مشکلات قضایی ۸۱ نفر در ملاقات عمومی مسئولان قضایی فارس بررسی شد

20:19 - 12 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۳۵۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مشکلات قضایی ۸۱ نفر در ملاقات عمومی مسئولان قضایی فارس بررسی شد
رئیس کل دادگستری و مسئولان قضایی استان فارس در دیدار با مراجعان و شهروندان، به مشکلات قضایی آنها رسیدگی کردند.

خبرگزاری میزان - حوزه ریاست دادگستری استان فارس امروز سه‌شنبه میزبان ۸۱ نفر از مراجعان و شهروندان جهت انجام ملاقات عمومی با رئیس کل دادگستری و مسئولان قضایی استان بود. 

رئیس کل دادگستری استان فارس در حاشیه دیدار عمومی این هفته با مراجعین گفت: در سایه خدمت با اخلاص به مردم و تکریم ارباب رجوع می‌توانیم شاهد ایجاد فضای همدلی مردم با مسئولان در تمام سطوح باشیم و ما در دستگاه قضایی تلاش می‌کنیم با اجرای سریع و به موقع قانون و احکام قضایی، زمینه جلب اعتماد بیشتر مردم نسبت به دستگاه قضایی در استان را فراهم کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی با تاکید بر اجرای پیوسته برنامه ملاقات‌های عمومی در همه حوزه‌های قضایی سراسر استان در راستای اجرای سیاست‌های کلان قوه قضائیه به صورت منظم و هفتگی گفت: حضور در جمع مردم و استماع مشکلات آنان علاوه بر تکلیف اخلاقی روش مدیریتی در جهت شناخت مشکلات مردم است.

وی با بیان اینکه دیدار‌های عمومی در بین همه مسئولان قضایی استان به یک سنت و برنامه متداول تبدیل شده است گفت: تلاش کرده ایم تا این سنت پسندیده را با اهداف سند تحول و تعالی قوه قضائیه نیز منطبق و در این چارچوب اهداف تعیین شده در حوزه تکریم ارباب رجوع نیز محقق کنیم.

رئیس شورای قضایی استان فارس همچنین در ادامه عمده موضوعات مطرح شده در ملاقات‌های عمومی را تقاضا‌های عفو و بخشودگی، استفاده از تسهیلات قضایی ویژه زندانیان، پذیرش اعسار و همچنین اعمال ماده ۴۷۷ خواند و تصریح کرد: کلیه تقاضا‌ها با نظر معاونین قضایی و ناظران بر حوزه‌های قضایی استان و با در نظر گرفتن حقوق طرفین پرونده ثبت و به صورت سیستمی به شعب مربوطه ابلاغ می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با بیان اینکه دیدار‌های عمومی در سه شنبه‌های هر هفته فرصت مناسبی برای دریافت شکایات و حتی انتقادات مراجعان به دستگاه قضایی است خاطر نشان کرد: بخشی از زمان اختصاص یافته به دیدار عمومی صرف شنیدن مطالب مراجعان در جهت اصلاح امور می‌شود.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *