افزایش قدرت محور مقاومت در منطقه؛ چگونه حلقه آتش بازدارندگی رژیم صهیونیستی را از بین برد؟

8:36 - 04 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۹۴۸
افزایش قدرت محور مقاومت در منطقه؛ چگونه حلقه آتش بازدارندگی رژیم صهیونیستی را از بین برد؟
رشته عملیات جنبش‌های مقاومتی حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن در ماه‌های اخیر و پس از آغاز جنگ غزه، افسانه شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را برای همیشه از بین برد.

خبرگزاری میزان – طی ماه‌های اخیر و درپی آغاز جنگ غزه، حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن در حمایت از مقاومت فلسطین و مردم غزه، رشته عملیات خود را علیه رژیم صهیونیستی آغاز یا تشدید کردند.

حزب‎الله لبنان روزانه مناطقی را در شمال اراضی اشغالی هدف قرار داده و عملیات شناسایی خود را در عمق اراضی اشغالی توسعه داده است.

علاوه بر این، حزب‎الله به‌تازگی از شهر موشکی زیرزمینی خود با نام عماد ۴ رونمایی کرد که این اقدام نیز بازتاب و واکنش‌های بسیاری را به همراه داشت.

قدرت نظامی حزب الله لبنان و انصارالله یمن؛ بازدارندگی رژیم صهیونیستی چگونه از بین رفت؟

انصارالله یمن نیز رشته عملیات خود را علیه کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ دنبال کرده و ده‌ها کشتی را تاکنون هدف قرار داده که جدیدترین مورد آن کشتی سونیون است.

هماهنگی روزافزون میان محور مقاومت

پایگاه شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی با عنوان «حزب‌الله لبنان چه سلاح‌هایی در اختیار دارد» به بررسی برخی تسلیحات و مهمات این گروه مقاومتی منطقه پرداخته است.

قدرت نظامی حزب الله لبنان و انصارالله یمن؛ بازدارندگی رژیم صهیونیستی چگونه از بین رفت؟

حزب‌الله از آغاز جنگ غزه درگیر جنگ با نیرو‌های نظامی رژیم صهیونیستی در مرز جنوبی لبنان بوده است؛ سی‌ان‌ان تاکید کرد: زرادخانه پیشرفته حزب‌الله این پتانسیل را دارد که آسیب‌های قابل‌توجهی به اسرائیل و متحدانش در منطقه وارد کند.

رژیم صهیونیستی همچنین باید با عمق راهبردی حزب‌الله مبارزه کند؛ این جنبش بخشی از محور مقاومت است که شامل یمن، سوریه، غزه و عراق است؛ برخی از این جنبش‌ها از ماه اکتبر (مهر ۱۴۰۲)، به‌طور قابل توجهی هماهنگی خود را افزایش داده‌اند؛ این محور در اراضی اشغالی به «حلقه آتش» معروف است.

در طول ۱۰ ماه گذشته، شرکای حزب‌‎الله در منطقه درگیر جنگ با رژیم صهیونیستی و متحدانش بوده‌اند؛ نیرو‌های مسلح یمن به‌طور پراکنده به سمت کشتی‌ها در دریای سرخ، شریان تجارت جهانی و همچنین به سمت اراضی اشغالی شلیک کرده‌اند؛ مقاومت اسلامی در عراق نیز حملاتی را به مواضع آمریکا در این کشور داشته است.

قدرت نظامی حزب الله لبنان و انصارالله یمن؛ بازدارندگی رژیم صهیونیستی چگونه از بین رفت؟

محور مقاومت توقف عملیات را مشروط به آتش‌بس در غزه کرده و آن‌گونه که یکی از مقام‌های ارشد حزب‌الله توصیف می‌کند، خود را به‌عنوان «جبهه حمایتی» برای فلسطینی‌ها در غزه تغییر نام داده است.

سی‌ا‌ن‌ان می‌نویسد: نیروی رزمی حزب‌الله از زیر آوار‌های حمله اسرائیل به بیروت در سال ۱۹۸۲ بیرون آمد؛ به دنبال آن، قدرت نظامی و سیاسی این گروه افزایش یافت، در سال ۲۰۰۰، نیرو‌های حزب‌الله ارتش اسرائیل را مجبور به عقب‌نشینی از جنوب لبنان کردند و به اشغال بیش از ۲۰ ساله پایان دادند؛ در سال ۲۰۰۶ از جنگ ۳۳ روزه با اسرائیل پیروز بیرون آمدند.

قدرت نظامی حزب الله لبنان و انصارالله یمن؛ بازدارندگی رژیم صهیونیستی چگونه از بین رفت؟

حزب‌الله در طول چندین دهه درگیری خود با رژیم صهیونیستی، درگیر جنگ نامتقارن بوده است؛ این جنبش مقاومتی  به دنبال افزایش قدرت سیاسی و نظامی خود و در عین حال به دنبال ایجاد بازدارندگی است.

با ادامه درگیری‌ها در مرز لبنان و اراضی اشغالی، حزب‌الله با موفقیت‌هایی به دنبال تضعیف پدافند هوایی رژیم صهیونیستی موسوم به گنبد آهنین است؛ این جنبش سعی کرده این کار را با حمله به سکو‌های گنبد آهنین و غلبه بر آن با انبوهی از پهپاد‌ها و موشک‌های کوتاه‌برد انجام دهد تا مسیری برای رسیدن دیگر پرتابه‌ها به عمق خاک اراضی اشغالی باز کند.

قدرت نظامی حزب الله لبنان و انصارالله یمن؛ بازدارندگی رژیم صهیونیستی چگونه از بین رفت؟

عملیات ارتش یمن در دریای سرخ

نیرو‌های مسلح یمن به‌تازگی با انتشار ویدیویی از عملیات جدید ضدصهیونیستی علیه یک نفتکش در دریای سرخ، به شرکت‌های کشتیرانی هشدار داد که ممنوعیت اعمال شده را نقض نکنند.

این فیلم که جمعه گذشته منتشر شد، انفجار‌های نفتکش سونیون را با پرچم یونان نشان می‌دهد.

نیرو‌های مسلح یمن بار دیگر هشدار خود را به شرکت‌ها درباره نقض ممنوعیت اعمال شده، تکرار کرده و هشدار داد که مرحله بعدی برای کشتی‌های شرکت‌های متخلف و همچنین کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی شدیدتر و ویران‌کننده‌تر خواهد بود.

این جدیدترین عملیات ضدصهیونیستی ارتش یمن به شمار می‌رود و به‎تازگی ارتش یمن با پهپاد یافا که به‌تازگی از آن رونمایی شده، تل‎آویو را هدف حمله قرار داد.

نیرو‌های یمنی همچنین در پاسخ به حملات مرگ‌بار آمریکا و انگلیس علیه این کشور، مجموعه‌ عملیاتی را علیه کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی انجام داده‌اند.

عملیات ارتش یمن در کنار حزب‌الله و در حمایت از مقاومت فلسطین بار دیگر بازدارندگی ادعایی رژیم صهیونیستی و متحدان آن‌ها را به چالش کشید.

هماهنگی روزافزون میان گروه‌های مقاومت اسلامی در منطقه باعث ترس و نگرانی گسترده در میان کارشناسان و مقام‌های ارشد صهیونیست شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *