اعلام پایان حدنگاری و صدور اسناد مالکیت نواحی و شهرک‌های صنعتی استان قزوین

17:05 - 14 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۶۴۹
اعلام پایان حدنگاری و صدور اسناد مالکیت نواحی و شهرک‌های صنعتی استان قزوین
رئیس سازمان ثبت در سفر به استان قزوین، اسناد مالکیت اراضی کشاورزی دو روستای حاجی‌تپه و مورآباد این شهرستان را با اتمام ۱۰۰ درصدی حدنگاری، به تعدادی از مردم واگذار کرد. 

خبرگزاری میزان - طی مراسمی با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و رئیس کل دادگستری، پایان حدنگاری و صدور اسناد مالکیت نواحی و شهرک‌های صنعتی استان اعلام شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این مراسم که با اهدای آخرین اسناد مربوط به این نواحی و شهرک‌ها در شهرک صنعتی کاسپین قزوین برگزار شد، با بیان اینکه استان قزوین دارای ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی در مجموع به مساحت ۴ هزار و ۱۳۹ هکتار است، گفت: با صدور و واگذاری سند ۳ هزار و ۱۷۰ قطعه، تثبیت مالکیت این مناطق در راستای سیاست‌های حمایتی قوه قضاییه و سازمان ثبت در راستای شعار سال و رشد تولید در استان صنعتی قزوین به پایان رسید.

وی اشاره به تنوع محصولات و صنایع و تولید بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ محصول در استان قزوین، تثبیت مالکیت و بهره‌مندی تولیدکنندگان از مزایای سند رسمی را از مهمترین حمایت‌های عملی از اقتصاد و تولید اعلام کرد و اظهار داشت: سازمان ثبت علاوه بر تثبیت مالکیت‌های کادی شامل اراضی و املاک، در زمینه حمایت‌های حقوقی و تثبیت مالکیت‌های معنوی همچون طرح‌های صنعتی و علائم و نشانه‌های تجاری نیز با ایجاد مسیر‌های سبز، خدمات مؤثری به تولیدکنندگان، کارآفرینان و شرکت‌های دانش بنیان در زمینه دارایی‌های ناملموس آن‌ها ارائه می‌کند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفوی‌نیا، رئیس کل دادگستری استان قزوین هم در این مراسم، گفت: اقدامات و خدمات ثبتی در همه کشور به ویژه با حضور میدانی و جهادی مسئولین این سازمان حتی در دورافتاده‌ترین نقاط مرزی در سیستان و بلوچستان، چنان مشهود است که نیازی به تبلیغ و تمجید ندارد و موجب رضایتمندی مردم شده است.

بابایی، رئیس سازمان ثبت همچنین در سفر به استان قزوین، با حضور در مسجد روستای حاجی تپه در شهرستان آبیک، اسناد مالکیت اراضی کشاورزی دو روستای حاجی تپه و مورآباد این شهرستان را با اتمام ۱۰۰ درصدی حدنگاری، به تعدادی از مردم واگذار کرد.

در این مراسم که ابراز خوشحالی مالکین و کشاورزان این روستا‌ها همراه بود تعداد ۳۴۹ سند به مساحت ۵۴۸ هکتار مربوط به روستای حاجی تپه و ۱۶۱ سند به مساحت ۳۶۸ هکتار متعلق به مردم و کشاورزان روستای مورآباد به آن‌ها واگذار شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *