انتخابات آمریکا؛ دموکرات‌های کنگره به دنبال جلوگیری از اعلام نامزدی بایدن

9:44 - 27 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۳۴۹۷
انتخابات آمریکا؛ دموکرات‌های کنگره به دنبال جلوگیری از اعلام نامزدی بایدن
تعدادی از اعضای دموکرات کنگره آمریکا درصدد هستند تا از اعلام نامزدی بایدن از سوی کمیته ملی حزب دموکرات جلوگیری کنند.

خبرگزاری میزان - گروهی از دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا درباره نامزدی جو بایدن به‌عنوان منتخب حزب دموکرات برای انتخاب مجدد محتاط هستند.

به گزارش آسوشیتد پرس، این گروه از دموکرات‌ها نامه‌ای را منتشر کردند که در آن «نگرانی‌های جدی» در مورد برنامه‌هایی برای یک نام‌نویسی مجازی در ۲۱ جولای (۳۱ تیر)، پیش از کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در ماه آگوست مطرح شد.

در این نامه به کمیته ملی دموکرات که هنوز ارسال نشده، آمده است که سرکوب کردن بحث در مورد نامزد حزب دموکرات با رای گیری نامی اولیه، ایده وحشتناکی خواهد بود.

در حالی که بایدن با یک برنامه مبارزات انتخاباتی در نوادا، مصمم به ادامه رقابت و کسب یک دوره دوم در کاخ سفید پیش می‌رود، نگرانی از نامزدی او همچنان ادامه دارد.

انتخابات آمریکا؛ دموکرات‌های کنگره به دنبال جلوگیری از اعلام نامزدی بایدن

نزدیک به ۲۰ دموکرات کنگره خواستار خروج بایدن از رقابت‌های انتخاباتی شده‌اند، اگرچه درخواست‌های عمومی برای کناره‌گیری او از زمان سوءقصد علیه دونالد ترامپ در آخر هفته متوقف شده است؛ به‌طور خصوصی، بحث درون حزبی درباره آینده بایدن به پایان نرسیده است.

نتایج نظرسنجی‌ها پس از سوءقصد به جان دونالد ترامپ

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه، در نخستین نظرسنجی که پس از سوءقصد نافرجام انجام شد، هیچ‌گونه بهبود جایگاهی دریافت نکرده است.

این نظرسنجی که از سوی موسسه مورنینگ کانسالت انجام شد، نشان می‌دهد که ترامپ با ۴۶ درصد تنها یک درصد از جو بایدن پیشی گرفته است.

انتخابات آمریکا؛ دموکرات‌های کنگره به دنبال جلوگیری از اعلام رسمی نامزدی بایدن

این یافته‌ها همچنین نشان می‌دهد که برتری ترامپ نسبت به نظرسنجی قبلی این شرکت که بین ۱۲ تا ۱۴ جولای (۲۲ تا ۲۴ تیر) انجام شد، اندکی کاهش یافته است؛ در نظرسنجی قبلی مورنینگ کانسالت ترامپ با ۴۴ درصد جلوتر از بایدن (با ۴۲ درصد) قرار گرفته بود.

نتیجه انتخابات آمریکا وابسته به ۶ ایالت کلیدی

به گزارش پایگاه فوربس، نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا احتمالا به ۶ ایالت بستگی دارد که جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن در سال ۲۰۲۰ در آن‌ها برنده شد.

 اما طبق میانگین نظرسنجی موسسه ری‌یل کلیر پولیتیکس، کمتر از ۴ ماه پیش از انتخابات، بایدن در همه آن‌ها از دونالد ترامپ عقب‌تر است.

در جورجیا ترامپ با ۳.۹، در آریزونا با ۵.۷، در میشیگان با ۱.۳، در نوادا با ۵، در پنسیلوانیا با ۴.۵ و در ویسکانسین با ۳ رده اختلاف از بایدن پیشی گرفته است.

انتخابات آمریکا؛ دموکرات‌های کنگره به دنبال جلوگیری از اعلام رسمی نامزدی بایدن

اعلام حمایت کامل نیلی هیلی و ران دسانتیس از ترامپ

نیکی هیلی، نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل و ران دسانتیس، فرماندار فلوریدا، که رقبای اصلی دونالد ترامپ در رقابت‌های درون‌حزبی حزب جمهوری‌خواه بودند، در دومین شب از گردهمایی ملی این حزب حمایت کامل خود را از ترامپ اعلام کردند.

هیلی گفت که ترامپ «تایید قوی» او را دارد؛ وی یادآور شد که ترامپ از او خواسته در مورد وحدت صحبت کند.

نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل بیان کرد که آمریکایی‌ها برای رای دادن به ترامپ در ماه نوامبر نیازی ندارند همیشه با ترامپ موافق باشند و استدلال کرد که حزب جمهوری‌خواه نه‎تنها باید متحد شود، بلکه باید گسترش یابد.

دسانتیس از رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مورد سیاست‌های مرزی و اقتصادی تمجید کرد و از آمریکایی‌ها خواست در کنار ترامپ بایستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *