کربی: ایران هنوز آماده انجام کاری است؛ قابلیت‌های نظامی خود را در منطقه تقویت کرده‌ایم

20:20 - 02 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۸۳۷
کربی: ایران هنوز آماده انجام کاری است؛ قابلیت‌های نظامی خود را در منطقه تقویت کرده‌ایم
مشاور امنیت ملی کاخ سفید با تاکید بر اینکه واشنگتن معتقد است که ایران همچنان آماده انجام کاری است، گفت: ما قابلیت‌های نظامی خود را در منطقه تقویت کرده‌ایم.

خبرگزاری میزان –  جان کربی، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه درباره مذاکرات آتش‌بس در غزه گفت: آن‌ها شب گذشته در قاهره بحث‌های سازنده‌ای داشتند و این مذاکرات امروز نیز ادامه خواهد داشت؛ برنز امروز در آنجا حضور دارد تا به این مذاکرات بپیوندد؛ این فرآیند در حال پیشرفت است و شرکت هر ۲ طرف در این مذاکرات را نیاز دارد؛ همه باید با هدف برآورده کردن جزئیات توافق به مذاکرات بیایند.

وی همچنین اضافه کرد: نشانه‌های اولیه در قاهره این است که مذاکرات سازنده بوده، اما در طی روز‌های آتی مذاکرات بیشتری در پیش رو داریم.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادامه گفت: ما در چند روز گذشته گفت‌وگو‌های سازنده‌ای با همتایان اسرائیلی خود داشتیم و این شامل تماس تلفنی است که رئیس‌جمهور [آمریکا] چند روز پیش با نخست‌وزیر [اسرائیل]داشت... ما در قاهره هستیم؛ آن‌ها در قاهره هستند؛ ما نیاز داریم که حماس نیز در مذاکرات شرکت کند؛ باید به سر جزئیات به توافق برسیم و طی روز‌های آتی بر روی این مسئله تمرکز خواهیم کرد.

کربی درباره ارزیابی واشنگتن از تهدید احتمالی از سوی ایران و حزب‌الله نیز گفت: من نمی‌خواهم وارد ارزیابی اطلاعاتی شوم؛ هنوز وضعیت بسیار خطرناک است؛ من نمی‌توانم پیش‌بینی کنم که ایران چه کاری خواهد یا نخواهد کرد؛ واشنگتن معتقد است که ایران همچنان آماده انجام کاری است؛ بنابراین ما باید آماده باشیم؛ ما قابلیت‌های نظامی خود را در منطقه تقویت کرده‌ایم.

وی ادامه داد: درباره حزب‌الله نیز بار دیگر وارد ارزیابی اطلاعاتی نمی‌شوم، اما قطعا باید لفاظی‌های حزب‌الله را جدی بگیریم؛ ما می‌دانیم که تقریبا هر روز تبادل آتش در آنجا صورت می‌گیرد؛ ما نمی‌توانیم آن را نادیده بگیریم؛ من در حال حاضر نمی‌توانم چیزی بگویم که نشان‌دهنده نوعی اقدام قریب‌الوقوع باشد، اما تاکید دارم که ما این تهدید احتمالی را بسیار جدی می‌گیریم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *