عراقچی: ایران به روسیه موشک‌های بالستیک ارسال نکرده است

15:11 - 21 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۶۳۷
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
عراقچی: ایران به روسیه موشک‌های بالستیک ارسال نکرده است
وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه ایران به روسیه موشک‌های بالستیک ارسال نکرده، گفت: یک‌بار دیگر آمریکا و اروپا براساس اطلاعات غلط و منطق معیوب عمل کردند.

خبرگزاری میزان - سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس به اتهام‌زنی‌های اخیر به ایران درباره مداخله در جنگ اوکراین واکنش نشان داد.

وی نوشت: یک‌بار دیگر آمریکا و اروپا براساس اطلاعات غلط و منطق معیوب عمل کردند؛ ایران به روسیه موشک‌های بالستیک ارسال نکرده است؛ تمام.

عراقچی همچنین نوشت: معتادین تحریم باید از خود بپرسند: چگونه ایران قادر است تسلیحات پیچیده بسازد و به ادعای شما بفروشد؟ تحریم‌ها راه‌حل نیستند، بلکه بخشی از مشکل هستند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه پیشتر بیانیه نامتعارف وزیران امور خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان را ناظر بر لغو قرارداد‌های دوجانبه ارائه خدمات هوایی با جمهوری اسلامی ایران و تحریم ایران‌ایر به بهانه ادعای دخالت در مناقشه اوکراین، شدیدا محکوم کرد.

کنعانی اظهار کرد: این اقدام سه کشور اروپایی ادامه سیاست خصمانه غرب و اعمال تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران است که با اقدام متناظر و متناسب جمهوری اسلامی ایران روبرو خواهد شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با تاکید مجدد بر موضع شفاف و اعلام شده کشورمان در قبال مناقشه اوکراین، تصریح کرد: همان‌گونه که قبلا مورد تاکید قرار گرفت، هرگونه ادعایی مبنی بر فروش موشک‌های بالستیک به فدراسیون روسیه از سوی جمهوری اسلامی ایران کاملا بی‌اساس و کذب است؛ آمریکا و سه کشور اروپایی خود منبع اصلی تامین سلاح برای رژیم صهیونیستی و شریک قتل‌عام گسترده مردم فلسطین و نسل‌کُشی در غزه هستند و باید پاسخگوی سیاست‌های غلط خود باشند.

انتهای پیام/



ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
0
0
چه حس خوبی از دیروز اصلا کلا دیگه برام مهم‌نیست زیاد دنیا چه خبره کی چکار داره میکنه ۰۰۰
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *