عراقچی: تحریم‌ها ابزار شکست‌خورده کشورهای غربی هستند

15:24 - 24 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۰۲۶
عراقچی: تحریم‌ها ابزار شکست‌خورده کشورهای غربی هستند
وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه تحریم ابزار فشار و تهدید است، تصریح کرد که جای تعجب است که کشورهای غربی همچنان از این ابزار شکست‌خورده در مقابل ایران استفاده می‌کنند.

خبرگزاری میزان – سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه دولت چهاردهم درباره دور جدید تحریم‌های اعلام‌شده علیه کشورمان گفت که این تحریم‌ها ابزار و تجربه‌هایی شکست‌خورده هستند.

وی درباره واکنش دستگاه دیپلماسی به این موضوع، اظهار کرد: سخنگوی وزارت امور خارجه موضع ما را در این باره اعلام کرده است؛ کشور‌های غربی باید بدانند که تحریم یک ابزار شکست‌خورده است و از طریق تحریم‌ها قادر نیستند منویات خود را در بحث‌های هسته‌ای و دیگر موضوع به ایران تحمیل کنند.

به گفته عراقچی، جای تعجب است که کشور‌های غربی هنوز این را نمی‌دانند.

وی با بیان اینکه تحریم‌های غربی‌ها علیه ایران تجربه‌های شکست‌خورده هستند، تصریح کرد: اینکه آن‌ها همچنان به این تجربه شکست‌خورده امید دارند و برای آن اقدام می‌کنند، جای تعجب دارد؛ جمهوری اسلامی ایران با قوت به مسیر خود ادامه می‌دهد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه گفت: اگرچه همواره اهل گفت‌وگو بودیم و گفت‌وگو‌های سازنده برای رسیدن به درک مشترک از مسائل مورد اختلاف را ترک نکردیم و برای گفت‌وگو آمادگی داریم، اما گفت‌وگو باید براساس احترام متقابل باشد و نه براساس تهدید و فشار؛ تحریم‌ها ابزار فشار و تقابل هستند نه همکاری؛ ابزار شکست‌خورده‌ای که در عمل نتوانسته کارایی خود را ثابت کند.

عراقچی اظهار کرد: کشور‌هایی که روزی ما را برای سیم خاردار تحریم می‌کردند، الان خودشان ادعا می‌کنند که ایران سلاح‌های پیشرفته صادر می‌کند و می‌فروشد؛ این نتیجه تحریم‌ها بوده است؛ اینکه هنوز به دنبال این تجربه شکست‌خورده هستند، جای تعجب دارد و من به آن‌ها توصیه می‌کنم که مسیر خود را عوض کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *