دنیامالی: به دنبال تحول در ورزش کشور هستیم/ باید عزت خود را در المپیک لس‌آنجلس نشان دهیم

19:30 - 01 آبان 1403
کد خبر: ۴۷۹۹۹۳۹
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
دنیامالی: به دنبال تحول در ورزش کشور هستیم/ باید عزت خود را در المپیک لس‌آنجلس نشان دهیم
وزیر ورزش و جوانان گفت: ظرفیت آکادمیک تبریز به تنهایی ظرفیت بالایی دارد و از این ظرفیت برای هوش مصنوعی در ورزش باید بهره برد و این در ایران باید محور شود.

خبرگزاری میزان - به نقل از وزارت ورزش و جوانان، نشست مشترک روسای هیات‌های ورزشی و دبیران سازمان‌های مردم نهاد استان آذربایجان شرقی با حضور احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان در سالن استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حبیب ستوده‌نژاد مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی گفت: بزرگ‌ترین مشکل ما در ورزش، نبود حامی مالی و جدا شدن صنعت از ورزش، است. تنها باشگاهی که بار ورزش را به دوش می‌کشد، مس سونگون است و در ۹ رشته ورزشی به فعالیت می‌پردازد و ما می‌توانیم از ظرفیت‌های این باشگاه استفاده کنیم. در المپیک ۲۰۲۴ پاریس استان آذربایجان شرقی ما چند نماینده مهم داشت که مدال‌آوری و طلسم‌شکنی کردند.

همچنین در ادامه علی کشفیا رئیس هیات جانبازان و توان‌یابان استان آذربایجان شرقی و قهرمان اسبق پارالمپیک از دغدغه‌ها و خلاء‌های ورزش استان سخن گفت و معتقد بود کمبود امکانات باعث شده است تا استان آذربایجان شرقی نتواند میزبانی مسابقات را برعهده بگیرد.

بهرام سرمست، استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه خاطرنشان کرد: مدیریت استعداد یک علم است و در جامعه ما فله‌ای است. ما باید کشف استعداد کنیم و در این زمینه طبق چارچوب پیش برویم. باید تمام تلاش خود را کنیم تا محیط زندگی را برای جوانان آماده کنیم. ما یک گسستگی میان دستگاه‌ها داریم و حالت مجمع الجزایری میان بخش‌های مختلف شکل گرفته است و تلاش می‌کنم یک هم‌افزایی میان دستگاه‌ها به وجود بیاورم.

وی درخصوص کمبود فضای ورزشی برای بانوان در استان آذربایجان شرقی و پیشنهاد تبدیل ورزشگاه تختی تبریز به محیط ورزشی اختصاصی بانوان گفت: ما فضای اختصاصی کمی برای بانوان داریم و ما باید ظرفیت این مساله را بیشتر کنیم. پیشنهاد من این است که ورزشگاه تختی را به بانوان اختصاص دهیم و ورزش بانوان در رشته‌های مختلف در این فضای ورزشی راه‌اندازی کرد.

استاندار آذربایجان شرقی درخصوص شرایط خانه جوانان استان گفت: انتظار دارم در همه شهرستان‌ها یک خانه جوانان ایجاد شود و فرمانداران مکلف خواهم کرد یک خانه جوانان ایجاد شود. همچنین مدیران کل و فرماندهان را مکلف می‌کنم که یک مشاور جوان انتخاب کنند و خود بنده هم یک حلقه مشورتی با محوریت جوانان تشکیل خواهم داد.

سرمست درخصوص حضور بانوان در ورزشگاه‌ها گفت: ما قولش را دادیم و فراهم‌سازی زیرساخت‌های ورزشگاه یادگار امام تبریز را شروع کردیم و در آینده حضورشان پررنگ‌تر خواهد شد.

در ادامه دنیامالی، وزیر ورزش و جوانان در ابتدای صحبت‌های خود گفت: من اولین سفر خود را تبریز انتخاب کردم و این استان، به تنهایی می‌تواند موتور محرک ورزش کشور باشد و حضور یک استاندار خوب و پرانرژی مزید بر علت شد تا برای سفر استانی، شهر تبریز را انتخاب کنم و امیدوارم تصویرسازی خوبی که صورت گرفته است به توسعه ورزش آذربایجان شرقی و شهر تبریز منجر شود.

وی ادامه داد: من به عنوان متولی ورزش، قضاوتم باید عاری از هرگونه تعلقاتی باشد و باید ظرفیت استان آذربایجان شرقی در نظر گرفته شود. الان در رشته دوومیدانی این استان می‌تواند ظرفیت‌های مدالی قابل توجهی را شکل دهد.

دنیامالی گفت: ما می‌خواهیم کار بزرگی کنیم و شاهد تحول بزرگی در ورزش خواهیم بود اگر شما کمک کنید و باعشق کار کردن را مقدم بر هر مساله دیگر قلمداد کنید. ما باید تحول قابل توجهی داشته باشیم و عزت خود را در المپیک لس‌آنجلس نشان دهیم که این تحریم‌ها ظالمانه است و با وجود تمامی محدودیت‌ها افتخارآفرینی کردیم.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در ورزش دختران توجه کافی را ندارد. ما اگر می‌خواهیم ورزش را همگانی و استعدادیابی کنیم، باید کار‌های لازم را صورت دهیم. من به محض حضور در وزارت ورزش و جوانان، کاروان ایران را در المپیک دانش‌آموزی بحرین تشکیل دادم. ما باید روحیه رقابتی داشته باشیم و همیشه به فکر جایگاه اول باشیم. در رشته‌هایی که فراوانی ندارد، ما باید از ظرفیت آموزش و پرورش استفاده کنیم و با رعایت حرمت زنان، به اثربخشی لازم در امور و مسائل مختلف دست پیدا کنیم.

دنیامالی درخصوص بهره‌گیری از هوش مصنوعی گفت: ظرفیت آکادمیک تبریز به تنهایی ظرفیت بالایی دارد و از این ظرفیت برای هوش مصنوعی در ورزش باید بهره برد و این در ایران باید محور شود.

وی افزود: ما مشکل چاقی داریم و باید به مرحله‌ای برسیم که سواد بدنی در تبریز به حدی برسد که دیگر فرد چاقی وجود ندارد و ما تبریز را الگو قرار دهیم و حوزه سلامت و ورزش همگانی در تبریز جدی است و اگر در تبریز این کار را کنیم، شهر‌های دیگر هم این مسیر را پیش خواهند برد. امیدوارم مدیران ما گوش شنوای دغدغه‌های مردم باشند و ما باید مردم ارج بنهیم و آن‌ها، ولی نعمت ما هستند و بیشتر ما بدویم.

وی در خصوص تشکیل شورای نخبگان جوان توضیحاتی داد و گفت: من این کار را در وزارت ورزش و جوانان شروع کردم و در تلاش هستیم تا در وزارت‌خانه ۳۰ نفر مدیر را تربیت کنیم شاید از این ۳۰ نفر ۴ مدیر بیرون بیاید، اما این کار در استانداری و دستگاه‌های مختلف می‌تواند صورت بپذیرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *