انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا|

رقابت تنگاتنگ ترامپ و هریس در ایالت‌های کلیدی

10:43 - 25 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۱۱۸
رقابت تنگاتنگ ترامپ و هریس در ایالت‌های کلیدی
کارشناسان می‌گویند زمانی که رقابت میان نامزد‌های اصلی انتخابات آمریکا بسیار تنگاتنگ است، پیش‌بینی پیروز انتخابات بسیار سخت می‌شود.

خبرگزاری میزان - نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها حاکی از رقابت تنگاتنگ ۲ نامزد اصلی انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در ایالت‌های کلیدی است. 

براساس نتایج، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‎خواه در ۳ ایالت کلیدی کارولینای شمالی، آریزونا و جورجیا پیشتاز است.

در همین حال، کامالا هریس، معاون جو بایدن و نامزد دموکرات‌ها در ایالت‌های پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین آرا بیشتر را کسب کرده است.

رقابت تنگاتنگ ترامپ و هریس در ایالت‌های کلیدی

نتایج همچنین نشان می‌دهد که هر ۲ نامزد تقریبا آرا یکسانی را در ایالت نوادا به‌دست آورده‌اند. 

پایگاه ۵۳۸ نیز نتایج یک نظرسنجی را منتشر کرده که نشان می‌دهد هریس و ترامپ به ترتیب ۴۶.۶ و ۴۵.۷ درصد آرا را در اختیار دارند. 

رقابت تنگاتنگ ترامپ و هریس در ایالت‌های کلیدی

درحال حاضر، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که کامالا هریس و دونالد ترامپ هم در سطح ملی و هم در ایالت‌های کلیدی شاهد رقابتی تناتنگ هستند.

کارشناسان می‌گویند زمانی که رقابت به این نزدیکی می‌شود، پیش‌بینی پیروز انتخابات بسیار سخت می‌شود. 

مقام انگلیسی: ترامپ پیروز احتمالی انتخابات است

سفیر سابق انگلیس در آمریکا گفت که دونالد ترامپ پیروز احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ۵ نوامبر (۱۵ آبان ۱۴۰۳) باقی خواهد ماند، مگر اینکه کامالا هریس، نامزد دموکرات، به ناکامی‌های کلیدی در مبارزات انتخاباتی خود رسیدگی کند. 

کیم داروک گفت: باوجود برتری آشکار ترامپ در مناظره رودرروی تلویزیونی هفته گذشته، هریس در هفته‌های پایانی مبارزات انتخاباتی اشتباه‌های مهمی را مرتکب می‌شود که به این معنی است که رئیس‌جمهور سابق جمهوری‌خواه همچنان پیروز خواهد بود.

وی با اشاره به‌آنچه در انتخابات ۲۰۲۰ رخ داد هشدار داد که ممکن است ایالت‌های کلیدی به ترامپ روی آورند مگر اینکه هریس بتواند برخی سیاست‌های دقیق، مشخص و هدفمند را برای بازگرداندن مشاغل و امید به این مناطق آسیب‌دیده ارائه کند. 

بایدن: هریس نخستین زن رئیس‌جمهور آمریکا خواهد بود

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در مراسم اهدای جوایز فینیکس ۲۰۲۴ در مرکز همایش‌های واشنگتن، گفت: ما در یک دوراهی تاریخی قرار داریم که سرنوشت آمریکا و جهان را برای دهه‌ها تعیین می‌کند.

بایدن گفت: ما می‌خواهیم از دموکراسی در مقابل دروغ و نفرت‌پراکنی محافظت کنیم و از حمایت شما برخورداریم تا کشور انصاف و آزادی باشیم.

بایدن اضافه کرد: ریاست‌جمهوری ناموفق دونالد ترامپ در آمریکا، اعتماد به دموکراسی را از بین برده است.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: کاملا هریس، معاون من، اولین زنی خواهد بود که ریاست‌جمهوری آمریکا را برعهده می‌گیرد و حزب دموکرات بیشترین کرسی مجلس نمایندگان را به‌دست خواهد آورد. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *