هشدار ایران درباره ماجراجویی رژیم صهیونیستی در منطقه

9:21 - 18 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۳۲۷۹
هشدار ایران درباره ماجراجویی رژیم صهیونیستی در منطقه
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت که ایران حق مشروع و ذاتی خود را برای اتخاذ تمامی اقدامات لازم جهت پاسخگویی به هرگونه تهدید یا اقدام از سوی رژیم صهیونیستی علیه امنیت و منافع ملی ایران محفوظ می‌دارد.

خبرگزاری میزان - امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به یامازاکی کازویوکی، رئیس دوره‌ای شورای امنیت و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل ادعا‌ها و اتهامات وزیر خارجه رژیم صهیونیستی علیه ایران را کاملا بی‌اساس دانست و آن‌ها را رد کرد.

ایروانی در این نامه نوشت: وزیر خارجه رژیم اسرائیل در نامه خود به دروغ، مبادرت به انتشار اطلاعات نادرست و ایراد ادعا‌های بی‌اساس علیه ایران کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اتهامات وارده در نامه مزبور کاملا بی‌اساس بوده و قاطعانه رد می‌شود. این نامه نشان‌دهنده تلاش مذبوحانه دیگری از سوی رژیم اسرائیل برای منحرف کردن توجه جامعه بین‌المللی از جنایات فاحش و نسل‌کشی بی‌پایان رژیم آپارتاید علیه مردم فلسطین در نوار غزه است. نامه صدرالاشاره همچنین تلاشی گمراه‌کننده با هدف سرپوش نهادن و مشروعیت‌بخشی به تجاوزات رژیم اسرائیل علیه لبنان و نقض مستمر قوانین بین‌الملل، منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های ۱۵۵۹ (۲۰۰۴) و ۱۷۰۱ (۲۰۰۶) شورای امنیت از طریق طرح اتهامات بی‌اساس علیه ایران است.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل تاکید کرد: ایران ضمن هشدار شدید نسبت به هرگونه ماجراجویی نظامی یا فعالیت‌های مخرب رژیم اسرائیل در منطقه، حق مشروع و ذاتی خود را بر اساس قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد برای اتخاذ تمامی اقدامات لازم جهت پاسخگویی به هرگونه تهدید یا اقدام از سوی رژیم اسرائیل علیه امنیت و منافع ملی ایران محفوظ می‌دارد. 

امیر سعید ایروانی اضافه کرد: ایران همچنین بر حق ذاتی سوریه و لبنان ذیل قوانین بین‌المللی برای اتخاذ اقدامات لازم در مواجهه با هرگونه تهدید، حمله و یا اقدامات تجاوزکارانه رژیم اسرائیل علیه حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی این کشور‌ها تاکید می‌کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *