عراقچی به همتای ایرلندی: ایران خواهان تنش‎زدایی از منطقه است

17:46 - 12 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۳۳۳
عراقچی به همتای ایرلندی: ایران خواهان تنش‎زدایی از منطقه است
وزیر امور خارجه در گفت‎وگوی تلفنی با همتای ایرلندی خود با بیان اینکه ایران از هر توافق مورد نظر حماس و مردم فلسطین حمایت می‌کند، گفت: جمهوری اسلامی ایران خواهان تنش‎زدایی از منطقه است.

خبرگزاری میزان - مایکل مارتین، وزیر امور خارجه ایرلند در تماس تلفنی با سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه، انتصاب وی را بعنوان وزیر امور خارجه تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

وزیر امور خارجه ایرلند درباره تحولات غزه، ضمن ابراز نگرانی از گسترش تنش در منطقه خاورمیانه و به ویژه لبنان، اظهار کرد: ایرلند خواهان آتش‎بس فوری در غزه و تبادل اسراست تا امکانی فراهم شود که کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه ارسال شود.

وزیر امور خارجه نیز با تشکر از تبریک همتای ایرلندی، توسعه بیش‎ازپیش مناسبات مبتنی بر احترام متقابل با ایرلند را ممکن و در دسترس ارزیابی نمود.

رئیس دستگاه دیپلماسی درباره تحولات غرب آسیا ضمن تاکید بر ضرورت توقف فوری جنگ علیه مردم غزه، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از هر توافق مورد نظر حماس و مردم فلسطین حمایت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران خواهان تنش‎زدایی از منطقه است، اما نتانیاهو و رژیم صهیونیستی بدنبال گسترش خشونت و تسری آن به سایر مناطق از جمله کرانه باختری هستند؛ لذا همه باید برای توقف خشونت در غزه، تلاش فوری و موثر کنند.

طرفین در این گفت‎وگوی تلفنی، موضوعات مورد علاقه از جمله مذاکرات مربوط به رفع تحریم‌ها و همچنین بحران اوکراین را مورد توجه و تبادل نظر قرار داده و بر ادامه مشورت‌های سیاسی میان دو طرف تاکید کردند.

 انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *