تحولات فلسطین|

اذعان رژیم صهیونیستی به ناکامی در کنترل نوار غزه؛ اشغالگران به شمال کرانه باختری یورش بردند

12:10 - 23 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۸۲۷
اذعان رژیم صهیونیستی به ناکامی در کنترل نوار غزه؛ اشغالگران به شمال کرانه باختری یورش بردند
کابینه بنیامین نتانیاهو به دادگاه عالی رژیم صهیونیستی اطلاع داده که این رژیم کنترل موثری بر نوار غزه ندارد و ارتش همچنان با مقاومت در غزه، هم در زیرزمین و هم بر روی زمین، مواجه است.

خبرگزاری میزان - نظامیان رژیم صهیونیستی شب گذشته پس از عملیات نظامی مرگ‌بار و چندروزه در مناطق شمالی کرانه باختری اشغالی، از شهر‌های طولکرم و طوباس و اردوگاه‌های آوارگان مجاور عقب‌نشینی کردند؛ در همین حال، حمله به مناطق دیگر در جریان است.

حمله به این شهر‌ها تازه‌ترین حمله چندهفته‌ای رژیم صهیونیستی به سرزمین‌های فلسطینی بود که به شهادت دست‌کم ۵۰ نفر منجر شد.

حمله‌های صبح امروز به کرانه باختری

نظامیان اشغالگر صبح امروز به شهر عنبتا در شرق طولکرم در شمال کرانه باختری یورش بردند.

اشغالگران همچنین شرق طولکرم و جنوب الخلیل را نیز مورد هجوم خود قرار دادند.

تازه‌ترین حمله‌های اشغالگران به نوار غزه

درپی حمله رژیم صهیونیستی به مرکز نوار غزه شماری شهید و مجروح شدند؛ همچنین چندین فلسطینی درپی بمباران اردوگاه النصیرات شهید و مجروح شدند.

به‌گزارش منابع محلی، تانک‌های رژیم صهیونیستی منطقه المواصی در غرب شهر رفح، جنوب نوار غزه را هدف قرار دادند.

ناکامی رژیم صهیونیستی در کنترل نوار غزه

روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحارونوت، گزارش کرد: کابینه نتانیاهو به دادگاه عالی اطلاع داده که اسرائیل کنترل موثری بر نوار غزه ندارد؛ حماس همچنان می‌تواند در غزه از اختیارات حکومتی استفاده کند؛ ارتش اسرائیل همچنان با مقاومت در غزه، هم در زیرزمین و هم بر روی زمین، مواجه است.

دبیرکل سازمان ملل: احکام دیوان بین‌المللی دادگستری باید اجرا شود

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، گفت: اتهام‌ها علیه آنروا نادرست و غیرقابل تحمل است؛ ما شاهد مصونیت از مجازات و نقض مستمر منشور سازمان ملل و قوانین بین‌المللی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ما باید قاطعانه شهرک‌سازی، تصرف زمین و هرگونه الحاق کرانه باختری را رد کنیم.

دبیرکل سازمان ملل، همچنین گفت: من به دادگاه بین‌المللی اعتماد دارم و دیوان بین‌المللی دادگستری غیرقانونی بودن اشغالگری اسرائیل را تایید کرده است؛ جامعه بین‌المللی باید تلاش کند تا اطمینان حاصل شود که احکام دیوان بین‌المللی دادگستری اجرا می‌شود.

موج استعفا در ارتش رژیم صهیونیستی

المیادین به نقل از رسانه‌های عبری‌زبان: بیش از هزار افسر درجه‌دار ارتش اسرائیل درخواست فسخ قرارداد‌های خود را ارائه کرده‌اند و ارتش هرج‌ومرج داخلی را پنهان می‌کند.

حمایت شیلی از شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در لاهه 

دیوان دادگستری بین المللی اعلام کرد که شیلی خواستار مداخله و مشارکت در شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در این دادگاه به اتهام ارتکاب نسل‌کشی در غزه شده است.

شهادت ۱۱ فلسطینی در حمله‌های امروز به نوار غزه

منابع پزشکی اعلام کردند که در حمله‌های امروز ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه تا این لحظه ۱۱ فلسطینی شهید و شماری هم مجروح شدند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *