طرح ترور مادورو خنثی شد

11:42 - 25 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۱۳۹
طرح ترور مادورو خنثی شد
وزیر کشور ونزوئلا اعلام کرد که ۶ تبعه خارجی به‎ظن برنامه‎ریزی برای ترور رئیس‌جمهور ونزوئلا و دولت او بازداشت شده‌اند.

خبرگزاری میزان - وزیر کشور ونزوئلا اعلام کرد که ۳ شهروند آمریکا، ۲ شهروند اسپانیا و یک تبعه جمهوری چک را به دلیل توطئه برای بی‌ثبات کردن این کشور آمریکای لاتین بازداشت کرده است.

دیوسدادو کابلو، وزیر کشور ونزوئلا گفت که این ۶ نفر به‎ظن برنامه‎ریزی برای حمله به نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا و دولت او بازداشت شده‌اند. 

کابلو اظهار کرد: ۲ تبعه اسپانیایی بازداشت‌شده به ارتباط با سرویس مخفی اسپانیا و برنامه‌ریزی برای ترور یک شهردار متهم هستند؛ این ۲ نفر در زمان عکاسی در شهر پورتو ایاکوچو بازداشت شدند.

کابلو همچنین بیان کرد که ۳ شهروند آمریکایی و یک تبعه جمهوری چک به دست داشتن در اقدام‌های تروریستی، ازجمله طرح‌هایی برای ترور مادورو و سایر مقام‌ها متهم شده‌اند. 

وزیر کشور ونزوئلا گفت: این افراد به‌دنبال تصاحب ثروت کشور هستند و ما به‌عنوان یک دولت قاطعانه به هرگونه تلاش بی‌ثبات‌کننده پاسخ خواهیم داد. 

این مقام همچنین اضافه کرد که حدود ۴۰۰ قبضه اسلحه از مبدا آمریکا کشف و ضبط شده است. 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به رویترز گفت که یک نظامی آمریکایی در ونزوئلا بازداشت شده و از گزارش‌های تاییدنشده مبنی بر بازداشت ۲ شهروند آمریکایی دیگر در ونزوئلا مطلع است.

اما وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که واشنگتن در تلاش‌ها علیه مادورو دخالتی نداشته است. 

این در حالی است که آمریکا به‌تازگی تحریم‌های جدیدی را علیه ونزوئلا اعمال کرده است.

ایوان گیل، وزیر خارجه ونزوئلا پیش از این گفته بود که آمریکا در خط مقدم تلاش برای کودتا علیه این کشور آمریکای لاتین قرار دارد. 

آمریکا اوایل مرداد در اقدامی مداخله‌جویانه ادموندو گونزالس، رقیب انتخاباتی نیکلاس مادورو را به‌عنوان پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا به‌رسمیت شناخت و پیروزی مادورو را رد کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *