گزارش|

مردودی کاپیتان در بازی‌های مقدماتی جام جهانی/ نیمکت‌نشینی حسین‌زاده در سایه عملکرد منفعل جهانبخشِ بدونِ تیم

0:45 - 27 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۹۲۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
مردودی کاپیتان در بازی‌های مقدماتی جام جهانی/ نیمکت‌نشینی حسین‌زاده در سایه عملکرد منفعل جهانبخشِ بدونِ تیم
با وجود پیروزی قاطعانه تیم ملی، مقابل قطری‌ها، نقدهایی به چینش بازیکنان از سوی امیر قلعه‌نویی وارد است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

خبرگزاری میزان - جای تعجب ندارد که ترکیب تیم ملی برخلاف شعار سرمربی جوان نشده است. جوان‌گرایی را نمی‌توان یک شبه پیگیری کرد، اما زمانی که تأثیرگذارترین مهره لیگ برتر فوتبال ایران، نیمکت‌نشین بلامنازع می‌شود، تعجب همگان از تصمیمات فنی امیر قلعه‌نویی آشکار می‌شود.

علیرضا جهانبخش پس از سال‌ها درخشش در لیگ‌های مختلف اروپایی، مدت‌هاست بدون تیم و بازیکن آزاد است و شرایط خوبی را از منظر کیفیت فنی، به تبع بازی نکردن در مستطیل سبز پیگیری نمی‌کند. با دستور قلعه‌نویی او همچنان به تیم ملی دعوت می‌شود تا هارمونی خود با ملی‌پوشان را از دست ندهد و تیم ملی کاپیتانِ خوش‌استیل و هجومی خود را داشته باشد.

جهانبخش پس از ورود به زمین در واپسین دقایق باقی مانده مقابل قطر، با خودخواهی عجیب، چندین موقعیت گل جدی ایران را به باد داد. نکته حیرت‌انگیز ماجرا اینجاست که فرصت به هافبک هجومی موثر و کلیدی تراکتور که می‌توان او را از بهترین بازیکنان لیگ برتر دانست، نرسید و جهانبخشی در میدان حاضر شد که اصلاً عملکرد قابل قبولی ندارد.

امیرحسین حسین‌زاده، هافبک ۲۳ ساله تراکتوری‌ها با به ثمر رساندن ۴ گل و یک پاس گل تا هفته هفتم لیگ برتر در نیمکت ذخیره تیم ملی فوتبال ایران جای خشک کرده است؛ در صورتی که حق دارد بعد از درخشش غیرمنتظره خود در لیگ برتر، در تیم ملی نیز غوغا به‌پا کند و همانند سعید عزت‌اللهی و علیرضا جهانبخش از طریق بازی‌های ملی به فوتبال اروپا معرفی شود.

مردودی کاپیتان در بازی‌های مقدماتی جام جهانی/ نیمکت‌نشینی حسین‌زاده در سایه جهانبخشِ بدونِ تیم

می‌توان ادعا کرد تصمیمات ضد و نقیض امیر قلعه‌نویی در ارنج تیمی او با اعصاب و روان آنالیزورهای فوتبالی بازی می‌کند! قلعه‌نویی با دعوت نکردن رامین رضاییان دم از جوان‌گرایی می‌زند، اما از آن‌طرف همچنان به نسل پیشین تیم ملی بازی می‌دهد و نسبت به بازیکنان جوان و باانگیزه و باکیفیتی همچون حسین‌زاده بی‌اهمیت است. شاید اگر حسین‌زاده در یکی از تیم‌های استقلال و پرسپولیس بازی می‌کرد شرایط فرق می‌کرد و توجه بیش‌تری به او می‌شد، اما تصمیمات جنجالی قلعه‌نویی در انتخاب بازیکنان با وجود تجربه بالایی که در زمینه شناسایی بازیکنان و کشف استعدادها دارد، عاملی برای حیرت اهالی فوتبال شده است.

در کل می‌توان ارزیابی کرد بازی دادن به کاپیتانی که بازیکن آزاد است، نه‌تنها فایده‌ای در بر نخواهد داشت، بلکه معدود مشتریان جهانبخش در لیگ‌های مختلف اروپایی را با عملکرد ضعیف این بازیکن منصرف می‌کند و از آن طرف به روحیات بازیکن جوان و موثری همچون حسین‌زاده لطمه وارد می‌شود و در بازی‌هایی که این بازیکن می‌تواند گره‌ای از کار تیم باز کند از او استفاده نمی‌شود. نتیجه این تصمیمات همان اتلاف موقعیت‌های پی در پی جهانبخشی می‌شود که از نظر روحی و روانشناختی در بدترین وضعیت ممکن قرار دارد و برای اثبات خود وجودی‌اش ناچار به تک‌روی و خودخواهی می‌شود که در پی کم‌شدن تمرینات و بازی‌های رسمی او منجر به اتلاف حملات و ضربه به خط هجومی تیم ملی می‌شود.

براساس شنیده‌ها باشگاه جنوا ایتالیا به دنبال جذب جهانبخش است و کاپیتان تیم ملی ایران که در شرایط مطلوبی به سر ممی‌برد، در صورت فراهم شدن شرایط انتقال، شاید به این تیم بپیوندد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *