آمریکایی ادعا کرد که آتش‌بس موقت بین حزب‌الله و رژیم صهیونیستی تا ساعاتی دیگر اجرایی خواهد شد.

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی ادعا کرد که نتانیاهو به ارتش دستور کاهش حمله‌ها به لبنان در پس‌زمینه مذاکرات آتش‌بس را داده است.

برخی از منابع کابینه رژیم صهیونیستی می‌گویند: اسرائیل شروطی را برای آتش‌بس تعیین می‌کند که فکر می‌کند نصرالله با آن‌ها موافقت نخواهد کرد.

آغاز دور جدید حمله‌های رژیم صهیونیستی به لبنان

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی از آغاز دور جدیدی از حمله‌های این رژیم به لبنان خبر داد.
الجزیره نیز اعلام کرد که ۲ حمله به شهر‌های الشرقیه و حومین در منطقه نبطیه در جنوب لبنان انجام شد؛ حمله‌هایی نیز به کفرشوبا، دبین، جبیشیت، البازوریه، السماعیه، کفرجوز و کفررمان صورت گرفت.

تحولات مربوط به تجاوز رژیم صهیونیستی علیه لبنان در شب گذشته به شرح زیر بوده است:

-واشنگتن‌پست به نقل از یکی از مقام‌های پنتاگون مدعی شد که رژیم صهیونیستی از زمان آغاز حمله به لبنان درخواست کمکی از واشنگتن نداشته است، با وجود این آمریکا آماده کمک به رژیم صهیونیستی در صورت تحت فشار شدید قرار گرفتن این رژیم است؛ این رسانه آمریکایی به نقل از مقام‌های آمریکایی و صهیونیست نوشت که تردید‌هایی درباره دستیابی به توافق در آینده نزدیک وجود دارد؛ براساس گزارش واشنگتن‌پست به نقل از یک مقام صهیونیست، رژیم صهیونیستی نمی‌خواهد وارد جنگ فرسایشی با حزب‌الله شود؛ یک مقام آمریکایی نیز گفت: احمقانه است فرض کنیم که بمباران اخیر نصرالله را مجبور به تسلیم کند.

- وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام آمریکایی ادعا کرد که نشانه‌ای دال بر آغاز عملیات زمینی رژیم صهیونیستی علیه لبنان وجود ندارد؛ نتانیاهو خواهان جنگ گسترده نیست.

- کاخ سفید از رایزنی جو بایدن و امانوئل مکرون، روسای جمهور آمریکا و فرانسه درباره تضمین آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله خبر داد.

- نخست‌وزیر اسپانیا، وزیر خارجه الجزایر، معاون وزیر خارجه روسیه، وزیر خارجه فرانسه و وزیر خارجه اسلوونی خواهان برقراری آتش‌بس شدند؛ اسلوونی تاکید کرد که کشور مستقل فلسطینی را به رسمیت می‌شناسد.

- سنای آمریکا ماه آینده میلادی به پیش‌نویس قطعنامه‌ای برای ممنوعیت فروش برخی تسلیحات به رژیم صهیونیستی رای می‌دهد.

- معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل با طرح ادعای تلاش این کشور برای جلوگیری از جنگ گسترده‌تر، مدعی شد که قطعنامه ۱۷۰۱ راهی برای توانمندسازی آوارگان لبنانی برای بازگشت است.

- وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد: بر اثر حمله‌های رژیم صهیونیستی از صبح چهارشنبه تا آخر وقت این روز، ۷۲ نفر شهید و ۳۵۴ نفر مجروح شدند.

- نجیب میقاتی، نخست‌ورزیر لبنان تاکید کرد: مردم لبنان جنگ را رد می‌کنند، ما از حق لبنان برای ثبات، امنیت و حاکمیت دفاع می‌کنیم؛ تعداد شهدا در حال افزایش است.

- رسانه صهیونیستی یدیعوت آحرونوت ادعا کرد: گزارش‌هایی درباره توافق آتش‌بس میان اسرائیل و حزب‌الله وجود دارد؛ کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز به نقل از منبعی در دفتر نتانیاهو ادعا کرد: چراغ سبز برای آتش‌بس جهت آغاز مذاکرات وجود دارد.

- رسانه‌های صهیونیستی از لغو تظاهرات شنبه آینده، خانواده‌های زندانیان صهیونیست در اراضی اشغالی به دلایل امنیتی خبر داد.

سی‌ان‌ان آمریکا به نقل از یک منبع آگاه ادعا کرد که تلاش‌ها برای میانجی‌گری برای برقراری آتش‌بس به‌طور جدی در دولت بایدن آغاز شده است.

شلیک ده‌ها موشک حزب‌الله به عمق اراضی اشغالی

حزب‌الله از حمله به پایگاه شمشون مرکز تجهیز فرماندهی و یگان تجهیز منطقه شمال خبر داد.

در این حمله محل استقرار افسران و سربازان دشمن مورد اصابت قرار گرفت.

وزارت بهداشت لبنان از شهادت ۶۰ نفر طی حملات امروز رژیم صهیونیستی به شهرک‌های جنوب لبنان خبر داد.

دولت لبنان هم اعلام کرد از آواره شدن ۳۱ هزار نفر به سوریه از آغاز حملات دشمن صهیونیستی به لبنان خبر داد.

حزب‌الله لبنان همچنین طی بیانیه‌ای از شلیک ۸۰ موشک به سوی صفد خبر داد.

کانال ۱۲ عبری: حزب‌الله ۲۰ موشک به سوی کفر مندا واقع در شمال حیفا شلیک کرد.

ارتش اشغالگر نیز باریش، معروب، زبقین، معرکه، ارنون الشقیف، نبطیه، الفوقا، زوطر، الشهابیه و الغازیه را هدف حملات هوایی خود قرار داد.

حزب‌الله لحظاتی پیش از شلیک ۵۰ موشک به شهرک کریات آتا خبر داد.

حمله موشکی به مقر اطلاعاتی منطقه شمال ارتش اشغالگر

مقاومت اسلامی لبنان، پایگاه میشار مقر اطلاعاتی اصلی منطقه شمال در ارتش صهیونیستی را هدف حملات موشکی قرار داد.

 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *