گفت‌وگو|

لطیفی: طارمی یک مشکل اساسی دارد/ مدیران فاسد قبلی، استقلال را به این روز انداختند

1:00 - 27 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۹۰۴۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
لطیفی: طارمی یک مشکل اساسی دارد/ مدیران فاسد قبلی، استقلال را به این روز انداختند
پیشکسوت فوتبال ایران گفت: اگر مدیران قبلی استقلال بدهی‌های میلیاردی به بار نمی‌آوردند قطعاً اکنون می‌توانستیم به راحتی مربی خارجی به تیم بیاوریم.

علی لطیفی در گفت‌وگو با میزان، درباره برد پرگل تیم ملی فوتبال ایران مقابل قطر، اظهار داشت: از نظر من تیم ملی ایران بعد از نیمه دوم دیدار با ژاپن، این بار مقابل قطر بهترین بازی دوران قلعه‌نویی را به نمایش گذاشت. نمایش خوبی را از تیم ملی شاهد بودیم، اما یک سری مشکلات داریم که در این دیدار هم نمایان بود.

وی ادامه داد: تیم ملی ایران در بازی با ازبکستان هم از لحاظ دفاعی و حفظ فاصله‌های خطوط مختلف عملکرد نسبتاً خوبی داشت، اما هنوز هم حریفان مقابل ایران صاحب موقعیت می‌شوند. زمان کارلوس کی‌روش عملکرد دفاعی تیم ملی خوب بود، اما این خوب بودن به بهای از دست دادن فاز تهاجمی تیم بود؛ خط حمله‌ای که در آسیا مشهور بود. اکنون قلعه‌نویی تغییر نسل را در پیش گرفته و برخلاف کی‌روش که دستاوردی نداشت او می‌خواهد یک اتفاق بزرگ را رقم بزند. با تمام مشکلاتی که وجود دارد، قلعه نویی به عنوان سرمربی تیم ملی که می‌خواهد تغییر نسل به وجود بیاورد، در میان مربیان ایرانی شایسته‌ترین گزینه‌ای بود که وجود داشت. 

وقتی پشتوانه‌سازی تیم خوب نباشد قطعاً در آینده نزدیک به مشکل خواهیم خورد

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: در تمام مراحل مقدماتی جام جهانی حتی مقابل تیم‌های ضعیف مثل قرقیزستان بازی کردیم و تقریباً مقابل اکثر تیم‌ها موقعیت گل‌زنی به حریفان دادیم. تغییر نگرش و نسل در تیم ملی برخی عواقب را در پیش داشت و آن هم تزلزل در برخی نقاط زمین بود. به نظرم تیم قلعه‌نویی توان دفاعی و هجومی کمی دارد و سن بالای برخی بازیکنان یکی از دلایل این مشکل است. تیم ملی در دفاع وسط مشکل اساسی دارد، کمی جلوتر در دفاع خطی هافبک‌ها به خوبی بازیکنان حریف را پرس نمی‌کنند و در آخر دفاع فردی در تیم دیده نمی‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: دفاع فردی اصول دارد و ارتباط بین بازیکنان باید به گونه‌ای باشد که بتوانند یک مثلث یا یک مربع را تشکیل دهند. چیزی که بین قایدی و سردار آزمون وجود دارد، متأسفانه بین مدافعان وجود ندارد. در برخی مسابقات ما کلین شیت کردیم، اما موقعیت‌های زیادی به حریفان دادیم و آن وحدت و هارمونی بین بازیکنان به وجود نیامده. این مواردی که ذکر شد به هیچ عنوان مشکل از قلعه‌نویی نیست و مقصر پشتوانه‌سازی تیم است که قطعاً در آینده نزدیک مشکل فراوانی به وجود خواهد آورد.

طارمی توان رهبری تیم ملی را ندارد

لطیفی با بیان اینکه طارمی رهبری کردن تیم را بلد نیست، عنوان کرد: من سبک طارمی را از زمانی که در پرسپولیس بازی می‌کرد دوست داشتم بنظرم فوتبالیست قابلی است، اما او یک مشکل اساسی دارد که در جایی ندیدم کسی به آن بپردازد. او یک بازیکن تک بعدی است و بازیکنی است که فقط باید روی فوتبالش تمرکز کند. طارمی در تیم‌های بزرگی کار کرده و اکنون توقع دارد برای تیم ملی بزرگی کند که کاملاً به در بسته زده است. مثال بارز آن کریستیانو رونالدو است که نه تنها در داخل زمین بلکه مسائل بیرون از زمین را به خوبی مدیریت می‌کند و در تیم ملی پرتغال مثل یک رهبر تیم را جمع و جور می‌کند.

وی ادامه داد: طارمی دوست دارد به همین صورت سوای مسائل فنی مسائل بیرون از زمین را هم کنترل کند؛ که باید گفت او فعلاً در این حد نیست. طارمی از لحاظ کیفیت فنی بازیکن قابلی است، اما توان لیدر بودن و ایجاد اتحاد تیمی را ندارد. به نظرم بهترین کار این است که طارمی فقط به فکر گل زدن باشد و خود را از برخی حواشی دور کند. با این رویه او در ۲ بازی اخیر هم عملکرد خوبی نداشت و ممکن است با این شیوه در آینده هم به مشکل بر بخورد. 

بختیاری‌زاده مسئول برد و باخت استقلال نیست

پیشکسوت فوتبال استقلال در پایان با بیان اینکه دیدار استقلال و ذوب آهن تقابل جذابی خواهد بود، خاطرنشان کرد: استقلال در بازی گذشته خوشبختانه به پیروزی رسید و تقریباً جَو خوبی از این برد برای آبی‌پوشان به دست آمد. سهراب بختیاری‌زاده فقط یک سرمربی موقت است و جُز کار‌های روحی و روانی کار دیگری نمی‌تواند برای تیم انجام دهد. هر نتیجه‌ای در بازی با ذوب آهن رقم بخورد نباید مقصرش را بختیاری‌زاده بدانیم و فشار آوردن به او بی‌انصافی است.

وی افزود: برخی از بختیاری‌زاده انتقاد می‌کنند و این کار مشکلی ندارد تا وقتی که مغرضانه نباشد. پس از خروج نکونام باید یک مربی موقتاً روی نیمکت می‌نشست و هر نتیجه‌ای رقم بخورد مسبب آن مربی موقت نخواهد بود. در خصوص بازی با ذوب‌آهن باید گفت که آن‌ها نتایج سینوسی به دست آوردند و در این چند وقت اخیر مشکلات مدیریتی داشتند و دیدار امشب بین دو تیم جذاب خواهد بود چرا که هر ۲ به دنبال برد هستند تا از حواشی دور شوند. 

کار حسینی با توجه به تجربیاتش حرفه‌ای نبود

لطیفی در ادامه متذکر شد: چندی پیش متوجه شدم که بازیکنان و کادر فنی هنوز پولی دریافت نکردند. این مشکلات از مدیران و مالک کنونی استقلال نیست و از اشتباهات برخی مدیران فاسد در گذشته سرچشمه می‌گیرد. اگر آن مدیران بدهی‌های میلیاردی به بار نمی‌آوردند قطعاً اکنون می‌توانستیم به راحتی مربی خارجی بیاوریم. هواداران بزرگترین حامی استقلال در این مدت بودند و به خوبی تن به حواشی ندادند و آرامش تیم را فراهم ساختند. مصاحبه دروازه‌بان استقلال دور از اخلاق حرفه‌ای بود. شما نمی‌دانید که استقلال با حاشیه دست و پنجه می‌زند و در حال رفع این موضوع است که اینگونه تریبون به دست می‌گیرید؟ محرومیت حسینی از تمرینات یک جو حاشیه‌ای دیگری بود که امیدوارم سریعاً برطرف شود. خالدآبادی دروازه‌بان جوان و با استعدادی است و قطعاً مقابل ذوب‌آهن نمایش فوق‌العاده‌ای خواهد داشت. از گذشته تاکنون حمایت هواداران را داشتیم و باید قدردان آن‌ها باشیم. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *