آخرین وضعیت مالک تلگرام؛ فرانسه حکم بازداشت دوروف را تمدید کرد

11:01 - 05 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۱۴۶
آخرین وضعیت مالک تلگرام؛ فرانسه حکم بازداشت دوروف را تمدید کرد
مقام‌های فرانسه حکم بازداشت مالک پیام‌رسان تلگرام را تمدید کرده‌اند و احتمالا بازداشت اولیه وی تا ۹۶ ساعت به طول می‌انجامد.

خبرگزاری میزان – مقام‌های قضایی فرانسه مدت بازداشت پاول دوروف، بنیان‌گذار تلگرام، را پس از دستگیری وی در فرودگاه پاریس به اتهام جرایم ادعایی مرتبط با این پیام‌رسان تمدید کردند.

به گفته یک منبع نزدیک به تحقیقات، بازداشت دوروف، ۳۹ ساله، از سوی قاضی بازپرسی که پرونده را اداره می‌کند، تمدید شد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع قضایی گزارش داد که بازداشت دوروف تمدید شده و ممکن است تا ۹۶ ساعت ادامه یابد.

هنگامی که این مرحله از بازداشت به پایان برسد، قاضی می‌تواند تصمیم به آزادی او بگیرد یا اتهام‌های خود را مطرح کند و متهم را در بازداشت بعدی قرار دهد.

بازرس‌های فرانسوی حکم بازداشت دوروف را به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد اتهام‌های ادعایی کلاهبرداری، قاچاق مواد مخدر، جنایات سازمان‌یافته، ترویج تروریسم و ​​آزار سایبری صادر کرده بودند.

دوروف متهم است که اقدامی برای جلوگیری از استفاده مجرمانه از سکوی خود انجام نداده و پس از ورود به پاریس از باکو با جت شخصی خود در شنبه‌شب متوقف و بازداشت شد.

تلگرام: پاول دوروف چیزی برای پنهان کردن ندارد

تلگرام در بیانیه‌ای اعلام کرد: تلگرام از قوانین اتحادیه اروپا، از جمله قانون خدمات دیجیتال پیروی می‌کند؛ تعدیل آن در استاندارد‌های صنعت بوده و دائما در حال بهبود است.

این بیانیه می‌گوید: پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام، چیزی برای پنهان کردن ندارد و اغلب در اروپا سفر می‌کرد.

در ادامه بیانیه تلگرام آمده است: این ادعا که یک پلتفرم یا صاحب آن مسئول سوء‌استفاده از آن پلتفرم هستند، پوچ است و ما منتظر حل فوری این وضعیت هستیم.

واکنش روسیه به بازداشت دوروف

مقام‌های روسیه، پاریس را به خودداری از همکاری متهم کرده‎اند؛ سفارت روسیه در پاریس خواستار دسترسی به دوروف شده و گفته که فرانسه تاکنون از تعامل در مورد این موضوع خودداری کرده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *