تحولات اوکراین|

کرملین: پیامد‌های حمله‌های احتمالی به عمق فدراسیون روسیه بسیار روشن است

15:46 - 23 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۸۵۲
کرملین: پیامد‌های حمله‌های احتمالی به عمق فدراسیون روسیه بسیار روشن است
موضوع احتمال صدور مجوز غرب برای کی‌یف درجهت استفاده از تسلیحات غربی برای حمله به عمق روسیه، سطخ تنش‌ها را افزایش داده است.

خبرگزاری میزان - کاخ ریاست‌جمهوری روسیه درباره پیامد‌های حمله‌های احتمالی به عمق فدراسیون روسیه هشدار داد.

کرملین طی بیاینه‌ای، گفت: ما شک نداریم که اظهارات پوتین درباره پیامد‌های حمله‌های احتمالی به عمق فدراسیون روسیه به گوش مخاطبان مورد نظر رسیده است.

دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه گفت: بیانیه پوتین درمورد پیامد‌های حمله‌های احتمالی به عمق فدراسیون روسیه بسیار واضح است. 

تسلیحات آلمانی از احتمال حمله به عمق روسیه کنار می‌مانند

کابینه آلمان اعلام کرد که مذاکرات میان آمریکا و انگلیس درمورد احتمال حمله به عمق روسیه مربوط به تسلیحات آلمانی نیست.

برلین همچنین اعلام کرد که تصمیم درمورد ارسال نشدن موشک‌های تاروس Taurus به کی‌یف بدون تغییر باقی می‌ماند. 

روسیه ۶ دیپلمات انگلیسی را اخراج کرد

سرویس امنیتی FSB روسیه اعلام کرد که اعتبار ۶ دیپلمات انگلیسی در مسکو را پس از متهم کردن آن‌ها به جاسوسی و خرابکاری لغو کرده است؛ این نشان‌دهنده خشم کرملین از آنچه که نقش حیاتی لندن در کمک به اوکراین می‌داند، است.

انگلیس این اتهام‌ها را رد کرده و گفت که این اقدام پس از اخراج وابسته دفاعی روسیه از سوی انگلیس و حذف موقعیت دیپلماتیک از چندین ملک متعلق به روسیه در ماه می (اردیبهشت/خرداد)، یک اقدام متقابل بود.

تشدید درگیری‌ها در شرق اوکراین

کی‌یف گفت که نیرو‌های روسیه حمله‌های خود را در شرق اوکراین در نزدیکی شهر کوراخوف متمرکز کردند.

همچنین براساس گزارش‌ها، ارتش روسیه در حال پیشروی به‌سمت راه‌آهن منطقه پوکروفسک، در حدود ۳۳ کیلومتری (۲۰ مایلی) شمال کوراخوف، در تلاش برای باز کردن خطوط جدید حمله، اختلال در تدارکات اوکراین و کنترل بقیه مناطق شرقی دونتسک است. 

نخست وزیر انگلیس با بایدن دیدار می‌کند

کر استارمر، نخست‌وزیر انگلیس امروز جمعه، ۲۳ شهریور با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای گفت‌وگو درمورد گام‌های بعدی در حمایت از اوکراین، با محوریت اینکه آیا کی‌یف اجازه استفاده از موشک‌های غربی برای هدف قرار دادن اهداف در روسیه را خواهد داشت یا خیر، ملاقات خواهد کرد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین ماه‌هاست که از متحدانش خواسته تا به اوکراین اجازه دهند موشک‌های غربی از جمله موشک‌های دوربرد آمریکا و استورم‌شادو انگلیس را به عمق روسیه شلیک کند تا توانایی مسکو برای انجام حمله‌ها محدود شود.

دیدار مقام امنیتی روسیه با رئیس کره شمالی

سرگئی شویگو، دبیر شورای امنیت ملی روسیه امروز جمعه، ۲۳ شهریور در جریان سفر به پیونگ‌یانگ با کیم جونگ‌اون، رئیس کره شمالی گفت‌وگو کرد. 

دیدار این مقام بلندپایه امنیتی روسیه با رئیس کره شمالی در شرایطی انجام شد که آمریکا و متحدانش به طور مداوم تکرار می‌کنند که کره شمالی در جنگ اوکراین به روسیه کمک می‌کند و مهمات و موشک‌های بالستیک در اختیار مسکو قرار می‌دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *