پیام تسلیت کنعانی به مردم و دولت کشورهای پاکستان، بنگلادش، سودان و بورکینافاسو

14:22 - 06 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۳۷۷
پیام تسلیت کنعانی به مردم و دولت کشورهای پاکستان، بنگلادش، سودان و بورکینافاسو
سخنگوی وزارت امور خارجه با انتشار پیام‌های جداگانه به حوادث طبیعی و تروریستی روی‌داده در پاکستان، بنگلادش و بورکینافاسو واکنش نشان داد.

خبرگزاری میزان - ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه حمله تروریستی شنبه گذشته در منطقه بارساگو در کشور بورکینافاسو را که به کشته و زخمی شدن چند صد نفر از نیرو‌های نظامی و شهروندان عادی آن کشور منجر شد، محکوم کرد.

کنعانی ضمن ابراز تسلیت با دولت و ملت بورکینافاسو به‌ویژه خانواده‌های قربانیان این رخداد تلخ اظهار همدردی و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین حمله‌های تروریستی اخیر در مناطق مختلف پاکستان به‌ویژه در ایالت بلوچستان را که به جان باختن تعدادی از نیرو‌های پلیس و شهروندان این کشور انجامید، به‌شدت محکوم کرد.

کنعانی ضمن تسلیت به خانواده‌های قربانیان و ابراز همدردی با دولت و ملت پاکستان، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران تروریسم در همه ابعاد آن را مردود و محکوم دانسته و در روند مبارزه با این پدیده شوم، در کنار دولت و ملت کشور همسایه و برادر پاکستان ایستاده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه، در پی رخداد سیل گسترده در بنگلادش که منجر به وقوع خسارت‌های مادی و انسانی در این کشور شد، با دولت و ملت بنگلادش ابراز همدردی کرد و به خانواده‌های جانباختگان تسلیت گفت.

کنعانی ضمن آرزوی سلامتی عاجل برای مصدومان این حادثه تلخ، اعلام داشت دولت و مردم ایران در این شرایط ناگوار، خود را در کنار دولت و مردم بنگلادش می‌بینند.

سخنگوی وزارت امور خارجه، ضمن ابراز تاثر عمیق از وقوع سیل در استان بحرالاحمر و شکسته شدن سد اربعات، جانباختن و مفقود شدن ده‌ها نفر از شهروندان سودانی در این حادثه را به دولت و ملت سودان و خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت. 

وی ابراز امیدواری کرد کشور و مردم سودان به‌زودی از مرحله سخت کنونی عبور کرده و شاهد شکوفایی و نیز ثبات و امنیت در کشور دوست و برادر سودان باشیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *