گفت‌وگو|

فنونی‌زاده: طارمی از حرفه‌ای بودن فقط پوشیدن لباس اینتر را یدک می‌کشد/ نباید ایرادهای فنی تیم ملی پشت شکست قطر پنهان شود

0:15 - 26 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۹۲۱
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
فنونی‌زاده: طارمی از حرفه‌ای بودن فقط پوشیدن لباس اینتر را یدک می‌کشد/ نباید ایرادهای فنی تیم ملی پشت شکست قطر پنهان شود
پیشکسوت فوتبال ایران گفت: تیم ملی ایران با یک نمایش خوب توانست از قطر انتقام بگیرد، اما متأسفانه ایرادات زیادی پشت این برد مخفی شد.

مرتضی فنونی‌زاده در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی پرگل تیم ملی فوتبال ایران مقابل قطر در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶، اظهار داشت: بازی مقابل قطر یک مسئله حیثیتی بود و باید انتقام شکست در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا را از آن‌ها می‌گرفتیم. خوشحالم که این نتیجه به دست آمد، اما نباید ایرادات را پشت این شکست مخفی کنیم. تیم ملی قطر هیچ وقت در حد و اندازه ما نبوده و نخواهد بود. 

وی ادامه داد: این یک بازی حیثیتی بود و تشکر ویژه می‌کنیم از سردار آزمون که همواره در چنین بازی‌های حیاتی ما را روسفید می‌کند. اکنون تمام ایرادات فنی تیم ملی ایران پشت این بُرد مخفی شد. کادر فنی متأسفانه ۴ دفاع راست فوق‌العاده را در تهران جا گذاشت و مقابل قطر یک دفاع چپ را در سمت راست به کار گرفتند! در سوی دیگر بازیکنی که تا به حال سابقه دعوت شدن نداشته مقابل ازبکستان و قطر فیکس بازی کرده است. به نظرم دوره لج و لجبازی به پایان رسیده و اگر برخی با چنین رفتار‌هایی باعث شوند تیم ملی ضرر کند دودش تنها در چشم مردم خواهد رفت. 

یکی از اشتباهات کادرفنی تیم ملی اشتباه در انتخاب گلر است

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: اکرم عفیف و معزعلی مهاجمان قدرتمندی هستند و تا حدودی موفق بودند. شاید هر دروازه‌بان دیگری بود راه توپ را سد می‌کرد و مانع گلزنی قطری‌ها می‌شد، اما متأسفانه یکی از مشکلات کادر فنی انتخاب اشتباه گلر برای دروازه است. این دروازه‌بان راحت می‌توانست روی این توپ اثر بگذارد، اما مثل همیشه چنین گل‌های ساده‌ای را دریافت کردیم!

وی افزود: پس از اینکه گل خوردیم بازیکنان به خودشان آمدند و سریعاً جبران کردند. خوبی بازیکنان ایرانی به خصوص تیم‌هایی مثل پرسپولیس، سپاهان و استقلال این است که وقتی گل می‌خورند تیم حریف را به شدت تنبیه می‌کنند. این موضوع را در بازی با قطر نیز شاهد و ناظر بودیم. در اواخر نیمه نخست بازیکنان خوب بودند و با آغاز نیمه دوم کولاک کردند. این یکی از زیباترین بازی‌های تیم ملی فوتبال بود. 

طارمی می‌ترسد اتفاقی براش بیفتد 

فنونی‌زاده با بیان اینکه برخی بازیکنان می‌ترسند ساق پایشان آسیب ببیند و کم کاری می‌کنند، عنوان کرد: خدا را شکر سردار آزمون در نوک خط حمله تاثیر زیادی گذاشت و یک تنه تیم ایران را رستگار کرد، اما مهدی طارمی که در اینتر بازی می‌کند باید بگویم که او منصفانه هیچ کاری انجام نداد و چیز خاصی از او در ۲ بازی گذشته ندیدیم! به نظر من او می‌ترسد که اتفاقی براش بیفتد و اتفاق خاصی را رقم نمی‌زند. پیراهن تیم ملی حرمت دارد و امیدوارم طارمی این موضوع را بفهمد. او وقتی هم تعویض شد با ناراحتی به بیرون از زمین آمد و با سرمربی دست نداد.

پیشکسوت فوتبال گفت: من اگر جای کادر فنی بودم او را سریعتر تعویض می‌کردم و شاید جایش را به یک بازیکن موثرتر می‌دادم. در تیم ملی نباید چنین اتفاقاتی بیفتد؛ مگر پیراهن تیم ملی ارث پدر کسی است؟! بازیکنانی داشتیم همانند پنجعلی که این همه سال در تیم بازی کردند و افتخار آفریدند. من به شخصه اگر جای قلعه نویی بودم سریع‌تر او را تعویض می‌کردم چرا که نه تنها در بازی با قطر بلکه در هیچ کدام از مسابقات مقدماتی به داد ایران نرسید. منصفانه بگویم که ضعیف‌ترین بازیکن ما در این چند بازی اخیر طارمی بوده. جوری بازی می‌کند که انگار به دنبال پنالتی است؛ از حرفه‌ای بودن تنها پوشیدن لباس اینتر را یدک می‌کشد.

برخی مجریان ورزشی سرشان در کار خودشان باشد

وی درباره برخی حواشی، متذکر شد: یکی از مجریان برنامه ورزشی باعث شده تا برخی با گزارش وی ناراحت شوند و باید بگویم حق دارند. همانطور که بازیکن و کادر فنی کار خودشان را انجام می‌دهند؛ مجریان ورزشی نیز باید به همین روش کار خودشان را انجام دهند و در اموری که تخصص ندارند دخالت نکنند. البته برخی مجری‌ها بیشتر از پیشکسوتان فوتبال در حال تیمداری هستند و به نظرم فقط جواد خیابانی مانده تا یک تیم را در دست بگیرد.

فنونی‌زاده در خصوص بازی بعدی نیم ملی بیان کرد: دیدار دشواری با کره شمالی خواهیم داشت چرا که آن‌ها تیم بسیار سخت کوشی هستند. ما از ابتدا در صدر جدول بودیم و باید در انتها هم در صدر بمانیم. با این شرایط ما صعود خواهیم کرد و اگر همواره مانند بازی با قطر عمل کنیم قطعاً به عنوان تیم نخست از آسیا صعود خواهیم کرد. 

سعید صادقی بازیکن قابلی است و امیدوارم مشکلش حل شود

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره شرایط سرخپوشان پایتخت، گفت: شرایط پرسپولیس خوب است و امیدوارم به همین منوال حواشی از تیم دور باشد. خبری اعلام شد که پنجره سرخ‌پوشان به دلیل بدهی بسته شده که امیدوارم مدیران و مالکان باشگاه این موضوع را حل کنند. در بحث دوم باید بگویم اینکه یک بازیکن از ترکیب کنار گذاشته می‌شود قطعاً دلیلی دارد. سعید صادقی از لحاظ فنی خوب است و من او را قبول دارم و هر موقع در ترکیب سرخپوشان بوده موثر ظاهر شده است. اگر مشکل انضباطی باشد که باید لحظه‌ای تفکر کند که چه پیراهنی پوشیده است و این موضوع در باشگاه بزرگ پرسپولیس وجهه خوبی ندارد و همواره بازیکنان باید انضباط داشته باشند.

فنونی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: بازیکنان باید آنقدر در تمرینات خوب باشند تا کادر فنی به آن‌ها اعتماد کنند. کادر فنی پرسپولیس به نظرم بیشتر در پست سعید صادقی به فرشاد احمدزاده و وحید امیری اعتقاد دارد و او باید تلاش خود را انجام دهد تا اعتماد کادر فنی را به دست بیاورد. بازی نکردن او قطعاً این درگیری را به وجود آورده است و به نظرم اگر با کادر فنی پرسپولیس به مشکل خورده بهتر است در تیمی بازی کند که در ترکیب فیکس باشد چرا که او از نظر من بازیکن قابلی است. بازی‌های سختی در پیش خواهیم داشت و امیدوارم برنامه‌ریزی دقیقی برای آینده داشته باشیم. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *