اسلامی: کنفرانس عمومی آژانس فرصتی مغتنم برای بیان دیدگاه‌ها و مواضع کشورهاست

14:40 - 25 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۱۹۷
اسلامی: کنفرانس عمومی آژانس فرصتی مغتنم برای بیان دیدگاه‌ها و مواضع کشورهاست
رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، فرصتی مغتنم و مناسب برای بیان دیدگاه‌ها و مواضع کشور‌های گوناگون درباره موضوع‌های هسته‌ای است، گفت: قابلیت‌های واقعی فناوری هسته‌ای ایران را به جهانیان معرفی می‌کنیم.

خبرگزاری میزان - محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در جریان سفر به وین به‌منظور حضور در شصت‌وهشتمین نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اظهار کرد: در این کنفرانس فرصتی برای ارائه دستاورد‌های فناورانه در قالب نمایشگاه و نیز رویداد‌های جانبی فراهم می‌شود.

به گفته رئیس سازمان انرژی اتمی، کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، فرصتی مغتنم و مناسب برای بیان دیدگاه‌ها و مواضع کشور‌های گوناگون درباره موضوع‌های هسته‌ای است.

اسلامی تصریح کرد: در سال‌های گذشته اهتمام کاملی وجود نداشت که ما از رویداد‌های جانبی و نمایشگاه‌های برگزار شده در حاشیه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استفاده کنیم، اما این تجربه را از سال گذشته آغاز کردیم؛ سال گذشته در آن رویداد به لطف پروردگار با بازتاب خوبی مواجه شدیم و به ارائه مقالات و معرفی دستاورد‌های پرداختیم؛ همچنین در نمایشگاهی که برپا شد، دستاورد‌های فناورانه جمهوری اسلامی ایران در عرصه هسته‌ای را به بازدیدکنندگان معرفی کردیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی، با اشاره به اینکه امسال مصادف با پنجاهمین سال تاسیس سازمان انرژی اتمی در ایران است؛ گفت: اکنون فرصت بسیار مغتنمی را در اختیار داریم، زیرا در این سال‌ها همواره با روایت‌گری‌های ظالمانه و اراده مصصم چند کشور غربی و آمریکا مواجه بوده و نیز در این مسیر شاهد تحرک‌آفرینی‌های رژیم صهیونیستی با هدف سیاه‌نمایی و جوسازی علیه برنامه‌های هسته‌ای ایران بوده‌ایم.

وی در ادامه تصریح کرد: بنابراین حضور فعال و همه‌جانبه ما در این رویداد و نیز استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای به کشورمان کمک می‌کند تا در این شرایط تهاجمی علیه ایران بتوانیم روایت‌های حقیقی برنامه هسته‌ای را با بیان مصادیق صحیح و قابلیت‌های واقعی فناوری هسته‌ای به جهانیان معرفی کنیم؛ این موارد جزو محور‌های اصلی حضور در شصت‌وهشتمین نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی محسوب می‌شود و امیدواریم به یاری خداوند متعال امسال هم بتوانیم این رویداد را با موفقیت برگزار کنیم.

اسلامی با اشاره به سخنرانی خود در نخستین روز این رویداد مهم گفت: همیشه اراده بر این بوده که در قالب بیانیه، اولا مواضع جمهوری اسلامی ایران را در زمینه بیان قابلیت‌ها و واقعیت‌های صنعت هسته‌ای عنوان کنیم و ثانیا به اتهام‌پراکنی و روایت‌های ظالمانه از فناوری هسته‌ای در ایران پاسخ دهیم و در این فرصت مغتنم صدای مردم ایران را به گوش جهانیان برسانیم.

وی ضمن قدردانی از میزبانی سفرای ایران در اتریش گفت: قدردان زحمات سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی در سازمان‌های بین‌المللی در وین و نیز سفیر کشورمان در اتریش هستیم و امیدواریم موفقیت‌های این عزیزان روزافزون باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *