تبریک وزیر خارجه عراق به عراقچی

0:13 - 02 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۷۵۵
تبریک وزیر خارجه عراق به عراقچی
وزیر خارجه عراق طی تماس تلفنی با سیدعباس عراقچی، انتخاب وی به‌عنوان وزیر امور خارجه جدید جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

خبرگزاری میزان - فواد حسین، وزیر خارجه عراق پنج‌شنبه، طی تماس تلفنی با سیدعباس عراقچی، انتخاب وی را به‌عنوان وزیر امور خارجه جدید جمهوری اسلامی ایران تبریک و تهنیت گفت.

وزیر خارجه عراق ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه شهید کشورمان، ابراز امیدواری کرد که ۲ کشور برادر ایران و عراق همچنان از نزدیک در موضوع‌های مختلف مرتبط با روابط دوجانبه و نیز مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی همکاری و تعامل داشته باشند.

فواد حسین همچنین دعوت محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق از مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور کشورمان برای سفر به عراق را ابلاغ کرد.

وزیر امور خارجه نیز با تقدیر و تشکر از تماس تلفنی و تبریک همتای عراقی خود، بر اهتمام ویژه دولت جدید جمهوری اسلامی ایران و شخص پزشکیان به گسترش و تعمیق همه‌جانبه روابط بین ۲ کشور همسایه و مسلمان تاکید و از دعوت نخست‌وزیر عراق از رئیس‌جمهور برای سفر به این کشور تشکر و استقبال کرد.

عراقچی همچنین با تسلیت ایام سوگواری اربعین حسینی، از مهمان‌نوازی کریمانه دولت و ملت شریف و مهمان‌نواز عراق از زوار اباعبدالله الحسین (ع) قدردانی کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *