عراقچی به فیدان: ایران آماده تقویت گفت‌وگوهای سازنده برای گسترش همکاری‌هاست

18:28 - 03 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۹۹۲
عراقچی به فیدان: ایران آماده تقویت گفت‌وگوهای سازنده برای گسترش همکاری‌هاست
وزیران امور خارجه ایران و ترکیه در گفت‌وگویی تلفنی درباره تقویت گفت‌وگو‌های سازنده در راستای گسترش همکاری‌ها در همه عرصه‌های رایزنی کردند.

خبرگزاری میزان – هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه در تماس تلفنی با سید عباس عراقچی، ضمن تبریک انتصاب وی به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، از آمادگی کشورش برای تداوم رایزنی‌های سیاسی با جمهوری اسلامی ایران با هدف تقویت و توسعه روابط دوجانبه و همچنین هم‌اندیشی و همکاری درباره مسائل مهم منطقه‌ای و تحولات بین‌المللی خبر داد. 

وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به روابط روبه‌گسترش تهران-آنکارا، بر ضرورت تقویت مشورت‌های سیاسی پیرامون تنش‌ها در منطقه غرب آسیا تاکید کرد.

عراقچی نیز ضمن تشکر از تبریک  وزیر امور خارجه ترکیه و تاکید بر  ضرورت ارتقاء مناسبات خوب میان دو کشور، آمادگی تهران را برای تقویت گفت‌وگو‌های سازنده در راستای گسترش همکاری‌ها در همه عرصه‌های موجود ابراز کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به بحرانی‌تر شدن شرایط در منطقه غرب آسیا و اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی با هدف تشدید تنش و گسترش دامنه بی‌ثباتی به سراسر منطقه، بر ضرورت تداوم رایزنی‌ها میان کشور‌های اسلامی به‌خصوص دو کشور مهم ایران و ترکیه تاکید کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *