تحولات اوکراین|

آموزش نیروهای کی‌یف برای استفاده از سلاح شیمیایی؛ روسیه پایگاه‌های اوکراین را هدف قرار داد

12:41 - 06 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۳۴۲
آموزش نیروهای کی‌یف برای استفاده از سلاح شیمیایی؛ روسیه پایگاه‌های اوکراین را هدف قرار داد
وزارت دفاع روسیه می‌گوید اسناد کشف‌شده نشان می‌دهد که نیرو‌های اوکراینی برای استفاده از سلاح‌های شیمیایی ساخت غرب آموزش می‌بینند.

خبرگزاری میزان - سرگئی لبدف، هماهنگ‌کننده یگان مخفی در منطقه نیکولایف، گزارش داد که نیرو‌های روسیه مقر مربیان نظامی خارجی در اوکراین را بمباران کردند.

در پی این حمله دست‌کم ۱۵ نفر زخمی شدند.

لبدف در گفت‌وگو با خبرگزاری ریانووستی گفت: یک حمله موفق در طول شب در کریووی‌روگ انجام شد؛ پزشکان نظامی حدود ۱۵ زخمی را خارج کردند و به‌گفته ماموران ما، مجروحان به زبان انگلیسی صحبت می‌کردند.

آموزش نیرو‌های اوکراینی برای استفاده از سلاح‌های شیمیایی

وزارت دفاع روسیه فاش کرده که شواهد کشف شده نشان می‌دهد نیروهای نظامی اوکراین برای استفاده از مهمات شیمیایی با سیستم‌های توپخانه‌ای ساخت غرب آموزش می‌بینند.

فرمانده نیرو‌های دفاع رادیولوژیکی، شیمیایی و بیولوژیکی ارتش روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: براساس اطلاعات موجود، نیرو‌های مسلح اوکراین برای شلیک مهمات شیمیایی با کمک غرب آموزش می‌بینند.

اذعان پنتاگون به موفقیت نیرو‌های روسیه در دونتسک

پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون اذعان کرد که روسیه به‌طور پیوسته به سمت شهر کراسنوآرمیسک (پوکروفسک) واقع در بخش تحت کنترل اوکراین در دونتسک در حال پیشروی است.

این مقام ارشد آمریکایی گفت: نیرو‌های ارتش روسیه در آنجا (در جهت کراسنوآرمیسک) به‌تدریج در حال پیشروی هستند؛ درگیری‌های شدیدی در امتداد آن منطقه مرزی وجود دارد و ما به برقراری ارتباط و مشورت با اوکراینی‌ها برای درک بهتر نیاز‌ها به‌منظور توانمندسازی آن‌ها ادامه خواهیم داد.

هشدار پکن درباره استفاده از سلاح‌های غربی در خاک روسیه

لی هوی، نماینده ویژه دولت چین، نگرانی چین، برزیل، آفریقای جنوبی و اندونزی را ابراز کرد که کشور‌های غربی شرایط را برای استفاده کی‌یف از سلاح‌های خود برای حمله به خاک روسیه تسهیل می‌کنند.

این مقام ارشد چین تاکید کرد: همه طرف‌ها نگران هستند که غرب به تسهیل شرایطی که به اوکراین اجازه می‌دهد با سلاح‌های عرضه‌شده به خاک روسیه حمله کند، ادامه می‌دهد.

انتقاد شدید ترامپ از اعضای ناتو

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه آمریکا گفت: کشور ما به‌وسیله یک طبقه افراطی اداره می‌شود که سربازان ما را برای دفاع از مرز‌های کشور‌های خارجی می‌فرستد و در عین حال اجازه می‌دهد تا مرز‌های ما مورد تهاجم قرار گیرد.

وی یادآور شد: کشور‌های اروپایی کمک‌های خود را به ناتو پرداخت نمی‌کنند و بایدن بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار برای دفاع از آن‌ها هزینه کرده است.

تلاش اوکراین برای نفوذ زمینی به روسیه از طریق بلگورود

خبرگزاری رویترز گزارش داد: نیرو‌های اوکراینی در تلاش هستند تا از منطقه بلگورود از طریق زمینی به مرز روسیه نفوذ کنند.

در همین حال نخست‌وزیر اوکراین گفت: کی‌یف برای حمایت از تلاش‌های دفاعی نیاز فوری به جمع‌آوری بودجه دارد.

حمله روسیه به پایگاه‌های اوکراین با سلاح‌های دقیق

وزارت دفاع روسیه می‌گوید که نیروهای ارتش این کشور کنترل شهر اورلیوکا را در شرق اوکراین به‎ دست گرفته‌اند.

همچنین وزارت دفاع روسیه از آغاز حملات شبانه به پایگاه‌های اوکراین با استفاده از سلاح‌های «با دقت بالا» خبر داد.

گروسی از تاسیسات هسته‎ای کورسک بازدید می‌کند

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‎المللی انرژی اتمی، از تاسیسات هسته‌ای کورسک دیدار می‌کند تا وضعیت این تاسیسات را از نزدیک ارزیابی کند.

وی با انتشار بیانیه‌ای یادآور شد: با توجه به شرایط وخیم، من شخصا مأموریت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را در نیروگاه هسته‌ای کورسک (KNPP) در فدراسیون روسیه هدایت می‌کنم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *