تیراندازی در سوئد؛ زخمی شدن یک نفر درپی خشونت مسلحانه در مدرسه

15:32 - 14 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۵۷۵
تیراندازی در سوئد؛ زخمی شدن یک نفر درپی خشونت مسلحانه در مدرسه
تداوم روند خشونت‌های مسلحانه در سوئد، به وقوع تیراندازی در یکی از مدارس این کشور منجر شد.

خبرگزاری میزان – پلیس سوئد اعلام کرد که درپی تیراندازی در یک مدرسه در استکهلم، پایتخت این کشور، یک نفر زخمی شد.

به گزارش رسانه سوئدی اس‌وی‌دی، پلیس سوئد روز چهارشنبه، از وقوع یک حادثه تیراندازی در مدرسه‌ای در استکهلم خبر داده و اعلام کرد که یک نوجوان به قصد قتل اقدام به تیراندازی کرد.

درپی این حادثه یک نفر زخمی شد؛ وی برای درمان به بیمارستان منتقل شده است.

براساس اعلام پلیس، حادثه در صبح روز چهارشنبه در جنوب استکهلم رخ داد و مظنون دستگیر شده است.

مدیر مدرسه محل وقوع حادثه اعلام کرد که ضارب و قربانی هر ۲ دانش‌آموز بودند و به نظر می‌رسد یک موضوع شخصی پشت این اقدام به تیراندازی وجود داشته باشد.

به گفته وی، آن‌ها از یک سال گذشته با هم درگیر بودند که به نظر می‌رسید مشکل خود را حل کرده باشند، اما در نهایت اختلاف یادشده به‌طرز وحشتناکی از کنترل خارج شد.

پلیس استکهلم اعلام کرد که این حادثه را به‌عنوان سوءقصد برای قتل بررسی می‌کند.

سوئد در یک دهه گذشته تحت تاثیر خشونت باند‌های گروهی شامل کودکان قرار گرفته است و بالاترین نرخ سرانه خشونت با اسلحه را در اتحادیه اروپا دارد.

افزایش قابل توجه نرخ جرم و جنایت در سوئد در سال‌های اخیر پرسش‌ها درباره چرایی و دلایل این روند را افزایش داده است؛ نرخ جرم و جنایت در سوئد به دلیل تشدید درگیری‌های میان باند‌های تجارت موادمخدر، دسترسی آسان به اسلحه، انتقام‌جویی‌های شخصی و مشکلات فزاینده در جوامع به حاشیه رانده‌شده، افزایش یافته و سبب شده تا این نرخ از میانگین اروپا هم بالاتر برود.

براساس اعلام شورای ملی پیشگیری از جرم سوئد، این عوامل منجر به افزایش نرخ قتل با اسلحه شده است که تقریبا ۲/۵ برابر میانگین اروپا است؛ خشونت در سوئد از جمله تیراندازی‌ها و بمب‌گذاری‌ها، عمدتا ناشی از فعالیت‌های جنایت‌کارانه سازمان‌یافته است.

جرایم مرتبط با باند‌های سازمان‌یافته، به‌ویژه تیراندازی‌ها، یکی از نگرانی‌های اصلی در سوئد است؛ در سال ۲۰۲۲ حدود ۳۹۱ تیراندازی در سوئد رخ داد که ۶۲ مورد آن مرگ‌بار بود؛ خشونت کشنده، از جمله قتل و حمله با پیامد‌های مرگ‌بار یکی دیگر از نگرانی‌های سوئد است؛ در سال ۲۰۲۲ در سوئد ۱۱۶ مورد تایید شده خشونت کشنده وجود داشت.

این رقم به‌طور متوسط بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۲۲ حدود ۹۸ مورد در سال بود.

در این میان، استکهلم، پایتخت سوئد جنایت‌های خشونت‌آمیز شدیدی را تجربه می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *