گفت‌وگو|

همدانی: انتخاب موسیمانه ریسکِ بزرگ مدیرانِ کوچکِ استقلال بود/ شهریاری فوتبال نمی‌فهمد، سمیعی هم یک ماکتِ هیچ‌کاره است

0:15 - 29 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۹۳۶۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
همدانی: انتخاب موسیمانه ریسکِ بزرگ مدیرانِ کوچکِ استقلال بود/ شهریاری فوتبال نمی‌فهمد، سمیعی هم یک ماکتِ هیچ‌کاره است
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال تهران گفت: مشکلات استقلال ریشه‌ای است و با آمدن یک سرمربی آفریقایی که معلوم نیست از کجا پیدایش کردند، حل نمی‌شود و تا زمانی که این مدیران کوچک، ادعای مالکیت باشگاه را داشته باشند، وضع همین است.

ستار همدانی در گفت‌وگو با میزان، با تأکید بر اینکه انتظار می‌رفت با توجه به زمان زیادی که مدیران استقلال صرف کردند، سرمربی بهتری برای باشگاه انتخاب می‌کردند، اظهار داشت: موسیمانه یک مربی آفریقایی است و در فوتبال ایران سابقه حضور مربیانی از فوتبال آفریقا نداریم و مدیریت استقلال ریسک بزرگی کرده است.

وی با بیان اینکه شرایط استقلال تأسف‌بار و غم‌انگیز است، افزود: احمد شهریاری به عنوان رأس هرم مدیریتی باشگاه به همراه دیگر مدیران، تاکنون صدها تصمیم غلط و اشتباه داشته‌اند و انتظار نداریم درست کار کنند! شهریاری که نمی‌داند فوتبال چیست و دانش آن را ندارد، از آن طرف مصطفی کارخانه یک والیبالی تمام‌عیار، اما غیرفوتبالیست و در نهایت فرشید سمیعی نیز هیچ‌کاره و ماکتِ هیئت مدیره و هولدینگ است. او یک بله‌قربان‌گو بیش نیست و نمی‌تواند اظهارنظری از خودش داشته باشد و تصمیمات و گفته‌های مدیران بالادستی را اجرا می‌کند.

استقلال اکنون شرایطِ چالش جدید و انتخابِ ریسکی را ندارد

همدانی تصریح کرد: از دیدگاه مدیران استقلال، انتخاب این سرمربی آفریقایی نورعلی‌نور است! به هر حال امیدوارم این یک انتخاب بد دیگر نباشد و بتواند استقلال را از این شرایط نجات دهد. باوجود اینکه موسیمانه در کشورهای مختلف سابقه دارد و جام‌های مختلفی کسب کرده است، اما به این نکته باید توجه کرد که استقلال اکنون شرایطِ چالش جدید و انتخابِ ریسکی را ندارد که متأسفانه این مدیریت از درک آن عاجز است و اصلاً چیزی از فوتبال نمی‌فهمند. هواداران در ورزشگاه و شبِ بازی مقابل ذوب‌آهن پاسخ این آقایان را دادند.

پیشکسوت استقلال در ادامه در رابطه سابقه شکست ۸ گله موسیمانه مقابل النصر در تیم سابقش و تقابل بعدی استقلال با این تیم عربستانی، مطرح کرد: نمی‌شود این شکست عجیب و غریب را ملاک ارزیابی موسیمانه در بازی استقلال مقابل النصر قرار داد و ممکن است از لحاظ روحی و روانی روی این مربی تأثیر داشته باشد، اما به هر حال در استقلال شرایط جدیدی را تجربه و دنبال خواهد کرد. باید فراتر از یک بازی این مربی را ارزیابی کرد. در ادامه کار باید بسنجیم که این مربی از لحاظ فرهنگی، اخلاقی، فنی و آن وجهه کاریزماتیک که لازمه هر مربی است، می‌تواند در فوتبال ما دوام بیاورد یا خیر!

همدانی: انتخاب موسیمانه ریسکِ بزرگ مدیران کوچک استقلال است/ شهریاری فوتبال نمی‌فهمد و سمیعی هم یک ماکتِ هیچ‌کاره است

 

مشکلات فوتبال ایران و باشگاه استقلال ریشه‌ای است

وی ضمن اشاره به اینکه یک سیاست عجیب پشت انتخاب سرمربی آفریقایی وجود دارد، اضافه کرد: باشگاه استقلال بزرگ است و می‌توانستیم با مربیان خارجی بزرگ‌تر و بهتر مذاکره کنیم و آن‌ها را به استقلال بیاوریم؛ نمی‌دانم دقیقاً چه سیاستی پشتِ این انتخاب بوده چون صحبت‌های زیادی مطرح شده است. این هیئت مدیره که درکی از فوتبال ندارد پس چه کسی این مربی را از آفریقا به آن‌ها معرفی کرده و پیشنهاد داده است؟ این سؤالیست که این روزها برای همه افراد به وجود آمده است. آیا این افراد کارشناس هستند یا فنی و دلال و فوتبالی؟

همدانی با تأکید بر اینکه مشکلات فوتبال ایران و باشگاه استقلال ریشه‌ای است و با سرمربی آفریقایی حل نمی‌شود، گفت: سطح مدیریتی افراد کوچکی که در استقلال آمده‌اند و پست گرفته‌اند بسیار پایین و ناچیز است. بارها به این موضوع اشاره کرده‌ام؛ نگاه، تفکر و سیاست‌های این افراد کوچک در شأن باشگاه استقلال نیست. این‌ها مالک باشگاه نیستند و مالک اصلی باشگاه هواداران هستند. این افراد اگر از صندلی‌هایشان خارج شوند، کسی آن‌ها را در بیرون از باشگاه به رسمیت نمی‌شناسد و هیچ‌کاره‌اند! متأسفانه چون سهامدار هستند فعلاً قدرت دست این افراد است، اما کاسه صبر هواداران بالاخره لبریز خواهد شد.

چرا مدیران استقلال اینقدر ساده‌لوحانه تصمیم‌گیری می‌کنند

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال تهران یادآور شد: واقعاً در حیرتم که چرا مدیران این باشگاه اینقدر ساده‌لوحانه تصمیم‌گیری می‌کنند. این آقایان وقتی نیم ساعت بعد از بازی با ذوب‌آهن خبر جذب سرمربی از کشور آفریقای جنوبی را اعلام کردند یعنی پیش از بازی و از روزهای قبل با او توافق کرده بودند؛ چرا قبل از بازی این موضوع را اعلام نکردند تا بازیکنان روحیه بگیرند یا حداقل انگیزه‌ای برای درخشش در این بازی برای نشان دادن توانایی‌هایشان به سرمربی جدید داشته باشند؟

همدانی در پایان خاطرنشان کرد: چرا گذاشتند بازی تمام شود و تیمِ بی‌انگیزه استقلال ببازد بعد خبر انتخاب سرمربی خارجی را اعلام کنند؟ یا سیدحسین حسینی دروازه‌بان استقلال را از روز قبل از حضور در تیم منع کنند و بیش از پیش به روحیه تیم ضربه بزنند؟ صدها نمونه از این مسائل وجود دارد که در یک مصاحبه یا گفت‌وگوی مفصل هم گنجانده نمی‌شود! این مسائل به خاطر غیرتخصصی بودن و غیر ورزشی بودن این افراد کوچک است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *