چالش‌های امنیتی در اراضی اشغالی؛ ساکنان از بی‌تفاوتی رژیم صهیونیستی خشمگین هستند

14:29 - 11 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۱۹۴
چالش‌های امنیتی در اراضی اشغالی؛ ساکنان از بی‌تفاوتی رژیم صهیونیستی خشمگین هستند
ساکنان شمال اراضی اشغالی از زمان آغاز جنگ غزه ناامنی بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کنند و بر این عقیده هستند که رژیم صهیونیستی آن‌ها را نادیده گرفته است.

خبرگزاری میزان – ساکنان مناطق مختلف در اراضی اشغالی به‎ویژه شهرک‌های شمالی از زمان آغاز جنگ غزه با بحران امنیتی مواجه هستند.

دستور تخلیه رژیم صهیونیستی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین شمال اراضی اشغالی موجب شده که با گذشتن چندین ماه، این افراد از بازگشت به خانه‌های خود واهمه داشته باشند.

عصبانیت شهرک‎نشینان صهیونیست از رژیم صهیونیستی

برخی از ساکنان شمال اراضی اشغالی پس از ۱۰ ماه حملات تقریبا روزانه راکتی و موشکی و نشانه‌ای اندک از راه‌حل، خشمگین هستند.

۳ شهردار شمال اراضی اشغالی به‎تازگی بیانیه مشترکی را منتشر و اعلام کردند تا زمانی که رژیم صهیونیستی طرحی را برای بازگرداندن امنیت در شمال اراضی اشغالی ارائه نکند و بهبود وضعیت را تضمین نکند، ارتباط خود را با کابینه این رژیم قطع خواهند کرد.

در بیانیه منتشر شده از سوی شهرداران شهرک‌های صهیونیست‌نشین متولا، الجلیل و یک شهرک صهیونیست‌نشین دیگر خطاب به کابینه رژیم صهیونیستی آمده است: ما تاکنون به تنهایی موفق شده‌ایم، اکنون نیز به تنهایی مدیریت خواهیم کرد.

بی‌تفاوتی رژیم صهیونیستی در قبال ساکنان شمال اراضی اشغالی

مقام‌های شهری شمال اراضی اشغالی می‌گویند که کابینه رژیم صهیونیستی احساس می‌کند که تنها مجبور است از ساکنان شهر‌های مرکزی مانند تل‌آویو محافظت کند، در حالی که نسبت به ساکنان شمال اراضی اشغالی بی‌تفاوت است.

گیورا زالتز، رئیس شورای منطقه‌ای الجلیل‌الاعلی می‌گوید: حتی اگر ۶ هزار موشک را منهدم کنیم، این ۳ درصد از ظرفیت حزب‌الله است و تهدید تنها در حال افزایش است.

شهرداران شهر‌های شمال اراضی اشغالی با ارتش رژیم صهیونیستی و وزیر آموزش این رژیم در مورد ایمنی تأسیسات آموزشی در شمال، جایی که ساکنان از زمان آغاز جنگ غزه با حملات مداوم مواجه بوده‎اند، گفت‌وگو کردند.

به گفته انجمن دفاع و امنیت رژیم صهیونیستی، تا امروز حدود ۸ هزار موشک از مرز شمالی به سمت اراضی اشغالی شلیک شده است.

براساس گزارش این نهاد صهیونیستی، ۶۲ هزار شهرک‌نشین صهیونیست از ۳۸ منطقه در شمال اراضی اشغالی تخلیه شده‌اند.

 به بیش از هزار خانه و ساختمان آسیب وارد شده و بیش از ۲۵۲۰ هزار هکتار زمین سوخته است.

نابرابری در تدابیر امنیتی بین جوامع شمالی و جوامع مرکزی اراضی اشغالی باعث ناامیدی قابل‌توجهی شده و ساکنان شمال اراضی اشغالی احساس غفلت و نادیده گرفته‌شدن می‌کنند.

برخی از سیاست‌مداران رژیم صهیونیستی به مقام‌های شهرک‌های شمالی پیوستند و آن‌ها نیز آنچه را پاسخ گزینشی به حملات حزب‌الله عنوان می‌کنند، محکوم کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *